Formula 1: Η νέα Ferrari "Project 676" του 2024 έτοιμη για την αεροσήραγγα
Το μονοθέσιο της Scuderia για το 2024, που έχει στο Μαρανέλο την κωδική ονομασία 676, φτάνει στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού του αλλά θα καρπωθεί όσες αλλαγές εξακολουθούν να γίνονται στη φετινή SF-23, όπως το νέο δάπεδο της Σουζούκα.
Η ιταλική ομάδα εισήγαγε το ανασχεδιασμένο δάπεδο στην SF-23 στο GP Ιαπωνίας, το οποίο επιβεβαίωσε όλο το τριήμερο στη Σουζούκα ότι έλυσε ένα σημαντικό πρόβλημα του φετινού (και περσινού) cavallino: την αεροδυναμική σταθερότητα στις παρατεταμένες στροφές υψηλής ταχύτητας.
Παράλληλα, στο νέο δάπεδο -ακριβώς επειδή παρήγαγε περισσότερη άντωση- συνέβαλλε και στην περαιτέρω βελτίωση της προστασίας και διαχείρισης των ελαστικών. Η φθορά της γόμας στις τέσσερις γωνίες των δύο SF-23 ήταν, πάντα στη Σουζούκα, στα επίπεδα των Mercedes και McLaren.
Ένα τρίτο όφελος του νέου δαπέδου ήταν πως περιόρισε το φαινόμενο των αναπηδήσεων (porpoising) που έκανε τελευταία την επανεμφάνισή του στο ιταλικό μονοθέσιο, στις ευθείες και στις γρήγορες στροφές. Πιστεύεται ότι το νέο δάπεδο έχει πιο στιβαρά επιμέρους σημεία, που το κάνουν πιο ανελαστικό και αποτρέπουν τους στροβιλισμούς του αέρα κάτω από το μονοθέσιο.
Η επιτυχία του νέου δαπέδου, η οποία μάλιστα επιβεβαίωσε τα δεδομένα για αυτό που είχαν προκύψει από την αεροσήραγγα, έχει πολύ σημαντική συνεισφορά στο σχεδιασμό του "Project 676", δηλαδή της Ferrari του 2024. Παρά το γεγονός ότι το μονοθέσιο της επόμενης σεζόν θα είναι ριζικά ανασχεδιασμένο.
Την ίδια συνεισφορά θα έχουν και όλες οι πολλαπλές αναβαθμίσεις της SF-23 που έφερε η Scuderia στο μονοθέσιό της αυτή τη χρονιά. Συγκεκριμένα, το δάπεδο άλλαξε τρεις φορές προδιαγραφές φέτος, η εμπρός και η πίσω πτέρυγα ανασχεδιάστηκαν από τρεις φορές και επίσης άλλαξε ριζικά το σχέδιο των πλευρικών αεραγωγών.
Τα συμπεράσματα από κάθε νέα εξέλιξη της SF-23, και η ανάλυση όλων των δεδομένων, επηρέασαν το σχεδιασμό και την εξέλιξη του πρωτοτύπου 676. Θα ακολουθήσουν ορισμένες μικρές ακόμη αναβαθμίσεις που είναι προγραμματισμένες για τον αγώνα του Όστιν στο Τέξας, και έπειτα η αεροσήραγγα θα απελευθερωθεί για τις πρώτες δοκιμές εκεί του μονοθεσίου του 2024.
Εξάλλου, ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ στάθηκε και στην ανάγκη βελτίωσης της SF-23 για το στόχο της διεκδίκησης της δεύτερης θέσης του φετινού πρωταθλήματος κατασκευαστών (και των επιπλέον εκατομμυρίων δολαρίων που αυτή επιφέρει) απέναντι στη Mercedes.
Στους τελευταίους αγώνες η ιταλική ομάδα μείωσε την υστέρησή της από την αγγλική από τους 56 στους 20 βαθμούς, χάρη και στη νίκη του Κάρλος Σάινθ στη Σιγκαπούρη -τη μοναδική φετινή νίκη που δεν έχει κατακτήσει η Red Bull Racing.
Ο Βασέρ είπε ότι λόγω της μάχης αυτής η Ferrari δεν μπορεί να στρέψει ολοκληρωτικά την αφοσίωσή της στο μονοθέσιο του 2024: "Δεν πρέπει να αναβάλουμε αυτή τη μάχη, η μάχη είναι με τη Mercedes σήμερα και πρέπει να την δώσουμε. Αυτός είναι πάντοτε ο καλύτερος τρόπος να προετοιμαστείς για το μέλλον: για την ψυχολογία της ομάδας, για να είναι όλοι "ετοιμοπόλεμοι" Αυτό είναι κρίσιμο. Και θα μείνουμε στη μάχη αυτή ως το τέλος της χρονιάς", είπε ο Γάλλος.
Και συνέχισε: "Δεν πρόκειται για θυσία, διότι η ανταγωνιστικότητα έρχεται με το να μένεις ανταγωνιστικός. Είναι πολύ αργά για φέτος να γυρίσουμε στην αεροσήραγγα, αλλά ό,τι κάνουμε για το τωρινό αυτοκίνητο θα μας βοηθήσει για εκείνο της νέας χρονιάς".
Μιλώντας για το νέο δάπεδο της Σουζούκα και τα οφέλη που επέφερε, ο Βασέρ εξήγησε: "Ό,τι φέρνεις στο αυτοκίνητο έχει να κάνει με τη δυναμική [εξέλιξής] του. Η φθορά των ελαστικών είναι μια άλλη ιστορία και δεν πρέπει να τα μπερδεύουμε. Αλλά σίγουρα, η δυναμική πάντα βοηθάει.
Για λιγότερο από ένα δέκατο διαφορά θα ήμασταν στην πρώτη σειρά [της εκκίνησης] και τότε τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά - θα εκκινούσαμε με καθαρή πίστα κι αέρα μπροστά μας, κ.τ.λ. Καμιά φορά μικρές λεπτομέρειες κάνουν στο τέλος του αγώνα τεράστια διαφορά.
Και πιστεύω ότι θα είναι έτσι μέχρι τέλους, οι διαφορές θα κρίνονται στα εκατοστά του δευτερολέπτου. Όταν οι διαφορές είναι τόσο μικρές, καμιά φορά κάνεις ένα μικρό βήμα αλλά αισθάνεσαι πως όλα άλλαξαν. Δεν είναι ακριβώς έτσι στην πραγματικότητα, και από αγώνα σε αγώνα ή από πίστα σε πίστα. Ακόμα και για τους οδηγούς, καμιά φορά οι ρυθμίσεις ταιριάζουν πιο πολύ στον Κάρλος [Σάινθ] και καμιά φορά στον Σαρλ [Λεκλέρ]" κατέληξε ο Φρεντ Βασέρ.