Formula 1: Ο Νόρις ανέβασε τη McLaren στην κορυφή στις δεύτερες δοκιμές του Ζάντβορτ
Με 23 χιλιοστά διαφορά από τον Μαξ Φερστάπεν, ο Λάντο Νόρις έγραψε τον πρώτο χρόνο στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ολλανδίας. Στα τρία δέκατα ο Άλμπον με τη Williams και ο Χάμιλτον με τη Mercedes.
Ο Λάντο Νόρις επιβεβαίωσε τη ραγδαία βελτίωση της McLaren στους τελευταίους αγώνες της Formula 1 σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο της σημερινής πρώτης ημέρας του GP Ολλανδίας, 13ου αγώνα της φετινής σεζόν, στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Ζάντβορτ.
Ο νεαρός Βρετανός ήταν με την MCL60 ελάχιστα ταχύτερος του Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB19, καθώς πίσω τους οι υπόλοιποι οκτώ της πρώτης δεκάδας βρέθηκαν μέσα σε δυόμισι δέκατα του δευτερολέπτου.
Επικεφαλής αυτού του πολυπρόσωπου γκρουπ οδηγών ήταν ο εντυπωσιακός Άλεξ Άλμπον της Williams, με μικρή διαφορά 39 χιλιοστών από τον Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W13. Συνολικά, δε, η πρώτη δεκάδα ήταν μέσα σε μισό δευτερόλεπτο - γεγονός αναμενόμενο στην μικρή πίστα μόλις 4 χιλιομέτρων του Ζάντβορτ.
Όπως και η πρώτη περίοδος, έτσι και η δεύτερη διεξήχθη με βαριά συννεφιά και σταδιακά διαστήματα ηλιοφάνειας. Όπως συνηθίζεται, στο πρώτο ημίωρο οι ομάδες επικεντρώθηκαν κυρίως στις δοκιμές των δύο σκληρότερων τύπων ελαστικών.
Αρχικά επικεφαλής ήταν ο Τοζρτζ Ράσελ εμπρός από τον Χάμιλτον με τη μέση γόμα, πριν ρίξει το Βρετανό από την κορυφή ο Σέρτζιο Πέρεζ της RBR με τα ίδια ελαστικά. Σύντομα ο Χάμιλτον πήρε τη σειρά του στην κορυφή, ενώ ο ταχύτερος γύρος του Φερστάπεν χάλασε από τον Χούλκενμπεργκ που είχε έξοδο -όπως και στην πρώτη περίοδο- στη στροφή 13.
Σύντομα ο Πέρεζ κινήθηκε 7 εκατοστά ταχύτερα από τον Χάμιλτον, ώσπου ήρθε η σειρά του Φερστάπεν να γράψει τον πρώτο χρόνο. Πολύ λίγο αργότερα βγήκαν οι κόκκινες σημαίες, καθώς οι Αυστραλοί Όσκαρ Πιάστρι (McLaren) και Ντάνιελ Ρικιάρντο (Alpha Tauri) είχαν δύο ξεχωριστά συμβάντα, στην ίδια στροφή 3, χτυπώντας στη μπαριέρα της εξόδου
Το καθεστώς κόκκινης σημαίας κράτησε σχεδόν 10 λεπτά για την επιδιόρθωση της μπαριέρας, ενώ ο Ρικιάρντο επισκέφτηκε το ιατρικό κέντρο της πίστας λόγω πόνων στον αριστερό του καρπό - τον οποίο χτύπησε καθώς η εμπρός ανάρτηση έσπασε κατά την πρόσκρουση.
Όταν η πίστα καθάρισε, ο Πέρεζ βγήκε με τη μαλακή γόμα και φυσικά ανέβηκε αμέσως στην κορυφή, ενώ ο Άλμπον τον ακολούθησε με διαφορά μόλις 1 χιλιοστού του δευτερολέπτου! Από την κορυφή στη συνέχεια πέρασε και ο Λανς Στρολ (που είχε χάσει την πρώτη περίοδο με πρόβλημα στον κινητήρα), μετά ο Πιέρ Γκασλί, ο Χάμιλτον και εντέλει ο Νόρις που έγραψε το 1:11.330 που έμελλε να μείνει ακατάρριπτο μέχρι το τέλος.
Με δύο διαδοχικούς γύρους, έπειτα, ο Φερστάπεν ήταν δυόμισι δέκατα και μετά 23 χιλιοστά πίσω από τον Νόρις, αντίστοιχα, ενώ ο Άλμπον κινήθηκε ακόμα ταχύτερα για να ανέβει στην 3η θέση. Εξίσου εντυπωσιακός ήταν και ο 5ος χρόνος του Γιούκι Τσουνόντα με την Alpha Tauri, καθώς στην πρώτη δεκάδα μπήκαν οκτώ από τις δέκα ομάδες.
Παραδόξως σε αυτές τις οκτώ δεν βρέθηκε η Ferrari, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρος Σάινθ συνέχισαν να έχουν προβλήματα -όπως και ο Λεκλέρ με τον Ρόμπερτ Σβάρτσμαν το πρωί- καθώς ο Ισπανός έχασε δύο φορές τον έλεγχο της SF-23 και διέσχισε τις αμμοπαγίδες των στροφών 11 και 13. Ως αποτέλεσμα, ο Λεκλέρ περιορίστηκε στην 11η θέση -52 χιλιοστά πίσω από τον 10ο Αλόνσο- και ο Σάινθ στην 16η, αν και μόνο επτάμισι δέκατα μακριά από τον Νόρις.