Formula 1: Η Porsche οδεύει προς τη McLaren μετά το "ναυάγιο" με τη Red Bull Racing
Η RBR απέρριψε τους όρους της Porsche σχετικά με τον έλεγχο της ομάδας εφ' όσον προχωρούσε η συνεργασία τους το 2026, και τώρα η γερμανική εταιρεία φέρεται να στρέφει το ενδιαφέρον της σε ενδεχόμενη συμφωνία παροχής κινητήρων στη McLaren.
Η Red Bull Racing, όπως άφησαν να εννοηθεί τα ανώτερα στελέχη της διοίκησής της, δεν επιθυμεί ούτε την ανασύσταση της εργοστασιακής της συνεργασίας με τη Honda, και δείχνει να καταλήγει στην απόφαση να γίνει η ίδια αμιγής κατασκευαστής (και) κινητήρων στο σπορ με το νεοσύστατό της εργοστάσιο της Red Bull Powertrains.
Γερμανικά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι στο τριήμερο του Ολλανδικού GP ελήφθησαν οι αποφάσεις να σπάσει η συμφωνία μεταξύ της RBR και της Porsche, λόγω διαφωνίας των δύο πλευρών για το ποια θα είχε τον έλεγχο της ομάδας από το 2026 - έπειτα από τη φημολογούμενη εξαγορά του 50% της RBR από την Porsche. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα αυτά, η Porsche ήθελε να έχει την εξουσία της λήψης αποφάσεων.
Μέσα στην όλη φημολογία αναφέρθηκε και το ενδεχόμενο αντικατάστασης του Κρίστιαν Χόρνερ στη διοίκηση της ομάδας από έναν άνθρωπο της Porsche. Αλλά στο Ζάντβουρτ ο Χόρνερ δήλωσε πως μια συμφωνία των δύο πλευρών θα τελεσφορούσε μόνο "με τους όρους της Red Bull". Και φαίνεται ότι οι όροι αυτοί δεν έγιναν δεκτοί από την Porsche. Ούτε φυσικά και οι όροι της Porsche από τη RBR.
Παράλληλα, ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο δήλωσε πως "η Porsche δεν θα γίνει μέτοχος της ομάδας μας", και συμπλήρωσε: "Δεν υπήρξε ποτέ συμφωνία ή νομική δέσμευση, οπότε δεν υπήρχε τίποτα για να σπάσει. Είμαστε η πιο ελκυστική νύφη, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι επιθυμούμε να παντρευτούμε. Δεν μπορούσαμε να συμφωνήσουμε. Δεν θα πουλήσουμε καμία μετοχή στην Porsche. Εξάλλου, δεν είμαστε το Porsche Supercup".
Στο μεταξύ, πληροφορίες από τη Βρετανία αναφέρουν ότι η Red Bull Racing δεν επιθυμεί την ανασύσταση της εργοστασιακής της συνεργασίας με τη Honda, ως ενδεχόμενο "plan Β", και ότι έχει πλέον αποφασίσει να γίνει η ίδια κατασκευάστρια κινητήρων της F1 μέσω της Red Bull Powertrains - που, στις συζητήσεις με την Porsche, θα στέγαζε το εργοστάσιο κινητήρων F1 της εταιρείας του Zuffenhausen.
Ο Χόρνερ εμμέσως δείχνει να επιβεβαιώνει τις πληροφορίες αυτές, καθώς στο Ζάντβουρτ δήλωσε πως "με τη συμφωνία που κάναμε με το HRC, η Honda άφησε το ένα της πόδι μέσα. Αλλά, σε ό,τι αφορά εμάς, το τρένο έφυγε από το σταθμό". Και ο Μάρκο συμπλήρωσε πως τα δημοσιεύματα περί επιστροφής της Honda "είναι καθαρή φημολογία" και ότι "έχουμε κάθε δυνατότητα να κατασκευάζουμε τους δικούς μας κινητήρες".
Ο Χόρνερ συνέχισε: "Έχουμε ήδη πει ότι θέλουμε να γίνουμε κατασκευαστές κινητήρων και εμείς από το 2026. Υπήρξαν συζητήσεις με την Porsche, αλλά είμαστε αφοσιωμένοι στην κατασκευή ενός κινητήρα, του πρώτου κινητήρα Red Bull της ιστορίας. Είναι ένα νέο και συναρπαστικό κεφάλαιο για τη Red Bull, και το αν θα προχωρήσουμε σε κάποια συνεργασία είναι υπό συζήτηση".
Μετά από όλα αυτά, η Porsche -καθότι ήδη έχει αποφασίσει οριστικά την είσοδό της στη Formula 1 το 2026- αναζητά μια διαφορετική ομάδα για να συνεργαστεί, και φέρεται να έχει στρέψει την προσοχή της στη McLaren.
Αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας του Ουόκινγκ είναι ο Αντρέας Σιντλ, κάτοχος της ίδιας θέσης στην Porsche τον καιρό που η γερμανική εταιρεία κυριαρχούσε στους αγώνες αντοχής και κυρίως στις 24 Ώρες του LeMans.
Υπάρχει όμως ένα εμπόδιο: η McLaren και η Porsche είναι εμπορικοί ανταγωνιστές - κατασκευάζουν αντίστοιχα υπερπολυτελή αυτοκίνητα επιδόσεων. Όμως, ελλείψει άλλης εναλλακτικής λύσης, αυτό το εμπόδιο θα μπορούσε -ενδεχομένως- να ξεπεραστεί και με την προσθήκη στη συμφωνία μιας ευρύτερης συνεργασίας που να περιλαμβάνει και τα εμπορικά αυτοκίνητα των δύο πλευρών.