Formula 1: "Ιπτάμενος" Αλόνσο στην κορυφή της πρώτης μέρας στη Τζέντα
Ο Φερνάντο Αλόνσο έγινε ο πρώτος οδηγός που κατέβασε τον ταχύτερο γύρο κάτω από το 1:29 στο σιρκουί της Τζέντα, κατά τη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP Σαουδικής Αραβίας, αφήνοντας δυόμισι δέκατα πίσω του τον Τζορτζ Ράσελ και τριάμισι τον Μαξ Φερστάπεν.
Σε ένα σιρκουί που καταφανώς ταιριάζει περισσότερο από του Μπαχρέιν στην Aston Martin AMR24, ο Φερνάντο Αλόνσο έδειξε ότι το βρετανικό μονοθέσιο είναι σε αρκετά καλή κατάσταση στους δρόμους της Τζέντα, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών και της πρώτης μέρας συνολικά του GP Σαουδικής Αραβίας – 2ου φετινού γύρου της Formula 1.
Οι νυχτερινές και πιο ψυχρές συνθήκες των δεύτερων δοκιμών είναι πιο αντιπροσωπευτικές των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα, αύριο και μεθαύριο (8-9/03) αντίστοιχα, και όπως συνηθίζεται περί το μέσον της ωριαίας διαδικασίας τν δεύτερων δοκιμών οι ομάδες έκαναν προσομοίωση των κατατακτήριων, με έναν ή δύο γρήγορους γύρους με τη μαλακή γόμα.
Ο Ισπανός της Aston ήταν ο μόνος που έριξε το χρόνο του γύρου κάτω από το 1:29, συγκεκριμένα στο 1:28.827, στην γρήγορο γύρο του με τα ταχύτερα ελαστικά (τη μαλακή γόμα C4). Η απάντηση των οδηγών της Red Bull δεν ήταν αρκετή: στην πρώτη τους προσπάθεια οι Σέρτζιο Πέρεζ και Μαξ Φερστάπεν έμειναν μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Αλόνσο, ενώ ο Ολλανδός με τό δεύτερό του γύρο δεν μείωσε τη διαφορά παρά μόνο κατά δύο δέκατα.
Ο Ολλανδός ήταν ταχύτερος πριν από όλα αυτά με τη μέση γόμα (C3), αφού πρώτα εναλλάχθηκε στην κορυφή και πάλι με τον Αλόνσο. Αρχικά ο Φερστάπεν ήταν επικεφαλής με χρόνο 1:30.447 με τα ελαστικά αυτά, έπειτα ο Πέρεζ ήρθε στον τερματισμό 2 εκατοστά ταχύτερος. Ο Αλόνσο απάντησε με χρόνο 1:29.846, αλλά ο Μαξ επέστρεψε, αρχικά μένοντας 51 χιλιοστά πίσω και έπειτα με τον ταχύτερο χρόνο στο 1:29.543.
Όπως κάθε χρόνο στη Τζέντα, έτσι και σε αυτές τις δοκιμές το θέμα του κυκλοφοριακού ήταν αρκετά έντονο, αλλά και επικίνδυνο. Σε ένα από τα συμβάντα, ο Λιούις Χάμιλτον μπλόκαρε τον Λόγκαν Σάρτζεαντ της Williams στο σικέιν της στροφής 10, με αποτέλεσμα ο Άγγλος της Mercedes να κινδυνεύει με ποινή στη συνεδρίαση των αγωνοδικών που θα ακολουθήσει.
Στην πλευρά της Ferrari, ο Σαρλ Λεκλέρ αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το δεύτερο γρήγορο γύρο του με τη μαλακή γόμα, και έμεινε στην 4η θέση - αν και μόνο 22 χιλιοστά από τον Φερστάπεν. Ο Κάρλος Σάινθ συνάντησε αρκετές φορές κυκλοφοριακό στους γρήγορους γύρους του, και σημείωσε τον 7ο χρόνο προς το τέλος των δοκιμών.
Η Mercedes ανέβηκε προς το τέλος στη δεύτερη θέση με τον Ράσελ, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον έμεινε και πάλι στην 8η αντιμετωπίζοντας αρκετά μικρά αλλά σημαντικά προβλήματα τόσο με τη ρύθμιση όσο και με την αξιοπιστία της Mercedes W15.
Μετά από αυτά, οι ομάδες αφοσιώθηκαν στη συλλογή δεδομένων για τη συστοιχία γύρων του αγώνα με τις δύο σκληρότερες γόμες. Η McLaren κινήθηκε και πάλι κάτω από τα ραντάρ, καθώς ο Λάντο Νόρις εξέφραζε παράπονα για τις επαφές του δαπέδου της MCL38 με την άσφαλτο και οι χρόνοι δεν ήταν ανταγωνιστικοί.
Τέλος, η δεύτερη αυτή περίοδος δοκιμών ξεκίνησε με καθυστέρηση 10 λεπτών, καθώς οι οργανωτές έπρεπε να ελέγξουν την ανθεκτικότητα των καλυμμάτων των υδρορροών στα πιτς, σε ένα ακόμα επειδόσιο αυτού του σήριαλ των καπακιών των υπονόμων που δεν έχει τελειωμό.
Αύριο Παρασκευή (8/03) η τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα ξεκινήσει στις 15:30 ώρα Ελλάδας, και οι δοκιμές κατάταξης στις 19:00 - όπως και ο αγώνας της Τζέντα το απόγευμα του Σαββάτου (9/03).