Formula 1: Ο Μικ Σουμάχερ οδεύει προς τη Mercedes για το 2023
Η Haas φέρεται να αποφάσισε να αντικαταστήσει τον Μικ Σουμάχερ με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ για το 2023, κι έτσι ο νεαρός Γερμανός βρίσκεται κοντά στη θέση του δοκιμαστή και εφεδρικού οδηγού της Mercedes F1 το 2023.
Με τη λήξη της συνεργασίας του Μικ Σουμάχερ με την Ακαδημία της Ferrari, νωρίτερα φέτος, έφυγε από την "οικογένεια" της Scuderia, αλλά τώρα φαίνεται πως θα μπει σε εκείνη της Mercedes - της τελευταίας ομάδας με την οποία αγωνίστηκε στη Formula 1, το 2012, ο πατέρας του, Μίκαελ Σουμάχερ.
O Τζιν Χάας, ιδιοκτήτης της ομώνυμης ομάδας, και ο διευθυντής της Γκούντερ Στάινερ, φέρεται να αποφάσισαν τις τελευταίες μέρες οριστικά να μην ανανεώσουν το συμβόλαιό τους για το 20203 με τον Μίκ - ο οποίος βρισκόταν στην αμερικανική ομάδα τα δύο τελευταία χρόνια εν πολλοίς χάρη στην επιθυμία της Ferrari, που συνεργάζεται με τη Haas προμηθεύοντάς τους κινητήρες της και άλλα μηχανικά μέρη.
"Να περιμένετε την ανακοίνωση κάποια στιγμή μέσα σε αυτή την εβδομάδα", είπε ο Στάινερ σχετικά με την επισημοποίηση του οδηγικού διδύμου της Haas για το 2023. "Προς το παρόν λύνουμε και τις τελευταίες λεπτομέρειες για το τι θα κάνουμε και πώς θα το κάνουμε. Ο οδηγός μας δεν το γνωρίζει, αλλά θα του μιλήσω σχετικά", συμπλήρωσε.
Η διαφαινόμενη -και έντονα φημολογούμενη- επιλογή του 35χρονου Νίκο Χούλκενμπεργκ από τη Haas, με οψιόν της ομάδας για ανανέωση και το 2024, θα αφήσει τον Μικ Σουμάχερ χωρίς συμβόλαιο για το 2023. Ήταν κάτι που φάνταζε πιθανό από νωρίς φέτος, δεδομένων των αρκετών ατυχημάτων των νεαρού Γερμανού, αλλά και της αδυναμίας του να κερδίσει -συχνά- τον Κέβιν Μάγκνουσεν με το έτερο μονοθέσιο της ομάδας.
Όμως, εδώ έρχεται στο κάδρο η Mercedes. Ο Μικ είναι μια αρκετά ελκυστική επιλογή για τη γερμανική ομάδα, λόγω και του παρελθόντος του πατέρα του με τη Mercedes. Επιπλέον, η περσινή πρωταθλήτρια έχασε και τους δύο εφεδρικούς οδηγούς που είχε με ενεργή superlicence, τους Νικ ντε Βρις και Στόφελ Βαντόρν, που πήγαν στην Toro Rosso και στην Aston Martin αντίστοιχα.
Κατά συνέπεια, είναι δεδομένο ότι χρειάζεται έναν εφεδρικό οδηγό για το 2023, και πρόσφατες φήμες την ήθελαν να συζητά για το ρόλο αυτό με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο, που έχασε πρόωρα τη θέση του στη McLaren για χάρη του συμπατριώτη του, Όσκαρ Πιάστρι. Όμως, τώρα αποδεικνύεται ότι υπάρχει και κάποιο σχετικό παρασκήνιο και με τον Μικ Σουμάχερ.
Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, μίλησε -στο πλαίσιο του GP Βραζιλίας- για τον Μικ, και "φούντωσε" τις φήμες περί ενδιαφέροντος της ομάδας του Μπράκλεϊ για τον νεαρό Γερμανό: "Δεν γνωρίζω πώς είναι ακριβώς η κατάσταση με τον Μικ και τη Haas", είπε ο Αυστριακός. "Πιστεύω πως το πιο σημαντικό για εκείνον είναι να βρει μια αγωνιστική θέση, αλλά δεν κρύβω το γεγονός ότι η θέση της οικογένειας Σουμάχερ είναι με τη Mercedes.
"Τρέφουμε ιδιαίτερη εκτίμηση στον Μικ, και ως οδηγό και ως άνθρωπο, και για το λόγο αυτό θα το σκεφτόμασταν να πάρουμε την ευκαιρία αν δεν βρει μια αγωνιστική θέση. Αλλά η αγωνιστική θέση πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα, επειδή την αξίζει", συμπλήρωσε ο Βολφ.
Όταν καλυφθεί -από τον Χούλκενμπεργκ- η θέση στη Haas, η μόνη ελεύθερη θέση που θα απομένει για το 2023 θα είναι δίπλα στον Άλεξ Άλμπον, στη Williams. Και η Mercedes έχει έρεισμα στην ομάδα του Γκροβ, δεδομένου ότι της προμηθεύει κινητήρες. Όμως, η Williams έχει ήδη αποφασίσει να αποκτήσει τον Αμερικανό Λόγκαν Σέρτζεαντ.
Το μόνο εμπόδιο για την ανακοίνωσή του είναι ότι ο Σέρτζεαντ πρέπει να αποκτήσει τη superlicance της FIA που θα του επιτρέπει να αγωνίζεται στη Formula 1. Ο Γιόστ Καπίτο, διευθυντής της Williams F1 (που ανήκει πια στο αμερικανικό fund Dorilton) είπε ότι οι πιθανότητες να αποκτήσει ο Σάρτζεαντ την αγωνιστική άδεια της F1 "είναι 98 τοις εκατό", μετά και τους 28 γύρους που συμπλήρωσε ο Αμερικανός με τη Williams στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών της Βραζιλίας.
Ο Μικ Σουμάχερ, από την πλευρά του, μιλώντας για το θέμα στο Ιντερλάγκος, είπε: "Άλλες φορές είναι η χρονιά σου κι άλλες όχι, και για μένα η φετινή δεν ήταν η χρονιά μου. Δεν ξέρω αν θα είμαι στη F1 του χρόνου, αλλά πιστεύω ότι το αξίζω. Αν η Haas δεν θέλει να συνεχίσει μαζί μου, θα κοιτάξω άλλες επιλογές για να επανεκκινήσω την καριέρα μου το 2024. Εδώ θέλω να βρίσκομαι, αυτό είναι το καταφύγιό μου".
Πέραν της Mercedes, υφίστανται και φήμες που τον θέλουν να συζητά και με την Alpine, για τη θέση του τρίτου και εφεδρικού οδηγού. Όσο για τον Ντάνιελ Ρικιάρντο, φαίνεται πως το ενδεχόμενο να είναι του χρόνου τρίτος οδηγός της Mercedes απομακρύνεται, καθώς ακούγεται ότι ο Αυστραλός προτιμά τον ίδιο ρόλο στη Red Bull Racing.