Formula 1: Η Mercedes βρήκε τη φόρμα της στο Μπαχρέιν
H Mercedes W12 ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων με τον Βάλτερι Μπότας, συμπληρώνοντας μάλιστα και 116 γύρους τη δεύτερη μέρα των χειμερινών δοκιμών της Formula 1 στο Μπαχρέιν.
Παρότι αρκετές ομάδες της Formula 1 άρχισαν να σημειώνουν γρήγορους γύρους με την πιο μαλακή γόμα της Pirelli (C5), και αυτό ισχύει και για το χρόνο της Mercedes με τον Μπότας, για την πρωταθλήτρια αυτό ήταν ένα σημαντικό βήμα προόδου μετά το πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων και με την ισορροπία της W12 την Παρασκευή.
Παρόλα αυτά, η Mercedes δεν μοιάζει να έχει βρει λύσεις για το δεύτερο θέμα. Το πρωί ο Λιούις Χάμιλτον έχασε τον έλεγχο, και βγήκε από την πίστα - γεγονός που του κόστισε αρκετό χρόνο διότι το μονοθέσιο κόλλησε στην αμμοπαγίδα και χρειάστηκε να μεταφερθεί με γερανό πίσω στα πιτς.
Ο πρωταθλητής εξήγησε ότι έφταιξε μια ριπή ανέμου, αλλά δεν αρνήθηκε ότι το συμβάν μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι η Mercedes δεν έχει ακόμα κατανοήσει πλήρως τη ρύθμιση του βαρέως ανανεωμένου πίσω μέρους της, με τις σημαντικές αεροδυναμικές αλλαγές στην απόληξη του δαπέδου.
«Το πίσω μέρος δεν έχει και τόσο σπουδαία αίσθηση με τη φετινή αλλαγή του κανονισμού, αλλά προσπαθούμε να βρούμε τη ρύθμιση που χρειάζεται», εξήγησε ο Χάμιλτον - που έκανε, παρόλα αυτά, 58 γύρους, ακριβώς όσους συμπλήρωσε και ο Μπότας το απόγευμα.
Ο Βρετανός συνέχισε: «Δεν ανησυχούμε, προς το παρόν. Είναι η δεύτερη μέρα δοκιμών και αφοσιωνόμαστε στη δουλειά μας - προσπαθούμε να καταλάβουμε το αυτοκίνητο. Δεν έχει νόημα να αγχωθούμε ακόμα. Έχουμε λιγότερους γύρους από κάποιους άλλους, όπως από τις Red Bull, αλλά προσπαθούμε να μείνουμε στο πρόγραμμά μας και να είμαστε, με όσους γύρους κάνουμε, όσο το δυνατόν πιο αποδοτικοί».
Οι Πιέρ Γκασλύ και Λανς Στρολ της Alpha Tauri και Aston Martin αντίστοιχα ακολούθησαν τον Μπότας στα 124 και 171 χιλιοστά του δευτερολέπτου, επίσης με τη μαλακότερη γόμα, αλλά οι Red Bull, McLaren και Alpine φάνηκαν να αφοσιώνονται περισσότερο στις συστοιχίες γύρων και στις προσομοιώσεις αγώνα.
Η Alpine και ο Φερνάντο Αλόνσο, για παράδειγμα, δεν χρησιμοποίησαν ποτέ τη μαλακή γόμα - και μάλιστα ο Ισπανός έκανε τον ταχύτερο γύρο του το πρωί, συμπληρώνοντας συνολικά 128 γύρους για την κατανόηση του μονοθεσίου και της διαχείρισης των ελαστικών.
«Κάναμε το πρόγραμμα που είχαμε θέσει και συμπληρώσαμε πολλούς γύρους σήμερα, κι αυτό είναι καλό. Το αυτοκίνητο μου έδωσε καλή αίσθηση σήμερα, αλλά πρέπει να καταλάβουμε τα χαρακτηριστικά του νέου αεροδυναμικού συνόλου λίγο καλύτερα», είπε ο Αλόνσο, που δεν φάνηκε να έχει το παραμικρό πρόβλημα από τον πρόσφατο τραυματισμό του και την εγχείρηση στο σαγόνι.
Η Ferrari, στο μεταξύ, έκανε τον 6ο χρόνο με τον Σαρλ Λεκλέρ, αλλά το σημαντικότερο για τη Scuderia είναι ότι στους 130 γύρους που συμπλήρωσε (με τον Κάρλος Σάινθ στο κόκπιτ το πρωί) ήταν αξιόπιστη και έδωσε ήδη τις πρώτες ενδείξεις για τη βελτίωση των μεγάλων περσινών προβλημάτων της υστέρησης ισχύος και αεροδυναμικής απόδοσης.
«Οι εντυπώσεις ήταν και πάλι καλές. Λόγω της ζέστης και του αέρα είναι δύσκολο να κάνουμε συγκρίσεις με το περσινό [μονοθέσιο], αλλά είναι αλήθεια ότι έχουμε δει κάποιες ενθαρρυντικά σημάδια», είπε ο Λεκλέρ.
«Τα πρώτα [αεροδυναμικά] δεδομένα που λαμβάνουμε εδώ σχετίζονται με αυτά που είχαμε δει στο Μαρανέλο πριν τις δοκιμές, και αυτό από μόνο του είναι κάτι θετικό, ένα καλό σημάδι. Όλα μας δίνουν αρκετά καλή αίσθηση. Αλλά είναι δύσκολο να βγάλουμε συμπεράσματα, γιατί κανείς δεν πιέζει, ειδικά σε αυτές τις συνθήκες. Είναι ακόμα οι πρώτες μέρες», κατέληξε ο Μονεγάσκος.
Η RBR-Honda, με τον Σέρχιο Πέρεθ στο κόκπιτ σήμερα, επίσης αφοσιώθηκε στις συστοιχίες γύρων. Ο Μεξικανός συμπλήρωσε 117 γύρους, αν και είχε ένα πολύ παράξενο συμβάν: στην κεντρική ευθεία, και καθώς έβγαινε από το slipstream του Νίκολας Λατίφι της Williams, όλο το κάλυμμα της ράχης του μονοθεσίου αποκολλήθηκε, αφήνοντας εκτεθειμένο τον κινητήρα και προκαλώντας καθεστώς κόκκινης σημαίας για να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια.
Τέλος, η Aston Martin -παρά τον τρίτο χρόνο του Στρολ- είχε άλλη μια απογοητευτική ημέρα, διότι ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων της Mercedes άφησε τον Σεμπάστιαν Φέτελ με μόλις8 γύρους το πρωί.
Ο Φέτελ, που χάνει πολύτιμη εμπειρία με τον πρωτόγνωρο για εκείνον κινητήρα της Mercedes, φάνηκε πάντως να μην ανησυχεί: «Φυσιολογικά, δεν παίζει και τόσο μεγάλο ρόλο. Θα θέλαμε λίγο περισσότερο χρόνο και δεδομένα από την πίστα, αλλά θα ξεκινήσουμε έτσι - είναι μεγάλη ή χρονιά, και είμαι σίγουρος ότι θα είμαστε εντάξει», είπε ο Γερμανός.
Το ένα και μοναδικό τριήμερο χειμερινών δοκιμών της F1 2021 τελειώνει σήμερα Κυριακή (14/3) στο Μπαχρέιν, δύο εβδομάδες πριν από το πρώτο φετινό Grand Prix, στην ίδια πίστα του Σακίρ, στις 27-28 Μαρτίου.
Photo credits: Mercedes-AMG F1 / Scuderia Ferrari