Formula 1: Ο Χάμιλτον και η Mercedes W13 ταχύτεροι στην αυλαία της Βαρκελώνης
Το πρώτο από τα δύο τριήμερα των χειμερινών δοκιμών της Formula 1 έκλεισε στην πίστα του Μονμελό με το 1-2 της Mercedes, όταν στο φινάλε οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ έβαλαν τη μαλακότερη γόμα (C5) και πέτυχαν τους δύο ταχύτερους γύρους.
Τη Mercedes W13 -που μοιράστηκαν οι δύο Βρετανοί οδηγοί της- ακολούθησε στα τέσσερα δέκατα ο Σέρχιο Πέρεθ και στα έξι δέκατα ο Μαξ Φερστάπεν. Που επίσης μοιράστηκαν τη νέα Red Bull RB18. Ωστόσο, ο Μεξικανός είχε την αμέσως μαλακότερη γόμα από τη Mercedes (C4), ενώ ο Ολλανδός ούτε καν αυτή - καθώς πέτυχε τον ταχύτερο γύρο του με τη μέση (C3).
Ο Ράσελ, αντικαταστάτης του Βάλτερι Μπότας στη Mercedes, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο το πρωί - πριν δώσει το μονοθέσιό του στον Χάμιλτον μετά το μεσημεριανό. Ακολούθησαν οι δοκιμές σε τεχνητά βρεγμένη άσφαλτο για τα αντίστοιχα ελαστικά της Pirelli, αλλά μέχρι το τέλος η πίστα είχε στεγνώσει κι έτσι ο Χάμιλτον στα τελευταία λεπτά βγήκε με τα σλικς C5 για να γράψει τον ταχύτερο γύρο.
Με αυτό τον τρόπο οι Mercedes και RBR απάντησαν σήμερα στην ενθαρρυντική εμφάνιση που επέδειξαν στην ισπανική πίστα τις δύο προηγούμενες μέρες οι Ferrari και McLaren. Μάλιστα, η RBR φάνηκε ότι έλυσε το χθεσινό της πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, δεδομένου ότι οι δύο οδηγοί της συμπλήρωσαν 127 γύρους - καθώς η Mercedes έκανε σήμερα 155.
Από τη Scuderia, ο Σαρλ Λεκλέρ βρέθηκε σήμερα στα 7 δέκατα από τον Χάμιλτον - αλλά με τη μέση γόμα. Η δικαιότερη σύγκριση είναι με τον Φερστάπεν, με τον οποίον είχαν τα ίδια ελαστικά: οι διαφορά του Ολλανδού από τον Μονεγάσκο ήταν μόλις 75 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Όσο για τη McLaren, φάνηκε να αφοσιώνεται σε άλλα προγράμματα σήμερα, καθώς βρέθηκε στην ουρά της δεκάδας - επίσης με τη μέση γόμα. Η Aston Martin πέτυχε τον 5ο χρόνο μετά από μια τελευταία έξοδο του Σεμπάστιαν Φέτελ με την πολύ μαλακή γόμα (C5), αλλά αντίθετα τα πράγματα για την Alpine δεν κύλησαν καθόλου καλά.
Ο Φερνάντο Αλόνσο είχε συμπληρώσει μόλις 12 γύρους, όταν μια υδραυλική διαρροή στη μονάδα ισχύος της Renault προκάλεσε φωτιά στην πλάτη της Α522. Ο γαλλικό μονοθέσιο χάθηκε μέσα σε ένα σύννεφο καπνού, και μόλις επέστρεψε στο γκαράζ οι μηχανικοί διαπίστωσαν ότι δεν ήταν εφικτό να επιδιορθωθεί στις λίγες ώρες που απέμεναν μέχρι το τέλος της ημέρας.
Μετά το συμβάν του Ισπανού, ακολούθησαν σήμερα άλλες τέσσερις περίοδοι διακοπής με κόκκινες σημαίες. Επίσης με διαρροή κάποιου υγρού στη Haas σταμάτησε στην πίστα ο Νικίτα Μαζέπιν μετά από 9 γύρους. Έπειτα, στον 40ό του γύρο ο Πιέρ Γκασλί βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 5 και προκάλεσε ζημιά στην Alpha Tauri ΑΤ03.
Μετά από 48 γύρους ο Φέτελ σταμάτησε στην πίστα την Aston Martin AMR22 - και αυτός με υδραυλική διαρροή. Την τελευταία κόκκινη σημαία έβγαλε ο πρωτοεμφανιζόμενος Γκουάνιου Τσόου της Alfa Romeo, όταν η C42 παρουσίασε πρόβλημα αμέσως μετά την έξοδό του από τα πιτς.
Έτσι, το πρώτο τριήμερο κατά το οποίο οι ομάδες της F1 απέκτησαν την πρωτόγνωρη εμπειρία και πλήθος δεδομένων από τα ολοκαίνουρια μονοθέσιά τους τελείωσε απόψε στη Βαρκελώνη. Θα ακολουθήσουν δύο πυρετώδεις εβδομάδες ανάλυσης των δεδομένων και τροποποιήσεων των αυτοκινήτων, πριν το δεύτερο και τελευταίο τριήμερο δοκιμών στο Μπαχρέιν, στις 10-12 Μαρτίου. Το πρώτο GP του 2022 θα διεξαχθεί στην ίδια χώρα μία εβδομάδα αργότερα, στις 18-20 Μαρτίου.
ΔΟΚΙΜΕΣ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ 2022 - 3η ΗΜΕΡΑ
1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:19.138
2. Ράσελ (Mercedes) +0.095
3. Πέρεθ (Red Bull) +0.418
4. Φερστάπεν (Red Bull) +0.618
5. Φέτελ (Aston Martin) +0.686
6. Λεκλέρ (Ferrari) +0.693
7. Σάινθ (Ferrari) +0.934
8. Άλμπον (Williams) +1.180
9. Λατίφι (Williams) +1.561
10. Ρικιάρντο (McLaren) +1.612
11. Νόρις (McLaren) +1.689
12. Αλόνσο (Alpine) +2.104
13. Τσόου (Alfa Romeo) +2.801
14. Γκασλί (AlphaTauri) +3.331
15. Μαζέπιν (Haas) +7.912
16. Μπότας (Alfa Romeo) +11.295