Formula 1: Ο έκπληκτος Φερστάπεν, ο έξαλλος Μπινότο και πώς τα πάντα “συνωμότησαν” υπέρ της Honda
Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP Ιαπωνίας, όπου ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη και ανακηρύχθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Η βροχή ήταν ο κυρίαρχος αλλά όχι ο καταλυτικός παράγοντας για όσα συνέβησαν στο GP Ιαπωνίας. Σε έναν αγώνα που καθυστέρησε λόγω της καταιγίδας και διήρκησε λιγότερο από το κανονικό, η ξεκάθαρη επικράτηση του Μαξ Φερστάπεν και ένα λάθος του Σαρλ Λεκλέρ στο τελευταίο “S” έδωσαν τελικά στον Ολλανδό τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του στη Formula 1.
Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP Ιαπωνίας.
01. Ένας έκπληκτος, εκπληκτικός Μαξ
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν για έναν ακόμη αγώνα, σε δικό του αγώνα! Απόλυτος κυρίαρχος και άξιος νικητής. Είναι εντυπωσιακό το ότι κατάφερε σε μόλις 28 γύρους να φτάσει τη διαφορά από τον δεύτερο στα 27’’ – μιλάμε για σχεδόν ένα δευτερόλεπτο στο γύρο ταχύτερος, κατά μέσο όρο!
Το τσαγανό του Ολλανδού φάνηκε στην πρώτη εκκίνηση, όταν έχασε στιγμιαία την πρωτοπορία από τον Λεκλέρ για να την ανακτήσει αμέσως μετά, προσπερνώντας τον στην πρώτη δεξιά από την εξωτερική.
Δίκαια ανακηρύχθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 2022, με 12 νίκες σε 18 αγώνες και με ένα μονοθέσιο που μετά το καλοκαίρι είναι ξεκάθαρα σε άλλο επίπεδο.
Ο εκπληκτικός Μαξ ήταν βέβαια έκπληκτος, όταν του είπαν ότι εξασφάλισε τον τίτλο. Ρωτούσε αν όντως είναι πρωταθλητής ακόμη και πριν την απονομή, παρόλο που του το είχε ανακοινώσει ο Τζόνι Χέρμπερτ στη διαδικασία των δηλώσεων μετά τον αγώνα. Με το κομφούζιο που επικράτησε όμως σχετικά με τους βαθμούς που απονεμήθηκαν τελικά, είναι λογικό.
02. Ένας δικαιολογημένα έξαλλος Μπινότο
Γελοίο και απαράδεκτο χαρακτήρισε ο Ματία Μπινότο το πόσο γρήγορα αποφάσισε η FIA για την ποινή του Λεκλέρ. Φυσικά, ο Ιταλός δεν αναφερόταν στην ίδια την ποινή που είναι πέρα για πέρα σωστή, αν και πόνεσε πολύ τη Ferrari καθώς αυτό το ένα και μοναδικό λάθος του Λεκλέρ στον αγώνα είναι που έδωσε και μαθηματικά τον τίτλο στον Φερστάπεν.
Ο Μπινότο αναφέρεται στο γεγονός πως στη συγκεκριμένη περίπτωση οι αγωνοδίκες πήραν άμεσα την απόφαση για την ποινή, σε αντίθεση με τις περισσότερες περιπτώσεις στους τελευταίους αγώνες που συνήθως αντίστοιχες αποφάσεις παίρνονται πολύ μετά, πολύ αργά, σε βαθμό να έχει γίνει ανέκδοτο.
Άλλωστε ο επικεφαλής της Scuderia αναφέρεται συγκεκριμένα στο GP Σιγκαπούρης, όπου τα αρμόδια όργανα καθυστέρησαν πολύ για να αποφασίσουν σχετικά με τον Πέρεζ και το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Το σωστό προφανώς είναι οι αποφάσεις αυτές να είναι άμεσες, όπως ακριβώς έγινε και στη Σουζούκα.
Καλά κάνει και γκρινιάζει ο Μπινότο, αλλά δεν είναι οι αποφάσεις της FIA που στερούν από τη Ferrari τις νίκες. Η Ιταλική ομάδα πρέπει να ανασυνταχτεί, να αποκτήσει νοοτροπία πρωταθλητή, να ξαναφέρει το μονοθέσιο σε κορυφαίο επίπεδο και να δώσει τη μάχη που όλοι θέλουμε για τον τίτλο του 2023, πλέον.
03. O τζέντλεμαν Λεκλέρ
Έκανε καλύτερη εκκίνηση από τον Μαξ, πέρασε για λίγο εμπρός αλλά στη συνέχεια έχασε την πρωτοπορία. Αν το σκηνικό που είδαμε στην αρχή του αγώνα μεταξύ Λεκλέρ – Φερστάπεν εκτυλισσόταν μεταξύ Χάμιλτον – Φερστάπεν, τι πιστεύετε ότι θα γινόταν; Θα άφηνε χώρο ο Λιούις στον Μαξ όπως έκανε ο Σαρλ, ή θα τον στρίμωχνε έτσι ώστε να τον αναγκάσει είτε να κόψει είτε να βγει εκτός πίστας;
Ο Λεκλέρ έχει δείξει τεράστια ευγένεια στην πίστα φέτος, δίνοντας απίστευτες μάχες πάντα στα πλαίσια του “ευ αγωνίζεσθαι”… Είναι βέβαια και κάποιοι που λένε πως θα πρέπει να μάχεται πιο σκληρά αν θέλει να γίνει πρωταθλητής. Εμείς πάντως είμαστε υπέρ του τρόπου που ο Μονεγάσκος έχει επιλέξει να συμπεριφέρεται, εντός κι εκτός πίστας.
04. Ο γάτος Φέτελ
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν ο μεγάλος άτυχος στην εκκίνηση του ιαπωνικού GP, ενός από τους πιο αγαπημένους του αγώνες, στον οποίο μάλιστα έτρεχε για τελευταία φορά. Ο Φέτελ είχε μια επαφή στην προσπάθειά του να κερδίσει θέσεις στην εκκίνηση, που τον έριξε πολύ πίσω.
Στην επανεκκίνηση όμως του αγώνα, ο Γερμανός ήταν ο πρώτος που διαπίστωσε πως οι συνθήκες στην πίστα επέτρεπαν την αλλαγή σε ενδιάμεσα ελαστικά και μπήκε αμέσως στα πιτς. Στη συνέχεια κέρδισε θέσεις και τερμάτισε τελικά στην έκτη θέση. Ένα καλό αποτέλεσμα σε έναν αγώνα που προμηνυόταν καταστροφικός.
05. Τα πάντα “συνωμότησαν” υπέρ της Honda
Οι Ιάπωνες γλίτωσαν στο τσακ ένα δεύτερο χαρακίρι στη Formula 1. Το πρώτο ήταν το 2009, όταν η αγωνιστική τους ομάδα την οποία έδωσαν στον Ross Brawn και μετονομάστηκε σε Brawn GP κέρδισε και τους δύο τίτλους (οδηγών και κατασκευαστών) εκείνης της χρονιάς, με πελατειακούς κινητήρες Mercedes βέβαια.
Το δεύτερο παραλίγο να το κάνουν φέτος, αλλά το πρόλαβαν. Η Honda πρώτα ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το σπορ το 2021, στη συνέχεια κέρδισε το πρωτάθλημα με τον Φερστάπεν και τη Red Bull και φέτος έκανε περίπατο, όντας όμως στο παρασκήνιο.
Στη Σουζούκα ωστόσο οι Ιάπωνες "το έσωσαν" και πανηγύρισαν τον δεύτερο τίτλο του Μαξ, στην χώρα τους, στην δική τους πίστα. Τα πάντα “συνωμότησαν” υπέρ τους: η συμφωνία με τη Red Bull έγινε την κατάλληλη στιγμή έτσι ώστε το όνομα “Honda” να επιστρέψει στα μονοθέσια της Αυστριακής ομάδας στο Ιαπωνικό GP, η βροχή που παραλίγο να μην επιτρέψει να γίνει ο αγώνας τελικά σταμάτησε, ο αγώνας ολοκληρώθηκε και απονεμήθηκαν κανονικά όλοι οι βαθμοί, ο Λεκλέρ έκανε το ένα και μοναδικό αλλά μοιραίο λάθος στο τελευταίο γύρο, στο τελευταίο “S” και οι αγωνοδίκες πήραν άμεσα την απόφαση για την ποινή στον οδηγό της Ferrari τιμωρώντας τον για το πλεονέκτημα που κέρδισε έναντι του Σέρτζιο Πέρεζ, με αποτέλεσμα ο Μονεγάσκος να πέσει στην 3η θέση και ο τίτλος να πάει από τώρα στον Φερστάπεν.
Τον άξιζαν αναμφίβολα τον φετινό τίτλο οι Ιάπωνες, όπως και το πρωτάθλημα κατασκευαστών με τη Red Bull. Δίνουν προστιθέμενη αξία στο σπορ και μακάρι να βλέπουμε το όνομα “Honda” στη Formula 1 και μετά το 2026.