X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Η Mercedes πιέζει τον Χάμιλτον να χαμηλώσει τις αστρονομικές απαιτήσεις του

Ο Λιούις Χάμιλτον AP IMAGES

Τι ζητά ο Λιούις Χάμιλτον από τη Mercedes F1 για την ανανέωση του συμβολαίου του για 1+1 χρόνο και ποιά είναι η κολοσσιαία του πρόταση για να διατηρήσει το ρόλο του προσβευτή της εταιρείας για την επόμενη δεκαετία.

Οι Λιούις Χάμιλτον και Τότο Βολφ διαπραγματεύονται επί σειρά μηνών την ανανέωση του συμβολαίου του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή με τη Mercedes F1, η οποία -σύμφωνα με βρετανικά δημοσιεύματα- έχει δύο σκέλη: την επέκταση για 1+1 χρόνο της συμφωνίας που θα κρατήσει τον Βρετανό στο αγωνιστικό κόκπιτ, και τη μετέπειτα θέση του πρεσβευτή της εταιρείας.

Αν και θα πρέπει κανείς να αντιμετωπίζει τα άρθρα της βρετανικής Daily Mail με κάποια επιφύλαξη, η αγγλική εφημερίδα γράφει ότι ο Λιούις Χάμιλτον έχει δυσθεώρητες οικονομικές απαιτήσεις και για τα δύο σκέλη του συμβολαίου - και ειδικά για το ρόλο του μόλις κρεμάσει τα αγωνιστικά του γάντια.

Συγκεκριμένα, το αγγλικό δημοσίευμα γράφει ότι η Mercedes F1 προσφέρει στο Λιούις συμβόλαιο 30 εκατομμυρίων ευρώ ανά έτος για τον επόμενο 1+1 χρόνο, αλλά ο 38χρονος οδηγός θέλει και την προσθήκη 17 εκατομμυρίων ευρώ σε περίπτωση κατάκτησης του πρωταθλήματος.

Η ακόμη πιο αστρονομική του απαίτηση, όμως, αφορά στο δεκαετές συμβόλαιο στο ρόλο του συμβούλου και προσβευτή της Mercedes F1 μόλις ολοκληρώσει την αγωνιστική του καριέρα: για αυτή τη δεκαετία ο Βρετανός φέρεται να έχει ζητήσει από τη γερμανική εταιρεία συνολική αμοιβή 233 εκατομμυρίων ευρώ (200 εκατ. λίρες Αγγλίας).

Ο Λιούις Χάμιλτον AP IMAGES

Παρότι τα οφέλη είναι ευνόητα για τη Mercedes, δεδομένου ότι ο Χάμιλτον και η γερμανική εταιρεία έχτισαν τον πιο επιτυχημένο συνδυασμό ομάδας-οδηγού στην ιστορία της Formula 1, η διοίκηση της εταιρείας στη Στουτγάρδη και ο ειδικά ο διευθύνων σύμβουλος Όλα Καλένιους φέρεται να εκτιμά ότι το ποσό που απαιτεί ο Λιούις είναι υπερβολικό.

Το δημοσίευμα συνεχίζει ότι τόσο ο Χάμιλτον όσο και η Mercedes F1 είναι διατεθειμένοι να συνεχίσουν τη συνεργασία τους, αλλά η ομάδα πιέζει τον Λιούις να χαμηλώσει τις οικονομικές απαιτήσεις του. Ενδεχομένως σε αυτό το πλαίσιο δημιουργίας εντυπώσεων να εντάσσονται και οι πρόσφατες φήμες, στη Βρετανία, ότι η Ferrari προσφέρει στον Χάμιλτον συμβόλαιο 60 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.

Στο τέλος του 2022, ο Χάμιλτον είχε πει πως "προγραμματίζω να μείνω για περισσότερο καιρό. Απλώς δεν έχουμε καθορίσει ακόμη για πόσο. Σκοπεύω να μείνω με τη Mercedes για το υπόλοιπο της ζωής μου, κι αυτό είναι αναμφίβολο. Το θέμα έχει να κάνει με το να σκεφτούμε τι θα έρθει μετά, ακόμα και μετά τους αγώνες θέλω να χτίζουμε πολλά με τη Mercedes. Κι είναι πολλά αυτά που η Mercedes μπορεί να κάνει, δεν είναι απλά και μόνο ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων".

Και στο πλαίσιο του τελευταίου GP στον Καναδά, υποστήριξε: "Είχαμε μια καλή συνάντηση πρόσφατα. Είναι πολύ περίπλοκα τα συμβόλαια. Δεν είναι ένα από συμβόλαιο οδήγησης. Δεν μπορώ να σας πω τι είναι αυτό που προσπαθώ να βάλω στο συμβόλαιό μου, αλλά προς το παρόν προγραμματίζω να μείνω και να αγωνίζομαι για ένα σεβαστό χρονικό διάστημα ακόμη.

Πρέπει απλώς να ανακαλύψεις όλες τις επιλογές που εμφανίζονται, από την άποψη του πώς θα συνεχίσεις να επεκτείνεις τη συνεργασία σου με έναν τόσο σπουδαίο οργανισμό. Και δεν είναι εύκολο να το κάνεις σε μια στιγμή. Δεν χρειάζεται να βιάζομαι", πρόσθεσε.

AP IMAGES

Από το 2007 μέχρι σήμερα, ο Λιούις Χάμιλτον έχει αγωνιστεί στη F1 μόνο με κινητήρες της Mercedes (τα πρώτα έξι χρόνια στην πλάτη των διαφόρων McLaren του) και από το 2013 είναι μέλος της εργοστασιακής ομάδας της γερμανικής εταιρείας, με την οποία έφτασε στα ρεκόρ των 7 παγκόσμιων τίτλων και 103 νικών.

Κατά συνέπεια, είναι προφανές ότι η Mercedes θέλει να τον κρατήσει στη θέση του πρεσβευτή της στο παγκόσμιο marketing της αυτοκίνησης, αλλά προφανώς όχι με κάθε κόστος. Εξάλλου, την ίδια θέση κατέχει από τις σύγχρονες εποχές ο Μίκα Χάκινεν, ενώ την κατείχε διά βίου και ο θρυλικός, εκλιπών Στέρλινγκ Μος, ως ένα ορόσημο της εταιρείας από τα πρώτα χρόνια της Formula 1.

Εξάλλου, ο Χάμιλτον και η Mercedes προωθούν από κοινού μια σειρά από κοινές δράσεις για την πάταξη των διακρίσεων και την προώθηση της διαφορετικότητας στο κοινωνικό και εργασιακό πεδίο, και αυτές εντάσσονται στη συνέχιση της συνεργασίας τους μετά το τέλος της αγωνιστικής καριέρας του Βρετανού.

Για παράδειγμα, η δράση του Λιούις ενέπνευσε το πρόγραμμα "Accelerate 25" της Mercedes για πρόσληψη ποσοστού τουλάχιστον 25% των εργαζόμενών της από κοινότητες ανθρώπων από μη προνομιούχες κοινωνικές τάξεις, καθώς και τη δημιουργία του προγράμματος υποστροφιών στη Βασιλική Ακαδημία Μηχανολόγων σε συνεργασία με τον φορέα Mission44 του Χάμιλτον.

TAGS FORMULA 1 F1 MERCEDES F1 ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ