Formula 1: Η Ferrari του 2023 μένει πιστή στο σχέδιο της F1-75 και κερδίζει 30 ίππους
Το νέο μονοθέσιο της Ferrari, που θα αποκαλυφθεί στις 14/2 στο Μαρανέλο, θα δανειστεί ιδέες από την κυρίαρχη Red Bull RB18 αλλά δεν θα είναι αντίγραφό της, ενώ η βελτίωση της αξιοπιστίας του κινητήρα της θα της χαρίσει σημαντικά περισσότερη ισχύ.
Σε αντίθεση με τη διοικητική αστάθεια που φέρνει η αντικατάσταση του Ματία Μπινότο με τον Φρεντ Βασέρ στη διεύθυνση της Scuderia Ferrari, η ιταλική ομάδα έχει πολλούς -τεχνικούς- λόγους να αισιοδοξεί ότι στο πρωτάθλημα της Formula 1 του 2023 το μονοθέσιό της θα είναι πιο ανταγωνιστικό απέναντι στη νέα Red Bull RB19.
Ο πρώτος και κύριος λόγος είναι η διαφαινόμενη επίλυση των προβλημάτων αξιοπιστίας που είχε η μονάδα ισχύος του cavallino το 2022, τα οποία επέφεραν όχι μόνο τρεις εγκαταλείψεις αλλά και την απόφαση της Scuderia να περιορίσει την απόδοση του κινητήρα στο δεύτερο μισό της χρονιάς, ώστε να διασφαλίζει ότι τα μονοθέσιά της θα φτάνουν μέχρι τον τερματισμό.
Τα προβλήματα εντοπίστηκαν στον υπερσυμπιεστή (Turbo) και στον ηλεκτροκινητήρα MGU-H που αξιοποιεί τη θερμότητα του Turbo. Οι μηχανολόγοι της Scuderia δείχνουν να έχουν λύσει τα προβλήματα αυτά, και σε συνδυασμό με τη βελτίωση του συστήματος ψεκασμού καυσίμου (TJI, Turbulent Jet Injection) είδαν στον πάγκο δοκιμών την ιδιαίτερα ενθαρρυντική για εκείνους αύξηση της ισχύος του κινητήρα κατά 30 ίππους. Ο Μπινότο, μάλιστα, πρόσφατα χαρακτήρισε τον νέο κινητήρα του Μαρανέλο ως "βόμβα".
Όσο για το σχεδιασμό του ιταλικού του μονοθεσίου του 2023, η Ferrari θα μείνει πιστή στη σχεδιαστική φιλοσοφία που εισήγαγε με την F1-75 - η οποία, βάσει της πληθώρας των πολ ποζίσιονς που κατέκτησε, απέδειξε ότι δεν πάσχει σε απόλυτη ταχύτητα. Παρόλα αυτά, προς το τέλος του 2022 άρχισε να δείχνει μειονέκτημα υψηλότερης αεροδυναμικής αντίστασης, σε σχέση με την RB18 που εξελισσόταν ταχύτερα και καλύτερα φέτος.
Έτσι, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η Scuderia έχει προχωρήσει σε σχεδιαστικές αλλαγές στο νέο της μονοθέσιο για να επιληφθεί του προβλήματος αυτού - με ορισμένες ιδέες εμπνευσμένες ακόμα και από το σχέδιο της Red Bull RB18.
Η Ferrari θα διατηρήσει το βασικό σχήμα των μεγάλων, και κυρτών στην άνω τους επιφάνεια, πλευρικών αεραγωγών, με τις ίδιες μεγάλες γρίλιες απαγωγής της θερμότητας της μονάδας ισχύος. Ωστόσο, προς το πίσω μέρος τους οι πλευρικοί αεραγωγοί στενεύουν πολύ πιο έντονα από πέρσι, μαζί με τη γενικότερη σμίκρυνση του καλύμματος του κινητήρα - ώστε να γίνει λιγότερο περίπλοκη η διαχείριση του αέρα που φτάνει στην ουρά του μονοθεσίου.
Για την κάλυψη των αναγκών ψύξης και απαγωγής της θερμότητας στο σημείο αυτό, η Ferrari εικάζεται ότι έχει υιοθετήσει ένα μεγάλο και οριζόντιο αεραγωγό στην απόληξη του αμαξώματος, γύρω από την εξάτμιση, αντίστοιχο με εκείνον την RB18 - όπου φτάνει σχεδόν μέχρι τα σημεία στήριξης της πίσω ανάρτησης. Παράλληλα, με την RB18 φέρεται να μοιάζει και η όλη διαχείριση του δαπέδου στο κανάλι κάτω από τους πλευρικούς αεραγωγούς, με ανασχεδιασμό που το κάνει να μοιάζει με διπλό δάπεδο.
Παρόλα αυτά, το σχέδιο της νέας Ferrari δεν θα αποτελέσει επουδενί αντίγραφο της RB18. Κάτι τέτοιο θα ήταν παράλογο και καταστροφικό, καθώς θα καταδίκαζε τη Ferrari -και όποια άλλη ομάδα το επέλεγε- να βρίσκεται διαρκώς ένα βήμα πίσω από τη Red Bull στην εξέλιξη του σχεδιαστικού της concept στο πέρασμα των ετών.
Και ο επικεφαλής μηχανικός της RBR Πολ Μόναγκαν συμφωνεί: "Για να το θέσω απλά, όχι, δεν πιστεύω ότι τα αυτοκίνητα θα μοιάζουν, διότι δεν πιστεύω ότι έχουμε φτάσει ακόμη σε αυτό το σημείο. Οι κανονισμοί υπαγορεύουν το σχήμα του αυτοκινήτου πολύ περισσότερο από όσο στο παρελθόν, αλλά υπάρχουν ορισμένες διαφορές αν δείτε τα αυτοκίνητα της Mercedes, της Ferrari και της Red Bull".
Στο Μαρανέλο, τώρα, μιλώντας για την εξέλιξη της νέας Ferrari του 2023 ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι τα τελευταία βήματα του πρωταθλητισμού είναι εξίσου δύσκολα με εκείνα που χρειάστηκαν τα τελευταία χρόνια ώστε η Scuderia να γίνει ξανά πρωταγωνίστρια.
"Η ομάδα έκανε εκπληκτική δουλειά για να πετύχει ένα τέτοιο άλμα απόδοσης από πέρσι μέχρι φέτος", είπε ο Μονεγάσκος. "Αλλά πιστεύω ότι το τελευταίο βήμα είναι εξίσου δύσκολο. Περάσαμε δύο πολύ δύσκολα χρόνια. Από την άλλη πλευρά, στο εσωτερικό της ομάδας, ήταν πάντοτε απόλυτα ξεκάθαρο που βρίσκονταν τα αδύναμα σημεία στο μονοθέσιο που επηρέαζαν την απόδοσή του. Και δουλέψαμε πάνω σε αυτά για το νέο μονοθέσιο. Είναι εκπληκτικό να βλέπεις τα βήματα προόδου.
Δουλέψαμε αρκετά στους τρεις τελευταίους αγώνες [του 2022] και πιστεύω ότι ήδη κάναμε αρκετά βήματα. Αλλά πρέπει να συνεχίσουμε, διότι όπως είδαμε στη Σουζούκα πασχίζαμε με τη φθορά των ελαστικών. Έκτοτε σημειώσαμε πρόοδο στους αγώνες της Κυριακής, αλλά δεν έχουμε ακόμα αυτή τη σταθερότητα που χρειάζεται. Και χρειαζόμαστε δουλειά σε αυτό", κατέληξε ο 25χρονος οδηγός της Scuderia.
Θυμίζουμε ότι μετά την παρουσίαση της νέας Ferrari στις 14 Φεβρουαρίου 2023, και των υπολοίπων μονοθεσίων της νέας χρονιάς εκείνες τις μέρες, οι ομάδες θα κάνουν μόνο ένα τριήμερο χειμερινών δοκιμών εξέλιξης (στις 23-25 Φεβρουαρίου στο Μπαχρέιν) πριν τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος του 2023, στην ίδια χώρα στις 3-5 Μαρτίου.