Formula 1: Ο Φερστάπεν δύο δέκατα ταχύτερος του Αλόνσο στις πρώτες δοκιμές της Τζέντα
Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Σαουδικής Αραβίας βρήκε τον Μαξ Φερστάπεν 0,186’’ ταχύτερο του Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin, ο οποίος μπήκε ανάμεσα στις δύο Red Bull RB20 με διαφορά 23 χιλιοστών μπροστά από τον Σέρτζιο Πέρεζ.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα των πρώτων δοκιμών του GP Σαουδικής Αραβίας, 2ου φετινού γύρου της Formula 1, επικεφαλής ήταν ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes W151 που είχε νατεβάσει το χρονόμετρο στο 1:30.554. Ώσπου, περίπου στο μέσον της ωριαίας διαδικασίας, ο Μαξ Φερστάπεν έβαλε τη μαλακή γόμα και ανέβηκε στην κορυφή του πίνακα με χρόνο 1:29.659.
Αρκετά αργότερα, προς το τέλος των δοκιμών και σε λίγο καλύτερη άσφαλτο, ο Αλόνσο με την Aston AMR24 τον πλησίασε στα 2 δέκατα του δευτερολέπτου, όπως και ο Πέρεζ με την έτερη RB20. O Ράσελ έπεσε στην 4η θέση, αλλά σε κοντινή απόσταση από τον Πέρεζ και μπροστά από τις δύο Ferrari των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ.
Παρόλα αυτά, οι συνθήκες δεν ήταν απόλυτα αντιπροσωπευτικές των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα της Τζέντα, καθώς διεξήχθησαν με το φως του ήλιου και επίσης με αρκετά ισχυρό άνεμο, μετωπικό στην κεντρική ευθεία με ταχύτητα 20 km/h.
Μετά από το πρώτο ημίωρο συλλογής δεδομένων με τη μέση (C3) και τη σκληρή γόμα (C4) ενόψει του αγώνα, οι οδηγοί άρχισαν να βγαίνουν στην πίστα με τη μαλακή (C4) με την οποία αρχικά ταχύτερος ήταν ο Λάντο Νόρις της McLaren.
Ο Φερστάπεν έκανε δύο γρήγορους γύρους με τη γόμα αυτή, αλλά ο Ράσελ του πήρε ξανά την πρωτοπορία με 3 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Όμως, ο τρίτος γρήγορος γύρος του Ολλανδού δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης και τον κράτησε στην κορυφή μέχρι τέλους - παρά το γεγονός εν συνεχεία και οι Αλόνσο, Πέρεζ, Ράσελ έπεσαν κάτω από το 1:30.
Ο Αλόνσο έδειξε να είναι ανταγωνιστικός και στις συστοιχίες γύρων με τη σκληρή γόμα, όμως πιο αντιπροσωπευτικά δεδομένα θα αποκτήσουν οι ομάδες στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών απόψε (7/03, 19:00) μιας και αυτές θα διεξαχθούν υπό το φως των προβολέων, σε πιο αντιπροσωπευτικές του αγώνα συνθήκες θερμοκρασίας και καταπόνησης των ελαστικών.
Στην 1η περίοδο, πάντως, πολλοί οδηγοί αντιμετώπισαν προβλήματα με το κυκλοφοριακό, αλλά ακόμα και με πλαστικές σακούλες που πλανιόντουσαν στην πίστα και εισχωρούσαν στους αεραγωγούς των μονοθεσίων.
Επίσης, ο Λιούις Χάμιλτον παραπονέθηκε για έντονα φαινόμενα αναπηδήσεων της ουράς της Mercedes W15, καταλήγοντας στην 8η θέση με 5 χιλιοστά διαφορά από τον Νόρις – καθώς οι πρώτοι οκτώ βρέθηκαν μέσα σε 6 δέκατα του δευτερολέπτου. Νωρίς στη διαδικασία, τέλος, ο Λανς Στρολ είχε επαφή με τη μπαριέρα της στροφής 21, σπάζοντας τον εμπρός αριστερό τροχό της Aston AMR24 μαζί με την ανάρτησή του.