Formula 1: Mercedes και Χάμιλτον κινδυνεύουν με ιστορικό και καταδικαστικό κάζο
Το DRS του Λούις Χάμιλτον δεν συμβαδίζει με τους κανονισμούς της FIA, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να κινδυνεύει με τιμωρία που θα μειώσει τις πιθανότητές του για το πρωτάθλημα οδηγών και της Mercedes για το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Το πρωί του Σαββάτου, ώρα Βραζιλίας, νέα εξέταση και στη συνέχεια απόφαση για τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, κλήθηκε σε απολογία και ο Φερστάπεν.
Μια συγκλονιστική σεζόν, μία συγκλονιστική μονομαχία για το πρωτάθλημα οδηγών ανάμεσα στον Μαξ Φερστάπεν και τον Λούις Χάμιλτον και ακόμα μία για το πρωτάθλημα κατασκευαστών ανάμεσα στη Mercedes και την Red Bull, κινδυνεύουν να τιναχθούν τα ξημερώματα του Σαββάτου (13/11) στον αέρα.
Αιτία το Drag Reduction System της γερμανικής ομάδας, το οποίο φαίνεται πως δεν συμβαδίζει με τους κανονισμούς, με αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες να εξετάζουν ακόμη και το ενδεχόμενο να σβήσουν τον χρόνο που έκανε ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 στις κατατακτήριες για τον Sprint Race που θα γίνει το βράδυ του Σαββάτου στις 21:30.
Το DRS του Χάμιλτον, το σύστημα που ανοίγει στην πίσω πτέρυγα και προσφέρει έξτρα ώθηση στα μονοθέσια, είχε άνοιγμα μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο (85mm), κάτι που η Red Bull γνώριζε μία ώρα πριν από την έναρξη της διαδικασίας σύμφωνα με τον Έιντριαν Νιούι.
Ο Μαξ Φερστάπεν εξέτασε το μονοθέσιο του Βρετανού στο τέλος των κατακτήριων της Παρασκευής, φαίνεται ξεκάθαρα σε ένα video που κυκλοφορεί στα social media ότι το άγγιξε παραβιάζοντας τους κανονισμούς (κάτι που δημιουργεί ακόμη περισσότερο δράμα στην υπόθεση καθώς κλήθηκε σε απολογία το πρωί του Σαββάτου) και στη συνέχεια ο οδηγός της Mercedes κλήθηκε για να δώσει μαζί με την ομάδα του εξηγήσεις στους αγωνοδίκες.
Μέχρι την στιγμή που δημοσιεύθηκε το παρόν κείμενο δεν υπήρχε απόφαση (αυτή θα ανακοινωθεί το πρωί του Σαββάτου, ώρα Βραζιλίας μετά από περαιτέρω εξέταση της υπόθεσης), θεωρείται ωστόσο πιθανό ο -μακράν του δεύτερου- ταχύτερος γύρος του Χάμιλτον να διαγραφεί.
Έτσι, ο Βρετανός θα πρέπει αρχικά να τροποποιήσει την πίσω πτέρυγά του (βρίσκεται σε καθεστώς parc ferme που σημαίνει ότι θα του επιβληθεί ποινή για οποιαδήποτε παρέμβαση) και στη συνέχεια να εκκινήσει από το pit lane, τελευταίος και με ελάχιστες πιθανότητες να αναρριχηθεί στις τρεις πρώτες θέσεις του αγώνα των 100 χιλιομέτρων και των 24 γύρων, οι οποίες προσφέρουν τρεις, δύο και έναν βαθμό αντίστοιχα.
Εκτός αυτού, οι οδηγοί θα εκκινήσουν στον αγώνα της Κυριακής (13/11 στις 19:00) σύμφωνα με την κατάταξή τους στον Sprint Race. Ο Χάμιλτον έχει ήδη δεχθεί ποινή πέντε θέσεων στο grid επειδή άλλαξε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για πέμπτη φορά στη φετινή σεζόν, γεγονός που σημαίνει ότι σιγά-σιγά μειώνονται σημαντικά οι πιθανότητές του να κατακτήσει τον όγδοο τίτλο και να γράψει ιστορία ως πολυνίκης στο κορυφαίο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο Φερστάπεν, ο οποίος όλα δείχνουν πως θα εκκινήσει πρώτος στον Sprint Race, έχει απόσταση 19 βαθμών από τον Χάμιλτον, τέσσερις αγώνες πριν από το φινάλε. Ο Ολλανδός έχει 312.5 βαθμούς κι ο Βρετανός 293.5, ενώ στην κατάταξη των κατασκευαστών η Mercedes προηγείται με 478.5 βαθμούς, έναν περισσότερο από εκείνους που έχει η Red Bull η οποία αγωνιά για την απόφαση των αγωνοδικών.