Formula 1: Ήρθε στη ζωή η νέα McLaren MCL37, αλλά δεν τη συνοδεύουν στόχοι νικών
H McLaren πυροδότησε για πρώτη φορά την Πέμπτη (26/1) στο Ουόκινγκ το νέο της μονοθέσιο για τη F1 2023, αλλά ο Ζακ Μπράουν ξεκαθάρισε ότι η φιλοδοξία της ομάδας για τη νέα MCL37 δεν φτάνει μέχρι τις νίκες τη φετινή σεζόν.
Η πρώτη πυροδότηση του κινητήρα Mercedes της νέας McLaren MCL37 στο εργοστάσιο του Ουόκινγκ έγινε υπό το βλέμμα του διευθύνοντα συμβούλου της ομάδας Ζακ Μπράουν, του νέου αγωνιστικού διευθυντή Αντρέα Στέλλα (που αντικατέστησε τον απελθόντα για την Alfa Romeo/Sauber Αντρέας Σιντλ), αλλά και του 21χρονου υπερ-ταλέντου Όσκαρ Πιάστρι που πήρε τη θέση του Ντάνιελ Ρικιάρντο στην πλευρά του γκαράζ δίπλα στον Λάντο Νόρις.
Όμως, οι αλλαγές σε τόσο κομβικά πρόσωπα της ομάδας δεν είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο η McLaren δεν φτάνει τη φιλοσοξία της σε επίπεδο νικών το 2023, με την MCL37. Μιλώντας στο ESPN, ο Μπράουν είπε ότι το πλάνο της ομάδας να φτάσει με αξιώσεις στη μάχη κορυφής της Formula 1 έχει ξεκινήσει, αλλά αναμένεται να αποδώσει καρπούς το 2025 - μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής της καινούριας αεροσήραγγας και του νέου προσομοιωτή στο Ουόκινγκ.
"Πιστεύω ότι είμαστε δύο με τρία χρόνια μακριά από αυτό", είπε ο Μπράουν. "Θα μου άρεσε πολύ η φετινή χρονιά να έμοιαζε με το 2021, όταν μπλεκόμασταν με τις τρεις κορυφαίες ομάδες. Όμως, δεν έχουμε ακόμα όλες τις τεχνολογικές μας υποδομές στη θέση τους.
Μέχρι το 2024 θα τις έχουμε, αλλά όχι για την πλήρη φάση εξέλιξης του αυτοκινήτου την χρονιάς εκείνης. Συνεπώς, για το 2024 θέλω να πιστεύω ότι θα κάνουμε ένα καλό βήμα προόδου, και θα είμαστε ανταγωνιστικοί στην κορυφή σε πιο τακτική βάση", συμπλήρωσε ο Αμερικανός.
Και κατέληξε: "Κι έπειτα, το 2025 θα έχουμε όλα όσα χρειαζόμαστε - τους οδηγούς, τους ανθρώπους, τις υποδομές, τους πόρους, την αεροσήραγγα, τον προσομοιωτή. Δεν υπάρχει κανένας λόγος, τουλάχιστον θεωρητικά, να μην είμαστε σε θέση να διεκδικούμε νίκες σε κανονική συχνότητα το 2025. Αυτή είναι, αναμφίβολα, η φιλοδοξία μας".
Με την MCL37 η McLaren, πάντως, αναμφίβολα θέλει να αποφύγει το πολύ δύσκολο περσινό της ξεκίνημα στις χειμερινές δοκιμές του 2022 - όταν ένα πρόβλημα στα φρένα που δεν είχε προβλέψει της κόστισε πολύ και πολύτιμο χρόνο εξέλιξης του μονοθεσίου των νέων περσινών κανονισμών. Η ομάδα χρειάστηκε αρκετό χρόνο να ανακάμψει από αυτό.
Παρόλα αυτά, ήταν η μόνη ομάδα που ανέβηκε πέρσι στο βάθρο πέραν των τριών κορυφαίων -Red Bull, Ferrari, Mercedes- και ένα συγκροτημένο φετινό μονοθέσιο αναμφίβολα θα επιτρέψει στους Νόρις και Πιάστρι να διεκδικούν ανάλογους στόχους και στη διάρκεια της σεζόν του 2023.