Formula 1: Ο Φερστάπεν ταχύτερος ενόψει των κατατακτήριων στην Αυστρία
Με τον ταχύτερο γύρο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστρίας στο κόκπιτ της Red Bull RB18, ο Μαξ Φερστάπεν έδωσε το στίγμα του ενόψει των δοκιμών κατάταξης στο Σπίλμπεργκ σήμερα το απόγευμα. Δεύτερος στα δυόμισι δέκατα ο Σαρλ Λεκλέρ, τρίτος ο Τζορτζ Ράσελ.
Μετά την Ίμολα το Πάσχα, αυτό το τριήμερο στο GP Αυστρίας -11ο φετινό γύρο της Formula 1- επιστρέφει ο αγώνας Sprint και ο Μαξ Φερστάπεν έδειξε να είναι σε εξαιρετική κατάσταση ενόψει των κατατακτήριων σήμερα στις 18:00 το απόγευμα.
Με τη μαλακή γόμα ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας ήταν 0,255 δευτερόλεπτα ταχύτερος του Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari F1-75 και τέσσερα δέκατα του Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes W13 - ενώ οι Σέρτζιο Πέρεζ και Λιούις Χάμιλτον έκλεισαν την πεντάδα με τις έτερες RB18 και W13 στα περίπου 6 δέκατα πίσω από τον Ολλανδό.
Μετά τη νίκη του στο Σίλβερστοουν, ο Κάρλος Σάινθ περιορίστηκε στην 7η θέση, επτάμισι δέκατα μακριά, αλλά ο δεύτερός του γρήγορος γύρος με τη μαλακή γόμα χάλασε από τη δεύτερη περίοδο κόκκινης σημαίας που διέκοψε ισάριθμες φορές τις δοκιμές.
Η πρώτη διακοπή έγινε στα 20 λεπτά της ωριαίας διαδικασίας, όταν ένα μηχανικό πρόβλημα της McLaren MCL36 του Λάντο Νόρις άφησε τον Βρετανό ακινητοποιημένο στην άκρη της στροφής 6. Οι κόκκινες σημαίες βγήκαν για δεύτερη φορά 21 λεπτά πριν το τέλος, όταν ακοκολλήθηκε από τα όρια των κερμπς ένα ελαστικό τμήμα τους και τα κομμάτια του διασκορπίστηκαν στην έξοδο της στροφής.
Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν σήμερα άλλες δοκιμές πριν τις κατατακτήριες, οι ομάδες επικεντρώθηκαν περισσότερο από ό,τι συνήθως στις δοκιμές ενός γύρου με τη μαλακή γόμα - συνεπώς οι χρόνοι είναι σχετικά αντιπροσωπευτικοί της δυναμικής τους. Αντίθετα, οι δύο κόκκινες σημαίες τους στέρησαν σημαντικά τη συλλογή δεδομένων για τη μέση γόμα και για τον αγώνα.
Πριν τη διακοπή για τον Νόρις, στις δοκιμές τους με τη μέση γόμα ο Φερστάπεν ήταν και πάλι ταχύτερος - εκείνη τη φορά κατά μισό δευτερόλεπτο από τον Λεκλέρ και κατά 0,7'' από τον Φερνάντο Αλόνσο με την Alpine A522.
Μόλις τα μονοθέσια επέστρεψαν στην πίστα, στο ημίωρο, ο Φερστάπεν ήταν αμέσως ταχύτερος του Λεκλέρ κατά τριάμισι δέκατα και κατά 0'85'' από τον Σάινθ. Ακολούθησε η δεύτερη διακοπή, και έτσι προς το τέλος βγήκαν στην πίστα και οι οδηγοί που δεν είχαν κάνει ακόμα γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα. Ο Ο Πέρεζ ήταν ο πρώτος από αυτούς, αλλά φάνηκε αρκετά προβληματισμένος με τις ρυθμίσεις του δικού του μονοθεσίου, σε αντίθεση με τον πρωταθλητή.
Ακολούθησε ο Χάμιλτον, που πέρασε τον Σάινθ, και έπειτα -δέκα λεπτά πριν το τέλος- ο Ράσελ που πέρασε και τους δύο προς την 4η θέση της κατάταξης. Ο Πέρεζ έπειτα βελτίωσε το χρόνο με έναν νέο γρήγορο γύρο και πέρασε εμπρός από τον Χάμιλτον, ενώ το ίδιο έκανε και ο Λεκλέρ - αλλά το αποτέλεσμα ήταν απλά να μειώσει τη διαφορά του από τον Φερστάπεν στα δυόμισι δέκατα.
Με τον 6ο χρόνο ο Κέβιν Μάγκνουσεν έδειξε τη δυναμική της Haas να μπει και πάλι στη μάχη των ομάδων μέσης δυναμικής, απέναντι στον Αλόνσο που ήταν ενάμισι δέκατο πιο πίσω, στην 8η θέση. Το ίδιο με τον Δανό έδειξε και ο Μικ Σουμάχερ, με τον 9ο χρόνο, ενώ την πρώτη 10άδα έκλεισε ο Γιούκι Τσουνόντα της Alpha Tauri, που προσπαθεί εδώ να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από το ατύχημα που προκάλεσε στον ομόλογό του Πιέρ Γκασλί στο Σίλβερστοουν και να ανακτήσει την εμπιστοσύνη της ομάδας της Φαέντσα.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα των δοκιμών είχε η McLaren, καθώς πέραν του προβλήματος του Νόρις -που εγκατέλειψε το κόκπιτ όταν είδα να βγαίνει καπνός από το κάτω μέρος του- και η MCL36 του Ντάνιελ Ρικιάρντο παρουσίασε πρόβλημα, με τη λειτουργία του DRS. Ο Αυστραλός είχε το έργο της συλλογής επιπλέον δεδομένων, και έμεινε στην 17η θέση με τη μέση γόμα.