Formula 1: Ο προκλητικός Φερστάπεν, ο εκθαμβωτικός Αλόνσο, η απογοητευτική Ferrari και η τραγική Mercedes
Η έναρξη της νέας σεζόν ήταν ένας εφιάλτης για τους περισσότερους, καθώς από το GP του Μπαχρέιν μόνοι ευχαριστημένοι έφυγαν η Red Bull, η Aston Martin και η Williams. Αυτά είναι τα 5 HOT συμπεράσματα από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.
Περιμέναμε πολλά περισσότερα, από όλους πλην του Μαξ Φερστάπεν και του Φερνάντο Αλόνσο. Το GP Μπαχρέιν, πρώτος αγώνας του πρωταθλήματος Formula 1 2023 αποδείχτηκε ένας περίπατος του Ολλανδού δις Παγκόσμιου Πρωταθλητή.
- 01. Ο προκλητικός Φερστάπεν
Το περιμέναμε, βλέποντας τα αποτελέσματα του qualifying. Ο Μαξ Φερστάπεν θα εκκινούσε πρώτος και θα έπαιρνε μια άνετη νίκη. Όπερ και έγινε, με τον Ολλανδό να μην απειλείται ποτέ και από κανέναν, σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Το πιο προκλητικό όμως ήταν το ύφος του στο team radio, αμέσως μετά τον τερματισμό. Ήταν σαν να του ανακοίνωσαν ότι η εθνική Ολλανδίας κέρδισε σε φιλικό αγώνα ποδοσφαίρου την εθνική Αρούμπα: μηδέν ενθουσιασμός!
Σαν να το έκανε επίτηδες, θέλοντας να δείξει στους ανταγωνιστές του ότι ο αγώνας ήταν περίπατος για εκείνον – που όντως ήταν, βέβαια… Και πως έτσι θα είναι τα πράγματα από εδώ και πέρα – που μάλλον θα είναι…
Είναι ο υπεροπτικός και πολλές φορές εριστικός χαρακτήρας του που κάνει την αντίδρασή του αυτή να μεταφράζεται με αυτό τον τρόπο. Είναι σαν να επιθυμεί να δείξει σε όλους ποιος είναι το αφεντικό τώρα. Ειδικά στον Λιούις Χάμιλτον που δεν πρόκειται να πάρει την πολυπόθητη εκδίκησή του για το 2021, στον Πέρεζ που τολμά να σηκώνει “μπαϊράκι” μέσα στη Red Bull, και στον Λεκλέρ φυσικά που νομίζει ότι μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο… Είναι σαν να τον βλέπουμε να χαμογελά χαιρέκακα, μέσα από το κράνος του.
- 02. Ο εκθαμβωτικός Αλόνσο
Το συζητούσαν χαμηλόφωνα πριν τον αγώνα, μεταξύ σοβαρού κι αστείου. Να που ο Ισπανός το κατάφερε! Ανέβηκε στο πόντιουμ για 99η φορά στην καριέρα του στην F1 και στο πρώτο του μόλις GP με την Aston Martin. Ο Φερνάντο Αλόνσο έδειξε πως, παρά τα 41 του χρονάκια το λέει η καρδιά του και μάχεται λυσσαλέα, με τη στόφα ενός δις Παγκόσμιου Πρωταθλητή.
Είχε προηγηθεί η εκθαμβωτική προσπέρασή του στον Κάρλος Σάινθ μετά το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά και στον Χάμιλτον νωρίτερα, έπειτα από μια επική μάχη μεταξύ τους, παίρνοντας έτσι το αίμα του πίσω για την προσπέραση που είχε δεχθεί από τον Βρετανό στην εκκίνηση.
Και όλα αυτά ενώ ο αγώνας του παραλίγο να καταστραφεί στον πρώτο γύρο όταν ο ομόσταυλος του Λανς Στρολ έχασε τα φρένα στη στροφή 4 και τον χτύπησε στον πίσω δεξί τροχό της AMR23, χωρίς ευτυχώς να προκαλέσει κάποια ζημιά. Πρέπει πάντως να δώσουμε και στον Στρολ τα εύσημα που τερμάτισε έκτος, παρά το πρόβλημα που αντιμετώπιζε με το χέρι του.
- 03. Η απογοητευτική Ferrari
Πιστεύαμε πως ο Σαρλ Λεκλέρ θα είναι ο μόνος που μπορεί να κοντράρει στα ίσια τον Φερστάπεν. Και θα μπορούσε, αν είχε ένα αντάξιο μονοθέσιο. Είχαμε πολλές προσδοκίες από το φετινό αυτοκίνητο της Ferrari, αλλά όλα δείχνουν πως η SF-23 ούτε μοτέρ δυναμίτη έχει, ούτε αξιοπιστία ακόμη.
Αν οι Ιταλοί δεν βρουν σύντομα την άκρη, φαίνεται πως το 2023 ο Μονεγάσκος θα μάχεται περισσότερο με τον Σέρτζιο Πέρεζ για τη δεύτερη θέση παρά με τον Ολλανδό για τον τίτλο. Κρίμα.
Όσο για το δίλημμα Λεκλέρ ή Σάινθ, νομίζουμε ότι και αυτό πρέπει να απαντηθεί άμεσα από τον Φρεντερίκ Βασέρ, πριν κληθεί να το απαντήσει αργότερα κατά τη διάρκεια κάποιου σημαντικού αγώνα, σαν να κρατά στα χέρια του μια καυτή παράτα.
- 04. Η τραγική Mercedes
Οι Γερμανοί ψάχνουν ακόμη να βρουν τι φταίει με το μονοθέσιό τους. Τα δεδομένα που συνέλεξαν από ολόκληρο το 2022 δεν αρκούν. Η W14 είναι χειρότερη από την W13, αφού αντί για τις Red Bull και Ferrari, έφτασε να ανταγωνίζεται με τις Aston Martin – οι οποίες σημειώστε πως έχουν κινητήρα Mercedes!
Όσο κι αν ο Λιούις Χάμιλτον απαντά χαμογελαστός μπροστά στην κάμερα, στις ερωτήσεις των ρεπόρτερ ή στις συνεντεύξεις τύπου, η καρδούλα του το ξέρει τι τραβάει. Είναι ξεκάθαρα η περίπτωση που μας δείχνει ότι, το να είσαι κορυφαίος πιλότος δεν αρκεί. Χρειάζεσαι και ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Προς Τότο Βολφ: Αν όντως υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο με άλλο μονοθέσιο, τώρα είναι η ώρα...
- 05. Νεοσύλλεκτοι: ο κερδισμένος και οι χαμένοι
Όσκαρ Πιάστρι, Νικ ντε Βρις και Λόγκαν Σάρτζεαντ. Από τους τρεις, μόνο ο τελευταίος έχει λόγο να χαίρεται μετά το GP του Μπαχρέιν. Ο νεαρός Αμερικανός τερμάτισε στην 12η θέση με την όχι ιδιαίτερα ανταγωνιστική Williams. Ο Πιάστρι αντίθετα δεν έδειξε πολλά από το ταλέντο που αναμφίβολα διαθέτει, πριν εγκαταλείψει τελικά από ηλεκτρικό πρόβλημα, ενώ περιμέναμε ο ντε Βρις να είναι πιο κοντά στον ομόσταυλό του Γιούκι Τσουνόντα.
Πρέπει επίσης να πούμε ότι η Williams, παρότι στα δοκιμαστικά δεν έδειξε σημαντικά σημάδια βελτίωσης από πέρσι, στον αγώνα τα πήγε πολύ καλύτερα από τις McLaren και Haas παίρνοντας τον βαθμό της 10ης θέσης με τον Άλεξ Άλμπον. Οι Haas και McLaren αντίθετα φάνηκαν σχετικά γρήγορες στον έναν γύρο αλλά ήταν απογοητευτικές στη συστοιχία γύρων.
Όσο για τον Εστεμπάν Οκόν, τι να πει κανείς; Στον αγώνα υπήρχαν τρεις rookies αλλά ο Γάλλος ήταν αυτός οδήγησε σαν… νεοσύλλεκτος, αφού δέχθηκε τρεις ποινές συνολικά 20'' μέσα σε 10 γύρους!