Formula 1: Η Scuderia υπόσχεται μια "πολύ διαφορετική Ferrari" το 2024
Ο Ενρίκο Καρντίλε, επικεφαλής αεροδυναμικής της Ferrari, επιβεβαίωσε πως το μονοθέσιο της ιταλικής ομάδας του 2024 θα έχει "πολύ διαφορετικό" σχεδιασμό και ότι θα εγκαταλείψει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της περσινής F1-75 και της φετινής SF-23.
Καμία από τις δύο Ferrari των δύο τελευταίων ετών της Formula 1 δεν ήταν αργή. Σε απόλυτη ταχύτητα, στον έναν γύρο, ειδικά η F1-75 το 2022 και πιο σπάνια και η SF-23 το 2023 διεκδικούσε επί ίσοις όροις -και ενίοτε κέρδιζε- την πολ ποζίσιον από τις κυρίαρχες Red Bull RB18 και RB19.
Όμως, τις Κυριακές στις συστοιχίες γύρων του αγώνα τα πράγματα άλλαζαν. Μετά το GP Αυστρίας το 2022, όπου ο Σαρλ Λεκλέρ κέρδισε επιβλητικά, και με αποκορύφωμα φέτος, τα μονοθέσια της Ferrari άρχισαν να εμφανίζουν σαφή και δυσεπίλυτα προβλήματα διαχείρισης κάθε τύπου γόμας, με αποτέλεσμα να μην είναι ανταγωνιστικά απέναντι στις Red Bull - και ενίοτε, φέτος, απέναντι στις Aston Martin και Mercedes, σαφώς καλύτερες στη διαχείριση της γόμας.
Παρότι, όμως, η σχεδιαστική των Ferrari των δύο τελευταίων ετών δεν υστερεί σε απόλυτη ταχύτητα σε έναν γύρο, και παρότι τον περασμένο Ιούλιο η Scuderia άρχιζε να σημειώνει σημαντική πρόοδο στη διαχείριση των ελαστικών της -όπως έδειξε με το βάθρο στο Σπα και στη Μόντσα- η ομάδα αποφάσισε να αλλάξει ριζικά τη φιλοσοφία αυτή στο cavallino του 2024.
Ο λόγος είναι προφανής: η ιταλική ομάδα εξακολουθεί να μην μπορεί να ανταγωνιστεί τη Red Bull τις Κυριακές. Έφτασε πιο κοντά από ποτέ τον τελευταίο χρόνο στη Μόντσα, αλλά αυτό συνέβη σε ένα σιρκουί πολύ χαμηλής άντωσης (που ταιριάζει στη SF-23) και πάλι τόσο ο Μαξ Φερστάπεν όσο και ο Σέρτζιο Πέρεζ δεν δυσκολεύτηκαν σχεδόν καθόλου να περάσουν τον Κάρλος Σάινθ για να του στερήσουν κάποια από τις δύο πρώτες θέσεις στο GP Ιταλίας 2023.
Επιπλέον, τόσο ο Σάινθ όσο και ο Σαρλ Λεκλέρ έχουν επανειλημμένα εκφράσει -και δημοσίως- τις απόψεις τους ότι η SF-23 είναι ένα μονοθέσιο του οποίου η αεροδυναμική απόδοση έχει πολύ στενά περιθώρια απόδοσης. Εξ ου και οι μεγάλες διαφορές απόδοσής του στα αργά (υψηλής άντωσης) σε σχέση με τα γρήγορα σιρκουί, και η αστάθεια στις ρυθμίσεις του.
Για τους λόγους αυτούς, όπως εξήγησε ο επικεφαλής αεροδυναμικής στο Μαρανέλο Ενρίκο Καρντίλε, η Ferrari θα αλλάξει φιλοσοφία σχεδιασμού στο νέο της μονοθέσιο. Αυτό σημαίνει ότι το cavallino του 2024 δεν θα αποτελέσει μετεξέλιξη του φετινού (και συνεπώς και της F1-75 του 2022).
Εξάλλου, αυτό είναι το πρώτο της μονοθέσιο υπό την ηγεσία του νέου διευθυντή της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η Scuderia -όπως και η Mercedes, και όπως έχει ήδη κάνει από πέρσι η Aston- θα κλίνει προς τη φιλοσοφία της Red Bull RB19.
Η Ferrari του 2024, λοιπόν, "θα είναι πολύ διαφορετική διότι εξελίσσοντας το φετινό αυτοκίνητο συνειδητοποιήσαμε ότι οι αρχιτεκτονικές επιλογές που κάναμε δεν ήταν οι σωστές", εξήγησε ο Καρντίλε.
"Συγκεκριμένα, ασκούσαν μεγάλους περιορισμούς στην εξέλιξη (του μονοθεσίου). Το αυτοκίνητο της επόμενης χρονιάς δεν θα αποτελέσει μετεξέλιξη του φετινού, όπως ήταν το φετινό σε σύγκριση με το περσινό. Θα είναι ένα ολοκαίνουριο μονοθέσιο - διαφορετικό σασί με διαφορετική σχεδίαση, και με ανασχεδιασμένο πίσω μέρος ώστε να επιτραπεί στο τμήμα αεροδυναμικής να το εξελίξει καλύτερα για να πετύχουμε τους στόχους μας", κατέληξε ο Ιταλός.