Formula 1: Ο Λεκλέρ ταχύτερος στα χιλιοστά από τους Πέρεζ και Σάινθ στις πρώτες δοκιμές του Μονακό
Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari F1-75 ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μονακό, δύο δέκατα μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν. Επέστρεψε ο "εφιάλτης" των αναπηδήσεων για τη Mercedes.
Ο Σαρλ Λεκλέρ ξεκίνησε την προσπάθειά του αν αναστρέψει την τροπή που έχει πάρει η μάχη του τίτλου της Formula 1 πετυχαίνοντας τον πρώτο χρόνο στην εναρκτήρια περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μονακό, 7ου γύρου του φετινού πρωταθλήματος.
Στους δρόμους της πατρίδας του ο Μονεγάσκος ήταν λιγότερο από ένα δέκατο του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull και από τον ομόλογό του στη Ferrari, Κάρλος Σάινθ - ενώ ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον τέταρτο χρόνο άλλο ένα δέκατο πιο πίσω.
Καθώς η τετράδα των οδηγών των δύο κορυφαίων ομάδων εναλλασσόταν στους πρώτους χρόνους, η Mercedes βίωσε τη -λίγο ως πολύ αναμενόμενη, λόγω της ιδιαιτερότητας αυτού του σιρκουί- επιστροφή των μεγάλων της προβλημάτων αναπηδήσεων της W13. Έτσι, ο Τζορτζ Ράσελ έμεινε επτά δέκατα μακριά από τον Λεκλέρ, στην 8η θέση, και ο Λιούις Χάμιλτον σχεδόν ένα δευτερόλεπτο, στην 10η.
Ο Ράσελ χαρακτήρισε τις αναπηδήσεις "απαίσιες" μιλώντας στη ραδιοεπικοινωνία της ομάδας, ενώ και ο Χάμιλτον ανέφερε ότι το πρόβλημα επέστρεψε για τα "ασημένια βέλη" σε υπερθετικό βαθμό. "Είναι απίστευτη η ποσότητα και η ένταση των αναπηδήσεων", ανέφερε ο 37χρονος. Αντίστοιχα προβλήματα εμφανίστηκαν και για τη Ferrari, αλλά -όπως πάντα φέτος- δεν της κόστισαν το χρόνο που κοστίζουν στη Mercedes.
Ο κορυφαίος χρόνος 1:14.531 του Λεκλέρ έγινε 12 λεπτά πριν το τέλος με τη μέση γόμα - τον μοναδικό τύπο ελαστικών που χρησιμοποίησε ο Μονεγάσκος σε όλη την ωριαία περίοδο των πρώτων δοκιμών. Το ίδιο έκανε η Ferrari και με τον Σάινθ, ενώ αντίθετα η RBR συγκέντρωσε δεδομένα και με τη σκληρή γόμα, με δύο σετ της για καθέναν από τους Φερστάπεν και Πέρεζ.
Η πρώτη περίοδος των δοκιμών διακόπηκε για λίγο περίπου στο 20ό της λεπτό, όταν ένα πρόβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων της Haas άφησε τον Μικ Σουμάχερ ακινητοποιημένο στη Λα Ρασκάς, λίγο πριν την είσοδο των πιτς. Ο Φερνάντο Αλόνσο, που ακολουθούσε με την Alpine σε κοντινή απόσταση, χρειάστηκε να ακινητοποιηθεί και ο ίδιος, με αποτέλεσμα να μπλοκαριστεί εκείνο το σημείο της πίστας και να βγει η κόκκινη σημαία.
Ο φετινός πρωταγωνιστής της μάχης των ομάδων μέσης δυναμικής, Βάλτερι Μπότας, κατάφερε να μπει στην πίστα για μόλις δύο γύρους -εξαιτίας ενός προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων- και δεν σημείωσε γρήγορο γύρο.