Formula 1: Ο Νόρις και η McLaren στην πολ ποζίσιον του Σότσι
Σαν ένα όνειρο για τη McLaren που συνεχίζεται, μετά τη νίκη στη Μόντσα, ο Λάντο Νόρις κέρδισε την πρώτη πολ ποζίσιον της καριέρας του GP Ρωσίας μπροστά από τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari, που εκμεταλλεύτηακν τις βροχερές και εναλλασσόμενες συνθήκες στο Σότσι. Τέταρτος, έπειτα από δύο μικρά ατυχήματα, ο Λιούις Χάμιλτον.
Οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Ρωσίας, 15ου φετινού αγώνα της Formula 1, ξεκίνησαν με βροχή και εξελίχθηκαν στ πίστα που στέγνωνε. Τα Q1 και Q2 ήταν ξεκάθαρα, με ενδιάμεσα ελαστικά βροχής για όλους, αλλά με τα μαλακά slicks στην 3η περίοδο όλα άλλαξαν.
Ο Λιούις Χάμιλτον, που ήταν ταχύτερος στις δύο πρώτες περιόδους με την ενδιάμεση γόμα, μπαίνοντας στα πιτς για να τοποθετήσει τα μαλακά slicks για τη δεύτερη προσπάθειά του προσέκρουσε στον εξωτερικό τοίχο του pitlane. Ως αποτέλεσμα, άλλαξε εμπρός πτέρυγα, και πιθανώς λόγω αυτής της αλλαγής στην τελευταίο του γρήγορο γύρω με τα slicks έκανε τετ-α-κε κι έτσι κατέστρεψε τη μοναδική του ευκαιρία να διεκδικήσει την πολ ποζίσιον.
Οι Νόρις και Σάινθ εκμεταλλεύτηκαν άριστα τις συνθήκες για να φτιάξουν ένα νοσταγλικό 1-2 των δύο πατροπαράδοτων μεγάλων αντιπάλων της ιστορίας της Formula 1, McLaren και Ferrari, ενώ ο δαινόμιος Τζορτζ Ράσελ ήταν εκείνος που πήρε πρώτος το ρίσκο των slicks, τα θέρμανε για έναν γύρο παραπάνω και δικαιώθηκε και πάλι πανηγυρικά με την 3η θέση εμπρός από τον Χάμιλτον.
Θυμίζουμε ότι ο Μαξ Φερστάπεν και ο Σαρλ Λεκλέρ θα εκκινήσουν από τις τελευταίες θέσεις στο αυριανό GP (Κυριακή 26/9, 15:00 ώρα Ελλάδας) λόγω αλλαγής εξαρτημάτων των κινητήρων τους. Ο Ολλανδός έκανε μόνο έναν αναγνωριστικό γύρο σήμερα στο Q1 και αποχώρησε, ενώ ο Μονεγάσκος έκανε ακριβώς το ίδιο στο Q2.
Στην πρώτη περίοδο δοκιμών η βρεγμένη πίστα έκανε σαφές ότι τα σωστά ελαστικά θα ήταν τα ενδιάμεσα βροχής (με πράσινα τειχία), ειδικά σε οδηγούς που δοκίμασαν τα slicks - όπως ο Φερνάντο Αλόνσο. Όμως, ο Ισπανός σύντομα γύρισε στα πιτς και τοποθέτησε και εκείνος τα ενδιάμεσα βροχής, για να πετύχει τον 7ο χρόνο του Q1.
Στην πρώτη περίοδο αποκλείστηκαν οι δύο οδηγοί της Alfa Romeo, Κίμι Ράικονεν και Αντόνιο Τζιοβινάτσι, και οι δύο της Haas Μικ Σουμάχερ και Νικίτα Μαζέπιν, μαζί φυσικά με τον Φερστάπεν. Ο Τζιοβινάτσι είχε ένα ανώδυνο τετ-α-κε, όπως και ο Σέρχιο Πέρεθ που όμως κατάφερε να σημειώσει τον τρίτο χρόνο του Q1, πίσω από τις δύο Mercedes.
Στο Q2 όλοι οι οδηγοί επίσης χρησιμοποίησαν τα ενδιάμεσα βροχής. Η αγωνιστική γραμμή φαινόταν σαν να είχε αρχίσει να στεγνώνει, αλλά προφανώς οι οδηγοί διαπίστωσαν ότι δεν ήταν έτσι. Κατά συνέπεια, ασυνήθιστα για δοκιμές κατάταξης, έκαναν σχεδόν όλοι διαδοχικούς γύρους, εκμεταλλευόμενοι το συνεχές στέγνωμα της ασφάλτου.
Όμως, όσοι ένιωθαν πιο ευάλωτοι μπήκαν στα πιτς για φρέσκα ενδιάμεσα ελαστικά. Στα τελευταία λεπτά του Q2 ο Φερνάντο Αλόνσο ανέβηκε στην 3η θέση και στα δύο δέκατα από το χρόνο του Μπότας, αλλά στο τέλος της δεκάδας η μάχη ήταν οριακή. Τελικά, εκτός έμεινε ο Σεμπάστιαν Φέτελ της Aston Martin, ενώ ο Λανς Στρολ είχε πετύχει τον έβδομο χρόνο, οι δύο Alpha Tauri των Πιέρ Γκασλί και Γιούκι Τσουνόντα (που, σύμφωνα με τον Γάλλο, είχαν ελλιπέστατη πρόσφυση), και οι Νίκολας Λατίφι και Σαρλ Λεκλέρ που δεν σημείωσαν γρήγορο γύρο.
Το Q3 ξεκίνησε με όλους τους οδηγούς, πλην ενός, να βγαίνουν με τα ενδιάμεσα βροχής - με τα οποία ο Χάμιλτον ήταν πάνω από μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τους Νόρις και Μπότας. Όμως, για άλλη μία ακόμη φορά -χωρίς να έχει τίποτα να χάσει- ο Τζορτζ Ράσελ ήταν εκείνος που ρίσκαρε, με μαλακά στεγνά ελαστικά έξι λεπτά πριν την καρό σημαία.
Το παράδειγμά του ακολούθησαν όλοι οι οδηγοί, μπαίνοντας στα πιτς και τοποθετώντας φρέσκα μαλακά slicks - και τότε ήταν που Χάμιλτον, μπαίνοντας στα πιτς, προσέκρουσε στον εξωτερικό τοίχο του pitlane και έσπασε την πτέρυγα της Mercedes W12. Οι μηχανικοί της Mercedes την άλλαξαν εσπευσμένα και ο Άγγλος επέτρεψε στην πίστα, για την τελική μάχη της πολ ποζίσιον. Όμως, για τον Άγγλο, η ισορροπία του μονοθεσίου του είχε ήδη διαταρραχθεί.
Την εξάδα, πίσω από τον Λιούις, έκλεισαν οι Ντάνιελ Ρικιάρντο και Φερνάντο Αλόνσο με τις McLaren και Alpine, που επίσης εκμεταλλεύθηκαν τις συνθήκες και πέρασαν τον Βάλτερι Μπότας.