Formula 1: Ο Γκασλί πιο κοντά στην Alpine, πολλές επιλογές για τη McLaren πέραν του Πιάστρι
Ένα βήμα πιο κοντά στην Alpine για το 2023 βρίσκεται ο Πιέρ Γκασλί, καθώς η Red Bull άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να τον αποδεσμεύει πρόωρα από το νέο του συμβόλαιο με την Alpha Tauri. Ενδιαφέρον και του Ντάνιελ Ρικιάρντο για την επιστροφή στην Alpine.
Το μεταγραφικό σήριαλ μεταξύ της Alpine και της McLaren, που συμπαρασύρει μια σειρά από οδηγούς, καλά κρατεί: τη Δευτέρα (5/9) θα εκδικαστεί από την επιτροπή συμβολαίων της Formula 1 το νομικό ζήτημα που έχει προκύψει μεταξύ της Alpine και του Όσκαρ Πιάστρι, που ξεδιπλώθηκε μετά την ανακοίνωση της γαλλικής ομάδας ότι ο Αυστραλός θα οδηγεί για εκείνη το 2023, και την επακόλουθη δημόσια άρνηση του Πιάστρι ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι, έτσι όπως έχει ραγίσει το γυαλί μεταξύ των δύο πλευρών, η Alpine έχει έτσι κι αλλιώς αποφασίσει να κινηθεί για την απόκτηση άλλου οδηγού για τη θέση του Φερνάντο Αλόνσο το 2023, ο οποίος έκανε την απρόσμενη ανακοίνωση την επομένη του GP Ουγγαρίας ότι από του χρόνου θα οδηγεί για την Aston Martin. Αρχικά με διετές συμβόλαιο, όπως αποκαλύφθηκε αργότερα.
Ο Πιέρ Γκασλί φαντάζει η ιδανική λύση για την Alpine, και όχι μόνο λόγω της γαλλικής του εθνικότητας για τη δημιουργία μιας αμιγώς «τρικολόρ» ομάδας από τη νέα σεζόν. Είναι, στα 27 του χρόνια, μια εξαιρετική αγωνιστική επιλογή, έχοντας αρκετές φορές υπερβεί τις δυνατότητες των μονοθεσίων της Alpha Tauri, έχοντας την -μονοετή, έστω- εμπειρία πρωταθλητισμού από τη RBR, και ηλικιά ταιριάζοντας με το πλάνο της Alpine να φτάσει στην κορυφή της F1 σε περίπου τρία χρόνια. Όταν ο ίδιος θα είναι 30 ετών, στην αγωνιστικά καλύτερη περίοδό του.
Όμως, μέχρι τώρα υπήρχε ένα πρόβλημα: μόλις πρόσφατα ο Γκασλί, χωρίς να μπορεί να προβλέψει -φυσικά- όσα συνέβησαν το καλοκαίρι με το μεταγραφικό φιάσκο της Alpine, ανανέωσε το συμβόλαιό του με την Alpha Tauri για το 2023. Κι αυτό παρότι η πόρτα της «μεγάλης ομάδας» της Red Bull είχε επίσης πρόσφατα κλείσει, όταν εκείνη ανανέωσε το συμβόλαιό της με τον Σέρτζιο Πέρεζ ως το τέλος του 2024.
Τις πρώτες μέρες μετά το φιάσκο Alpine-Πιάστρι, η Red Bull αρνήθηκε ότι υπάρχει το παραμικρό παράθυρο στο συμβόλαιό της με τον Γκασλί, που να του επιτρέπει να φύγει πριν το τέλος του 2023. Η RBR ήθελε να προστατέψει την επένδυσή της στον Γάλλο, για το μέλλον - ή για μια ενδεχόμενη πρόωρη αντικατάσταση του Πέρεζ.
Αλλά τώρα ο διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ, για πρώτη φορά άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αποδέσμευσης του Γκασλί - πιθανότατα με μια γενναία αποζημίωση από την Alpine. 'Η αγορά είναι αρκετά ρευστή προς το παρόν" είπε ο Βρετανός, "θα δούμε ποια θα είναι η απόφαση της επιτροπής συμβόλαιο και θα κινηθούμε ανάλογα.
Για εμάς προφανώς ο Πιέρ είναι ένας οδηγός που δεσμεύεται με συμβόλαιο με τη Red Bull ως το τέλος της επόμενης χρονιάς. Έχουμε επίσης συμβόλαιο με τον Τσέκο [Πέρεζ] για τα επόμενα δύο χρόνια και με τον Μαξ [Φερστάπεν] μακροχρόνια. Πρέπει να εξετάσουμε όλα τα ενδεχόμενα, αλλά πρώτα πρέπει να περιμένουμε την απόφαση της επιτροπής. Όλα τα άλλα είναι απλώς εικασίες", κατέληξε ο Χόρνερ.
Σε ερώτηση προς τον Γκασλί αν πρόκειται να υπάρξουν ανακοινώσεις για το μέλλον του αυτό το τριήμερο, στο πλαίσιο του GP Ολλανδίας στην πίστα του Ζάντβουρτ, ο Γάλλος αρκέστηκε να απαντήσει «όχι από τη δική μου πλευρά».
Τα νεότερα για Ρικιάρντο και McLaren
Ένας από τους οδηγούς που αποχώρησε απο τη Red Bull, το 2018, είναι και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο - ο οδηγός που αναμένεται να αντικατασταθεί του χρόνου στη McLaren από τον Πιάστρι, εφ' όσον η επιτροπή συμβολαίων της F1 το επικυρώσει. Τότε ο Αυστραλός πήγε στη Renault, αλλά παρότι τα πήγε εξαιρετικά καλά εκεί στο τέλος του 2020 αποφάσισε να φύγει για τη McLaren.
Τα πράγματα δεν πήγαν για εκείνον καλά στο Ουόκινγκ, και παρότι είχε στο συμβόλαιό του εκείνος της οψιόν να παραμείνει στην ομάδα και το 2023, αποζημιώθηκε από τη McLaren για να αντικατασταθεί του χρόνου. Η McLaren φέρεται να έχει προσύμφωνο με τον Πιάστρι, ενώ ο Ρικιάρντο δεν αρνήθηκε ότι θα εξέταζε σοβαρά το ενδεχόμενο επιστροφής του στη Renault (νυν Alpine).
Ο Αυυστραλός έχει απωλέσει τη φήμη που κάποτε είχε, οι επιλογές του δεν είναι αμέτρητες, και τώρα σε ερώτηση αν θα επέστρεφε στη γαλλική ομάδα απάντησε μονολετικά «ναι». Και μάλιστα θεωρεί ότι δεν ήταν άσχημος ο τρόπος που έφυγε από τη Renault το 2020. "Έτσι νομίζω, ναι. Ήταν δύσκολο, γιατί κάναμε την ανακοίνωση πριν ξεκινήσουν οι αγώνες, λόγω του Covid, και συνέβαιναν πολλά.
Οπότε σίγουρα ήταν κάπως άβολο, αλλά όταν ξεκίνησαν πάλι οι αγώνες, και είχαμε τη χρονιά που είχαμε, πιστεύω πως όλοι είδαν ότι ήμουν αφοσιωμένος να πετύχω το μέγιστο. Αλλά ο χρόνος θα δείξει, θα δούμε με τι αισθανόμαστε καλά και με τι όχι. Στο τέλος, έχει να κάνει με το που πιστεύω ότι θα είμαι πιο ανταγωνιστικός, και εκεί θα καταλήξει το θέμα. Δεν έχει να κάνει με άλλους παράγοντες", συμπλήρωσε ο Ρικιάρντο. Εξάλλου, αν δεν επιστρέψει στην Alpine, οι άλλες ρεαλιστικές του επιλογές είναι μόνο η Haas και η Williams.
Η McLaren, από την πλευρά της, έριξε μια μικρή «βόμβα» λίγες μέρες πριν την εκδίκαση της υπόθεσης Πιάστρι, λέγοντας ότι εκτός από τον 21χρονο Αυστραλό έχει κι άλλες επιλογές πληθώρας οδηγών για το 2023 - και για τη θέση που απελευθέρωσε σπάζοντας το συμβόλαιό της με τον Ρικιάρντο ένα χρόνο νωρίτερα του προβλεπόμενου.
Η ομάδα του Ουόκινγκ φέρεται να έχει προσύμφωνο με τον Πιάστρι, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος της ομάδας, Ζακ Μπράουν, είπε πως «έχουμε πολλαπλά σχέδια. Πιστεύω ότι θα είμαστε σε καλύτερη θέση να τα σχολιάσουμε μετά την απόφαση της επιτροπής συμβολαίων. Διαθέτουμε πληθώρα επιλογών και [ο Πιάστρι] είναι αναμφίβολα ένας από αυτούς, διότι δεν θα βρισκόμασταν σε αυτή τη συνεδρίαση [της επιτροπής συμβολαίων]».
Πέραν του Πιάστρι, η McLaren διαθέτει και την επιλογή τριών αστέρων των αμερικανικών Indycars: του Κόλτον Χέρτα -που εξετάζεται και από την Alpha Tauri σε περίπτωση αποχώρησης του Γκασλί για την Alpine- και επίσης του Πέιτο Ο' Ουορντ και του Αλεξ Πάλου. «Προσπάθησα να μπω κι εγώ σε αυτή τη λίστα, αλλά ο Αντρέας [Σινλτ, αγωνιστικός διευθυντής της McLaren] το απέρριψε, κι έτσι είμαι ο μόνος οδηγός που μπορούμε να αποκλείσουμε προς στιγμήν!» αστειεύτηκε ο Μπράουν.