FORMULA 1

Formula 1: Ο Μάσα εξετάζει τη νομική οδό για το πρωτάθλημα του 2008 λόγω των αποκαλύψεων Έκλεστοουν

Formula 1: Ο Μάσα εξετάζει τη νομική οδό για το πρωτάθλημα του 2008 λόγω των αποκαλύψεων Έκλεστοουν
© 2023/ANDRE PENNER/AP IMAGES

Οι δηλώσεις του Μπέρνι Έκλεστοουν για το πρωτάθλημα του 2008 προκάλεσε αντίδραση από τον Φελίπε Μάσα, ο οποίος ενδέχεται να διεκδικήσει νομικά τον τίτλο που έχασε από τον Λιούις Χάμιλτον.

Η συνέντευξη του Μπέρνι Έκλεστοουν στο F1-Insider τον προηγούμενο μήνα προκάλεσε αναταραχή στη Formula 1, τόσο του παρόντος όσο -κυρίως- του παρελθόντος. Ο άλλοτε επικεφαλής της μίλησε μεταξύ άλλων για το πρωτάθλημα του 2008 και το περίφημο Crashgate, με συνέπεια ο Φελίπε Μάσα να εμφανίζεται διατεθειμένος ακόμα και να ακολουθήσει τη δικαστική οδό για να πάρει τον τίτλο από τον Λιούις Χάμιλτον!

Όλα άρχισαν όταν ο 92χρονος Έκλεστοουν υποστήριξε ότι μαζί με τον τότε επικεφαλής της FIA, Μαξ Μόσλεϊ, γνώριζαν την κατάσταση "κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2008".

"Αποφασίσαμε να μην κάνουμε κάτι. Θέλαμε να προστατεύσουμε το άθλημα και να το σώσουμε από ένα τεράστιο σκάνδαλο. Γι' αυτό και προσπάθησα να πίσω τον πρώην οδηγό μου, Νέλσον Πικέ, να ηρεμήσει", υποστήριξε ο Έκλεστοουν.

Στη συνέχεια, εξήγησε ότι "υπήρχε ένας κανονισμός που καθιστούσε οριστική την παγκόσμια κατάταξη από τη στιγμή που είχε γίνει η τελετή απονομής στο τέλος του έτους. Οπότε, ο Χάμιλτον πήρε το τρόπαιο και όλα ήταν εντάξει".

Τι είχε συμβεί στο Crashgate

Ο επίμαχος αγώνας ήταν ο 15ος από τους 18 στο καλεντάρι του 2008 και πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Σιγκαπούρης. Ύστερα από το πρώτο pit stop που έκανε ο πρωτοπόρος του αγώνα, Φερνάντο Αλόνσο, ο Νέλσον Πικέ τζούνιορ, γιος του Πικέ, είχε ένα ατύχημα προκαλώντας την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Τα προπορευόμενα μονοθέσια αναγκάστηκαν να μπουν στα pits χωρίς να το έχουν προγραμματίσει και η Ferrari εμφανίστηκε αρκετά ανέτοιμη, με συνέπεια ο Μάσα να φύγει με την αντλία βενζίνης να έχει παραμείνει στο μονοθέσιό του.

Από την pole position, ο Βραζιλιάνος βρέθηκε στην τελευταία θέση και τελικά κατάφερε να αναρριχηθεί μέχρι τη 13η. Ο Αλόνσο με τη Renault του τερμάτισε στην 1η θέση, ο Νίκο Ρόσμπεργκ με Williams στη 2η και το βάθρο συμπλήρωσε ο Χάμιλτον με McLaren.

Το 2009 κι ενώ ο Πικέ τζούνιορ απομακρυνόταν από τη Renault, αποκάλυψε εκνευρισμένος ότι το συμβάν που είχε στη Σιγκαπούρη μόνο τυχαίο δεν ήταν. Το περιστατικό ήταν προσχεδιασμένο από τον επικεφαλής της γαλλικής ομάδας, Φλάβιο Μπριατόρε, και τον αρχιμηχανικό της, Πατ Σίμοντς, ώστε να βοηθήσουν τον πρώτο οδηγό της ομάδας, τον Αλόνσο, να κερδίσει τον αγώνα.

Η υπόθεση οδηγήθηκε σε εκδίκαση το καλοκαίρι του 2009 και τον Σεπτέμβριο η FIA τιμώρησε τον Μπριατόρε με αποκλεισμό δια βίου, τον Σίμοντς για πέντε χρόνια (δικαιώθηκαν σε έφεσή τους στα γαλλικά δικαστήρια το 2010) και τη Renault με αποκλεισμό από τη Formula 1 με διετή αναστολή.

Η κατάταξη του αγώνα δεν άλλαξε όμως και ως εκ τούτου ούτε και η τελική βαθμολογία. "Είχαμε αρκετή πληροφόρηση τότε για να ερευνήσουμε το θέμα. Σύμφωνα με το καταστατικό, θα έπρεπε να ακυρώσουμε τον αγώνα της Σιγκαπούρης υπό αυτές τις συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα ίσχυε για τη βαθμολογία και ο Φελίπε Μάσα θα ήταν ο πρωταθλητής, όχι ο Χάμιλτον", συνέχισε ο Έκλεστοουν.

Οι σκέψεις του Μάσα

Ο Μάσα έλαβε γνώση των δηλώσεων του Έκλεστοουν και μίλησε στο Motorsport.com για το ζήτημα: "Εκείνο τον καιρό, οι δικηγόροι της Ferrari μου είχαν μιλήσει γι' αυτόν τον κανονισμό που δεν αλλάζει τη βαθμολογία. Πήγαμε σε άλλους δικηγόρους και η απάντηση ήταν ότι δεν μπορούσε να γίνει κάτι. Οπότε, πίστεψα ότι αυτό ήταν".

"Ύστερα από 15 χρόνια ακούμε τον πρώην ιδιοκτήτη να λέει ότι έκαναν ανακαλύψεις το 2008, μαζί με τον πρόεδρο της FIA, και δεν έκαναν κάτι για να μην κηλιδώσουν το όνομα της F1. Είναι λυπηρό να ξέρεις ότι έπρεπε να ακυρωθεί ο συγκεκριμένος αγώνας και ότι θα ήμουν πρωταθλητής. Στο τέλος, εγώ έχασα περισσότερα από αυτό το αποτέλεσμα. Οπότε, θα το κυνηγήσουμε για να καταλάβουμε τι συνέβη".

Ο Μάσα πρόσθεσε ότι θα μελετήσει τους κανονισμούς και τη νομοθεσία, αλλά αντιλαμβάνεται ότι ενδεχομένως να μην συμβεί κάτι. "Υπάρχουν κανόνες και ανάλογα τη χώρα, δεν μπορείς να πας πίσω 15 χρόνια για να επιλύσεις μία κατάσταση. Όμως έχουμε δει άλλες περιπτώσεις στον αθλητισμό, όπως του Λανς Άρμστρονγκ, που αποδείχθηκε ότι είχε ντοπαριστεί και έχασε όλους τους τίτλους του. Ποια η διαφορά;"

TAGS FORMULA 1 F1 RENAULT FERRARI MCLAREN
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ