Formula 1: Ο Ράσελ, ο Μπότας και οι άλλες φήμες του Ζάντβουρτ
Καθώς η Formula 1 ταξιδεύει στο Ζάντβουρτ για να διασκεδάσει αυτό το τριήμερο με το Ολλανδικό GP τις εντυπώσεις από το φιάσκο του βροχερού Σπα, πληθαίνουν οι φήμες για τη μετακίνηση του Τζορτζ Ράσελ στη Mercedes και για τις τελευταίες μεταγραφές του 2022.
Από το Βέλγιο κιόλας πλήθος αναφορών έκαναν λόγω για ειλημμένη απόφαση της Mercedes να αντικαταστήσει τον Βάλτερι Μπότας με τον Τζορτζ Ράσελ του χρόνου στην εργοστασιακή της ομάδα. Φημολογείται ότι η ανακοίνωση θα γίνει είτε αυτό το τριήμερο στο Ζάντβουρτ, είτε το επόμενο στη Μόντσα, στο πλαίσιο του Ιταλικού GP.
Η γενικότερη εκτίμηση είναι ότι ο Βάλτερι Μπότας οδεύει προς την Alfa Romeo, για τη θέση του 41χρονου Κίμι Ράικονεν που φημολογείται ότι στη Μόντσα θα ανακοινώσει το τέλος της λαμπρής του καριέρας στη Formula 1.
Ωστόσο, η ενδεχόμενη μεταγραφή του Μπότας στην Alfa Romeo συνοδεύεται και από μία άλλη φήμη: ότι η Sauber, ιδιοκτήτρια της ομάδας που απλώς φέρει το όνομα της βασικής της χορηγού Alfa Romeo, εξετάζει παράλληλα τη μετάβαση και πάλι στους κινητήρες Mercedes - εγκαταλείποντας τις μονάδες ισχύος της Ferrari.
Προφανώς αυτή η φήμη έχει λογική από τη στιγμή που ο Μπότας προορίζεται για το Χίνβιλ, και ενδεχομένως θα μπορούσε κανείς να τη θεωρήσει ως ένα αντάλλαγμα του αγωνιστικού διευθυντή της Mercedes, Τότο Βολφ, προς τη Sauber - δεδομένου ότι ο Αυστριακός είπε πρόσφατα πως θέλει να τακτοποιήσει το μέλλον τόσο του Ράσελ όσο και του Μπότας πριν προχωρήσει σε ανακοινώσεις για το δίδυμο οδηγών της πρωταθλήτριας το 2022.
Μια ενδεχόμενη τέτοια κίνηση της Sauber, της μετάβασης στη Mercedes, φυσικά θα διακόψει κάθε σχέση με τη Ferrari, αλλά και με τον όμιλο FCA (πρώην Fiat). Έτσι, η ομάδα θα εγκαταλείψει την ονομασία Alfa Romeo και πιθανώς να μην ανανεώσει το συμβόλαιό της με τον Αντόνιο Τζιοβινάτσι, ο οποίος τοποθετήθηκε εκεί από τη Ferrari ως οδηγός της Ακαδημίας της.
Κατά συνέπεια, και πάλι υπό την προϋπόθεση ότι ισχύει η φημολογία, και ένας άλλος οδηγός της Scuderia, ο Μικ Σουμάχερ, θα παραμείνει στη Haas (η οποία συνεχίζει τη στενή της συνεργασία με τη Ferrari) και δεν θα μετακινηθεί στην Alfa Romeo.
Όλα αυτά θα πρέπει να επιβεβαιωθούν, φυσικά, κατ' αρχήν με την ανακοίνωση της αντικατάστασης του Μπότας από τον Ράσελ στη Mercedes - η οποία θα ξετυλίξει το "κουβάρι" των μετακινήσεων του 2022. Στο Σπα ο Βολφ είπε ότι η ομάδα του Μπράκλεϊ έχει ήδη λάβει την απόφασή της, η οποία, σύμφωνα με τον διευθύνωντα σύμβουλο της Daimler Όλα Καλένιους "θα ανακοινωθεί τη σωστή στιγμή".
Επιπλέον, ο διευθυντής της νυν ομάδας του Ράσελ, ο Γιοστ Καπίτο της Williams είπε μετά τον εκθαμβωτικό γύρο του Ράσελ στις κατατακτήριες δοκιμές του Βελγικού GP, που του χάρισε την απρόμενη δεύτερη θέση, πως "αν ο Τότο Βολφ δεν ξέρει ακόμα τι πρέπει να κάνει.... Για να το θέσω αλλιώς, (το αποτέλεσμα του Σπα) τον ωθεί ακόμα πιο κοντά στη θέση της Mercedes. Είναι ικανός να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής και τον στηρίζουμε πλήρως σε αυτό".
Για τον Βολφ, ο Τζορτζ Ράσελ είναι μια επένδυση για το εγγύς μέλλον - καθότι ο Λιούις Χάμιλτον του χρόνου θα είναι 37 ετών. Παρότι ο Βρετανός υπέγραψε πρόσφατα νέο διετές συμβόλαιο, που θα τον κρατήσει στη Mercedes ως το τέλος του 2023, ο Ράσελ φαντάζει ως ο ηγέτης της ομάδας για τη μετά-Χάμιλτον εποχή. Και η διετία δίπλα στον πρωταθλητή ίσως να είναι η περίοδος προσαρμογής και συλλογής εμπειριών του Ράσελ στο επίπεδο του πρωταθλητισμού.
Σε σχέση με όσα είπε ο Καπίτο, ο Βολφ τόνισε πως "γνωρίζουμε πολύ καλά για τι είναι ικανός ο Τζορτζ και το αποτέλεσμα αυτό [του Βελγίου] είναι άλλη μία επιβεβαίωση της ταχύτητάς του", και σε ερώτηση πότε θα ανακοινώσει τον δεύτερο οδηγό της ομάδας για το 2022, ο Αυστριακός απάντησε "σύντομα".
Για τις δύο ελεύθερες θέσεις στην Alfa Romeo (σε περίπτωση αποχώρησης του Τζιοβινάτσι) και στη Williams ακούγονται αρκετά ονόματα: του πρωταθλητή της Formula E Νικ ντε Βριές, του Κινέζου πρωταγωνιστή της Formula 2 Γκουανιού Ζου, αλλά και του Άλεξ Αλμπον που η Red Bull προσπαθεί να επαναφέρει στη Formula 1.
Τέλος, στο Ζάντβουρτ ή στη Μόντσα η Aston Martin αναμένεται να ανακοινώσει και τυπικά την ανανέωση του συμβολαίου του Σεμπάστιαν Φέτελ για το 2022. Στις RBR, McLaren, Ferrari, Alpine τα οδηγικά δίδυμα θα παραμείνουν ίδια με τα φετινά, και το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με τους Πιέρ Γκασλί και Γιούκι Τσουνόντα στην Alpha Tauri.