Formula 1: Η McLaren εξετάζει και τους κινητήρες Red Bull Ford για το 2026
Ο Ζακ Μπράουν της McLaren επισκέφτηκε το εργοστάσιο της Red Bull στο Μίλτον Κινς, με αντικείμενο συζήτησης την αγορά των κινητήρων Red Bull Ford Powertrains από το 2026.
Η McLaren είναι μία από τις τέσσερις ομάδες της Formula 1 -μαζί με τις Aston Martin, Haas και Williams- που δεν έχουν οριστικοποιήσει ακόμη τους κινητήρες που θα χρησιμοποιούν το 2026, όταν θα τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί των υβριδικών μονάδων ισχύος - που δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση.
Η ομάδα του Ουόκινγκ χρησιμοποιεί για τρίτη χρονιά φέτος τους κινητήρες της Mercedes, και ο διευθύνων σύμβουλος της ομάδας Ζακ Μπράουν δήλωσε αρκετά ικανοποιημένος με αυτούς.
Όμως, πρόσφατα είχε επαφές με τη Honda για ενδεχόμενη ανασύσταση της συνεργασίας των δύο πλευρών που έληξε πικρά το 2017, ενώ τώρα έγινε γνωστό ότι επισκέφτηκε και τη Red Bull με την προοπτική να εξασφαλίσει για τη McLaren τους κινητήρες Red Bull Ford το 2026.
Την επίσκεψή του στο Μίλτον Κινς επιβεβαίωσε ένας εκπρόσωπος της αυστριακής ομάδας στην αγγλική εφημερίδα "The Independent".
Και μάλλον εξέπληξε πολλούς στο περιβάλλον της F1, μιας και ο Μπρον ήρθε σε ρήξη με τον διευθυντή της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ το 2022 με αφορμή την παραβίαση του ορίου προϋλογισμού από την πρωταθλήτρια.
Μάλιστα, οι δύο ενεπλάκησαν σε μια έντονη συζήτηση στη συνέντευξη Τύπου του περσινού GP των ΗΠΑ.
Ο Μπράουν, επίσης, είπε ότι υπάρχει ακόμη πολύς χρόνος μέχρι να ξεκινήσει ο σχεδιασμός του μονοθεσίου της McLaren για το 2026, ώστε να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για τον κινητήρα του.
Και δεν αποκλείεται ο Μπράουν απλώς να κάνει διερευνητικές επαφές με τους ενδιαφερόμενους κατασκευαστές, πριν λάβει την οριστική του απόφαση.
Βεβαίως, η Honda είναι η μοναδική ευκαιρία της McLaren να αποκτήσει πλήρη και αφοσιωμένη σε εκείνη εργοστασιακή υποστήριξη. Όμως, κατά τα λεγόμενα του ίδιου του Μπράουν, "είμαι από εκείνους που πιστεύουν ακράδαντα ότι μπορείς να φτάσεις στην κορυφή της F1 και με πελατειακούς κινητήρες".
Από την άλλη, η είσοδος της Ford στη Formula 1, με τη χορηγία και την τεχνική υποστήριξη στην κατασκευή των κινητήρων της Red Bull, ενδεχομένως να έχει κάποιες εμπορικές ή χορηγικές παραμέτρους που είναι γνωστές μόνο στον Αμερικανό Μπράουν, και στο περιβάλλον του στο Ουόκινγκ.
Η Honda έχει δηλώει τη συμμετοχή της στη FIA για να συμπεριληφθεί στους -συνολικά 6- κατασκευαστές κινητήρων του 2026. Η αίτηση δεν είναι δεσμευτική, και η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει αποφασίσει αν όντως θα βρίσκεται στο σπορ σε τρία χρόνια - μετά το τέλος της συνεργασίας της με τη Red Bull, το 2025.
Σε περίπτωση που η McLaren επιλέξει τους κινητήρες της Red Bull Ford για το 2026, οι μόνες επιλογές της Honda για την παροχή των εργοστασιακών της κινητήρων θα είναι η Aston Martin και η Willams F1, δεδομένου ότι κατά πάσα πιθανότητα η Haas θα συνεχίσει τη συνεργασία της με τη Ferrari, η Alpha Tauri θα έχει τους Red Bull Ford.
Μέσα σε όλα αυτά, η McLaren έκανε εν κρυπτώ σήμερα στο Μπαχρέιν το shakedown της ( στο πλαίσιο της "ημέρας βιντεοσκόπησης" που δικαιούνται) με μια ευρέως ανασχεδιασμένη MCL60 σε σχέση με εκείνη που παρουσίασε πριν λίγες μέρες. Και, σύμφωνα με τις πληροφορίες και τις πρώτες φωτογραφίες (βλ. κεντρική φωτό), η ανασχεδιασμένη αυτή MCL60 φέρεται να έχει σαφείς επιρροές από την περσινή Red Bull RB18.
Για την ακρίβεια, φαίνεται να έχει πανομοιότυπο σχέδιο στους πλευρικούς αεραγωγούς και στο κάλυμμα του κινητήρα, αλλά και παρεμφερή εμπρός πτέρυγα. Όχι πως αυτό είναι απαραιτητα κάτι ενδεικτικό, μιας και -τουλάχιστον- οι μισές ομάδες του σπορ θα έχουν μονοθέσια παρεμφερή με την κυρίαρχη RB18, φέτος.