FORMULA 1

FORMULA 1: O Φερστάπεν ταχύτερος από τους Σάινθ και Αλόνσο στις πρώτες δοκιμές του Καναδά

Ο Μαξ Φερστάπεν στη διάρκεια του GP του Κανάδα | 17 Ιουνίου 2022
Ο Μαξ Φερστάπεν στη διάρκεια του GP του Κανάδα | 17 Ιουνίου 2022 RED BULL CONTENT POOL

Στο αρκετά ευνοϊκό για τη Red Bull RB18 σιρκουί "Ζιλ Βιλνέβ" ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε τον 9ο φετινό γύρο της F1, το GP Καναδά, με τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών - με δυόμισι δέκατα διαφορά από τον Κάρλος Σάινθ και 0,37'' από τον Φερνάντο Αλόνσο.

Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι ο Φερνάντο Αλόνσο, σε αντίθεση με όλους τους άλλους οδηγούς -όπως και με τους Σέρτζιο Πέρεζ και Σαρλ Λεκλέρ που τον ακολούθησαν στην πρώτη πεντάδα- πέτυχε τον τρίτο χρόνο με τη μέση γόμα στις τέσσερις άκρες της Alpine A522, ενώ όλοι οι υπόλοιποι σημείωσαν τις καλύτερες επιδόσεις τους με τη μαλακή.

Φυσικά, οι χρόνοι δεν είναι ακόμη ουδίλως ενδεικτικοί και θα πέφτουν όσο η άσφαλτος στο νησάκι της Παναγίας του Μόντρεαλ -που είχε τρία χρόνια φιλοξενήσει τα μονοθέσια της Formula 1- θα στρώνεται με γόμα. Και ρόλο θα παίξει και ο καιρός, καθώς τα βαριά σύννεφα πάνω από την πίστα -αν δεν επιφυλάσσουν βροχή- σίγουρα μειώνουν τη θερμοκρασία της ασφάλτου.

Ο Φερστάπεν ήταν για μεγάλα διαστήματα των πρώτων ελεύθερων δοκιμών του 9ου φετινού αγώνα στην κορυφή. Εναλλάχθηκε σε αυτή αρκετές φορές με τον ομόλογό του στη RBR Σέρτζιο Πέρεζ, και έπειτα με τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari.

Ο Μαξ Φερστάπεν στη διάρκεια του GP του Κανάδα | 17 Ιουνίου 2022
Ο Μαξ Φερστάπεν στη διάρκεια του GP του Κανάδα | 17 Ιουνίου 2022 RED BULL CONTENT POOL


Στο πρώτο ημίωρο, τυπικά, οι οδηγοί συγκέντρωναν γύρους και δεδομένα με τη μέση γόμα, αλλά περίπου στη ημίωρο βγήκαν στην πίστα με τα μαλακά ελαστικά. Ο Φερστάπεν μετά την πρώτη του έξοδο επέστρεψε στα πιτς εξαιτίας ενός προβλήματος σε μια αντιστρεπτική δοκό της ανάρτησης της RB18, αλλά όταν επέστρεψε στην πίστα κατέρριψε τον Σάινθ από την κορυφή με έναν γύρο σχετικά προσεκτικό, στο 1:15.441.

Ο χρόνος αυτός δεν έμελλε να κερδηθεί από κανέναν στις τότε προσπάθειές όλων με τη μέση γόμα, και φυσικά ούτε όταν οι ομάδες στη συνέχεια έστρεψαν την προσοχή τους στις συστοιχίες γύρων με τη μέση γόμα, στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους για τις συνθήκες του αγώνα.

Με ένα από αυτά τα σετ ήταν που ο Αλόνσο σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του, εμπρός από τον Πέρεζ και τον Σαρλ Λεκλέρ που ποτέ σε αυτή την ωριαία διαδικασία δεν απείλησε την κορυφή. Ο Μονεγάσκος είχε καινούριο θερμικό κινητήρα (V6 Turbo) αλλά παλιό Turbo, μετά την εγκατάλειψή του στο Αζερμπαϊτζάν, και ίσως για το λόγο αυτό το ξεκίνημά του στο Μόντρεαλ να ήταν προσεκτικό.

Την εξάδα έκλεισε και πάλι ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, μπροστά από την Aston Martin του Λανς Στρολ που -με την ίδια μονάδα ισχύος- τον πλησίασε στο μισό δέκατο! Ίσως η αναβάθμιση της AMR22 στην Ισπανία, για την οποία τόσα γράφτηκαν βάσει της ομοιότητάς της με τη Red Bull RB18, να αρχίζει να αποδίδει τώρα.

Και είναι εντυπωσιακό ότι ο Στρολ πέτυχε ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον Λιούις Χάμιλτον, με την έτερη Mercedes W13 (η οποία επίσης στο Μόντρεαλ, όσο και στο Μπακού, διαθέτει ένα ακόμη πειραματικό νέο δάπεδο), ενώ ο Σεμπάστιαν Φέτελ ακολούθησε κατά πόδας, στο ενάμισι δέκατο πιο πίσω. Τη δεκάδα έκλεισε μια McLaren, με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο, την ώρα που ένα μηχανικό πρόβλημα της MCL36 του Λάντο Νόρις έστειλε τον Βρετανό πρόωρα στα πιτς.

Δύο από τα παράξενα συμβάντα των δοκιμών στο Μόντρεαλ ήταν η φωτιά στα φρένα της Alpine του Εστεμπάν Οκόν, εξαιτίας χαλικιών που μπήκαν στους αεραγωγούς, αλλά και οι κλασσικές διαβάσεις της πίστας από τις δαιμόνιες, και ευτυχώς αρκετά τυχερές, μαρμότες.

FORMULA 1: O Φερστάπεν ταχύτερος από τους Σάινθ και Αλόνσο στις πρώτες δοκιμές του Καναδά
TAGS FORMULA 1 F1 GP ΚΑΝΑΔΑ MERCEDES F1 RED BULL FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ