X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Ο Φρεντ Βασέρ απαντά σε πέντε ερωτήματα για τη Ferrari του 2023

SCUDERIA FERRARI / TWITTER

Ο νέος αγωνιστικός διευθυντής της Scuderia Ferrari, Φρεντερίκ Βασέρ, παρέθεσε τις απόψεις του για πέντε συγκεκριμένους άξονες της ιταλικής ομάδας ενόψει του 2023: από τους στόχους και την αποφυγή των περσινών λαθών, μέχρι το νέο μονοθέσιο και τη διαχείριση των δύο οδηγών.

Ο Φρεντ Βασέρ μετρά τρεις εβδομάδες στη θέση του αγωνιστικού διευθυντή στο Μαρανέλο, ως διάδοχος του απελθόντος Ματία Μπινότο, και στο τέλος του τριημέρου δοκιμών της ομάδας -με την προπέρσινη Ferrari SF21- την περασμένη εβδομάδα στο Φιοράνο μίλησε στον Τύπο και παρέθεσε για πρώτη φορά τις σκέψεις του σχετικά με τη διοίκηση που θα εφαρμόσει στην ομάδα.

Αυτές μπορούν να συγκεντρωθούν στους πέντε παρακάτω θεματικούς άξονες.

Στόχος του 2023 είναι το νταμπλ των πρωταθλημάτων

Σε αντίθεση με τον Ματία Μπινότο, που είχε πει ότι η Ferrari βρισκόταν ακόμη στο στάδιο της πολύπλευρης οικοδόμησης κάθε παραμέτρου της για να φτάσει στο επίπεδο πρωταθλητισμού, ο Φρεντερίκ Βασέρ είπε ότι δεν υπάρχει κανένας άλλος στόχος του 2023 πέραν της κατάκτησης των πρωταθλημάτων οδηγών και καιτασκευαστών.

«Αυτός είναι ο στόχος. Ο στόχος του Μπενεντέτο Βίνια [CEO της Ferrari], του Τζον [Έλκαν, προέδρου της Ferrari] και περισσότερων από χιλίων ανθρώπων», τόνισε ο Γάλλος. «Όταν έχεις μπροστά σου μια τέτοια πρόκληση, και διαθέτεις τους πόρους και τα εργαλεία που διαθέτουμε εμείς, όταν έχεις τον Σαρλ και τον Κάρλος στα δύο αυτοκίνητα, ο στόχος σου μπορεί να είναι μόνο η νίκη. Το ίδιο ισχύει και για τη Mercedes και τη Red Bull, αλλά στο τέλος υπάρχει μόνο ένας νικητής, έτσι είναι τα σπορ. Δεν μπορούμε να έχουμε διαφορετικό στόχο».

Η Ferrari του 2023 και η ενίσχυση του κινητήρα

Ο Βασέρ διέψευσε τα πρόσφατα δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου -και ειδικά της εφημερίδας Gazzetta dello Sport- ότι η Scuderia κατάφερε να βρει 30 περισσότερους ίππους στη μονάδα ισχύος της σε σχέση με το 2022 – ενόσω, υπενθυμίζουμε, υφίσταται η απαγόρευση εξέλιξης των κινητήρων μέχρι και το 2025, και επιτρέπονται μόνο παρεμβάσεις βελτίωσης της αξιοπιστίας.

«Δεν ξέρω από που προέρχονται αυτοί οι αριθμοί για τον κινητήρα, αλλά είναι ένα αστείο και τίποτα παραπάνω», είπε ο Γάλλος. «Κάναμε ένα βήμα εξέλιξης αλλά αυτό έχει να κάνει μόνο με την αξιοπιστία. Η απόδοση του κινητήρα δεν ήταν θέμα [πέρσι]. Το πρόβλημα ήταν η έλλειψη αξιοπιστίας και ο πρώτος στόχος ήταν να το λύσουμε. Προς το παρόν όλα δείχνουν εντάξει, αλλά η πραγματικότητα στην πίστα είναι κάτι διαφορετικό.

»Ορισμένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλες οι ομαδες -και όχι μόνο η Ferrari- για την αξιοπιστία [του κινητήρα] στην πίστα προέρχονται από τις αναπηδήσεις του μονοθεσίου και τους κραδασμούς. Όλοι θα αποκτήσουμε πιο ξεκάθαρη άποψη στο Μπαχρέιν σε λίγες εβδομάδες. Συζητήσαμε για την αξιοπιστία του κινητήρα και από τη σκοπιά των ποινών [που επισύει η χρήση περισσότερων κινητήρων του επιτρεπτού]. Αλλά τώρα φαίνεται ότι έχουμε το θέμα υπό έλεγχο».

Όσο για το νέο μονοθέσιο της Scuderia του 2023, που έχει τον εσωτερικό κωδικό 675 και γράτηκε -μάλλον αυθαίρετα- ότι είναι κατά ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο ταχύτερο στο γύρο από το περσινό, ο Βασέρ περιορίστηκε να πει τα εξής: «Προς το παρόν έχουμε μόνο δεδομένα για το νέο μας αυτοκίνητο, δεν έχουμε βγει ακόμα στην πίστα. Το πρώτο που θα δοκιμάσουμε θα είναι ο συσχετισμός των δεδομένων της αεροσήραγγας και του προσομοιωτή με αυτά που θα προκύψουν από την πίστα.

»Αλλά πιστεύω ότι θα είναι εντάξει, δεδομένου ότι δεν υπήρξαν ιδιαίτερα προβλήματα ούτε στο παρελθόν. Είναι πολύ νωρίς να πούμε το οτιδήποτε, ας περιμένουμε να δούμε στην πίστα. Αλλά ο στόχος είναι ξεκάθαρος, δεν έρχεσαι στη Ferrari για να τερματίζεις πέμπτος, ο στόχος είναι να κερδίζεις και κανένας άλλος».

Η διαχείριση των Λεκλέρ-Σάινθ

Η προτεραιότητα του Σαρλ Λεκλέρ στη Ferrari για τη διεκδίκηση του τίτλου ήταν ένα φλέγον ζήτημα το 2022: ο Ματία Μπινότο κατηγορήθηκε από μεγάλη μερίδα Ιταλών και ειδικών της F1 για το γεγονός ότι δεν έδωσε το χρίσμα της ομάδας στον Λεκλέρ, που ξεκίνησε τη σεζόν με δύο νίκες και είχε σαφές βαθμολογικό προβάδισμα από τον Σάινθ - ο οποίος πάρχισε στο πρώτο μισό της χρονιάς να φέρει τη F1-75 στα μέτρα του.

Ο Βασέρ έκανε ξεκάθαρο ότι οι δύο οδηγοί θα ξεκινήσουν με τις ίδιες ευκαιρίες για να διεκδικούν νίκες και εντέλει τον τίτλο, αλλά αν ένας οδηγός κερδίσει έδαφος τότε δεν θα διστάσει να τον θέσει σε πρώτη προτεραιότητα για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος. Αυτό σημαίνει ότι, αν η νέα Ferrari είναι ικανή να κερδίζει, οι μάχες των Λεκλέρ και Σάινθ στα πρώτα GP του 2023 ενδέχεται να είναι αρκετά αγχωτικές για την ομάδα.

Όμως, ο Γάλλος διευθυντής της ομάδας δεν ανησυχεί πως αν τις έχει υπό έλεγχο: «Πιστεύω πως μετά το πρώτο αγωνιστικό τριήμερο, στο Μπαχρέιν, θα είμαι σε θέση να απαντήσω καλύτερα σε αυτό! Αστειεύομαι. Πιστεύω ότι θα είμαστε σε θέση να έχουμε τα πάντα υπό έλεγχο. Συζητήσαμε αυτό το ζήτημα μία ή δύο φορές, και ήμουν ξεκάθαρος σχετικά με τους στόχους μου για την ομάδα, αλλά και για τους οδηγούς. Η Ferrari έρχεται πρώτη και αυτό έγινε απόλυτα ξεκάθαρο.

»Δεν ανησυχώ για τις μάχες της κορυφής, γνωρίζω αυτούς τους οδηγούς εδώ και χρόνια, είχαμε καλή σχέση στο παρελθόν και ήρθα σε επαφή μαζί τους αμέσως μόλις αποφάσισα να δεχθώ αυτή την πρόκληση. Ήμουν ξεκάθαρος με τον Σαρλ και τον Κάρλος. Θα έχουν ακριβώς την ίδια υποστήριξη και το ίδιο αυτοκίνητο», συμπλήρωσε ο Βασέρ.

Η διόρθωση των περσινών λαθών

Σχετικά με τη δομή της Scuderia, ο Γάλλος δεν φέρεται αποφασισμένος να προχωρήσει σε ιδιαίτερες οργανωτικές αλλαγές ή αλλαγές προσώπων, σε σχέση με τη δομή που είχε θεσπίσει ο Μπινότο. Αντιθέτως, οι όποιες αλλαγές του θα περιοριστούν στην αναδιαμόρφωση του τρόπου λήψης αποφάσεων, ώστε να αποφευχθούν τα περσινά λάθη στρατηγικής που κόστισαν ιδιαίτερα στην ομάδα.

Σχετικά με το ζήτημα αυτό, ο Βασέρ είπε: «Δεν θέλω να είμαι υπερόπτης και να κρίνω ό,τι συνέβη στο παρελθόν. Δεν γνωρίζω ακόμη. Η πιο δύσκολη πτυχή της δουλειάς μου είναι να καταλάβω τι συνέβη στην ομάδα, ώστε να έχω μια ξεκάθαρη ανάλυση και να παίρνω αποφάσεις. Πιστέψτε με, αυτή είναι μια τεράστια πρόκληση. Προσπαθώ να καταλάβω τους ακριβείς λόγους για καθένα λάθος που συνέβη πέρσι, να διαπιστώσω αν ήταν θέμα αποφάσεων, οργανωτικής δομής ή επικοινωνίας.

»Πολύ συχνά το πρόβλημα στον τοίχο των πιτς είναι η επικοινωνία και ο αριθμός των ανθρώπων που εμπλέκονται, και όχι ένας άνθρωπος μεμονωμένα. Αν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που διαβουλεύονται για το ίδιο θέμα, το αποτέλεσμα της διαβούλευσης θα προκύψει όταν πια το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στον επόμενο γύρο. Χρειάζεται μια καθαρή ροή επικοινωνιών μεταξύ των ειδικών στη σωστή θέση».

Αυτό, ενδεχομένως, σημαίνει ότι ο Βασέρ θέλει να αλλάξει την «οριζόντια» δομή της ομάδας στη λήψη αποφάσεων, την οποία είχε θεσπίσει ο Μπινότο, ώστε η ευθύνη κάθε απόφασης να μην βαραίνει ένα άτομο μεμονωμένα. Είναι μια σαφής αλλαγή φιλοσοφίας, ωστόσο δεν περιλαμβάνει την αντικατάσταση συγκεκριμένων ανθρώπων - όπως του επικεφαλής στρατηγικής Ινάκι Ρουέντα.

«Βρισκόμαστε σε διαβουλεύσεις για να κατανοήσουμε τι συνέβη, με σκοπό να κάνουμε διαρκείς βελτιώσεις αντί για μεγάλες αλλαγές. Αυτές, κατά την άποψή μου, δεν θα είχαν νόημα. Εμπιστεύομαι τους ανθρώπους της ομάδας και θα προσπαθήσω να τους τοποθετήσω στις σωστές θέσεις για να κάνουν την καλύτερη δυνατή δουλειά. Κι έπειτα, ίσως έρθει η στιγμή μετά από μερικές εβδομάδες ή μήνες να αναλάβουμε δράση αν τα πράγματα δεν δουλεύουν», είπε ο Γάλλος.

Τα νέα συμβόλαια των Λεκλέρ-Σάινθ

Ένα από τα κύρια ζητήματα που θα κληθεί να διαχειριστεί τους επόμενους μήνες ο Φρεντερίκ Βασέρ είναι το οδηγικό δίδυμο που θα έχει η Ferrari από το 2025 - μιας και τα συμβόλαια των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ λήγουν στο τέλος του 2024.

Προς το παρόν υφίσταται έντονη φημολογία ότι ο Λεκλέρ έχει υπογράψει προσφύμφωνο με τη Mercedes για να αντικαταστήσει τον Λιούις Χάμιλτον το 2025 ή το 2026, καθώς και ότι η Ferrari δυνητικά θα ενδιαφερόταν για την αντικατάσταση του Λεκλέρ με τον Λάντο Νόρις - που όμως έχει συμβόλαιο με τη McLaren μέχρι το τέλος του 2025.

Ο Βασέρ, ωστόσο, δεν θέλησε ακόμη να τοποθετηθεί για το θέμα αυτό. «Ήρθα στη Ferrari πριν από δύο εβδομάδες!» είπε γελώντας. «Πιστεύω ότι έχουμε πολλούς μήνες συμβολαίου με τον Σαρλ, οπότε δεν θέλω να βάλω αυτό το θέμα στο τραπέζι σήμερα. Δεν πιστεύω ότι είναι η προτεραιότητά μας, αυτή τη στιγμή. Έχουμε καλή σχέση και πολύ χρόνο για να μιλήσουμε, αλλά πρώτα πρέπει να αφοσιωθούμε στην απόδοσή μας και στην επίτευξη των αποτελεσμάτων».

Photo credits: Scuderia Ferrari / Twitter


TAGS FORMULA 1 FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ