Formula 1: O Ράσελ ταχύτερος στις δεύτερες δοκιμές του Μεξικού, ατύχημα ο Λεκλέρ
Ο Τζορτζ Ράσελ ήταν ένας από τους πέντε οδηγούς που είχαν τα φετινά ελαστικά στην δεύτερη περίοδο δοκιμών του GP Μεξικού και σημείωσε τον πρώτο χρόνο. Ο Λεκλέρ κατέστρεψε τη Ferrari F1-75 στις μπαριέρες της στροφής 8.
Όπως και στο Όστιν των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα, έτσι και τώρα στην Πόλη του Μεξικού και στο Autodromo των αδερφών Ροντρίγκες -στον 20ό φετινό αγώνα της Formula 1- η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών είχε διάρκεια 90 λεπτών και οι οδηγοί εξέλισσαν τα πειραματικά ελαστικά της Pirelli για το 2023.
Μόνο πέντε οδηγοί είχαν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν τα φετινά ελαστικά - διότι δεν συμμετείχαν στην πρώτη περίοδο δοκιμών, έχοντας δώσει τα μονοθέσιά τους σε πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς. Οι πέντε αυτοί ήταν οι Τζορτζ Ράσελ (Mercedes), Εστεμπάν Οκόν (Alpine), Γιούκι Τσουνόντα (Alpha Tauri), Κέβιν Μάγκουσεν (Haas) και Άλεξ Άλμπον (Williams).
Παρότι εδώ η Pirelli δοκιμάζει τις μαλακότερες πειαματικές γόμες του 2023, αυτές δεν ήταν ανταγωνιστικές με τις φετινές μαλακές με τις οποίες στο πρώτο ημίωρο της 90λεπτης διαδικασίας ο Ράσελ πέτυχε τον πρώτο χρόνο - με διαφορά 0,8'' από τον Τσουνόντα και 1,2'' από τον Οκόν.
Στο 33ο λεπτό, όμως, οι προσπάθειες των πέντε παραπάνω οδηγών με τις φετινές γόμες και όλων των υπόλοιπων με τις πρωτότυπες του 2023 σταμάτησαν απότομα, με τις κόκκινες σημαίες για το ατύχημα του Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος προσέγγισε τη στροφή 8 με λίγο υψηλότερη ταχύτητα, και σε συνδυασμό με τη σκόνη που ακόμη παραμένει εκτός γραμμής στην άσφαλτο, έχασε την ουρά του cavallino.
Μετά από τετ-α-κε κατέληξε να προσκρούσει με την ουρά του ιταλικού μονοθεσίου στις μπαριέρες, προσκαλώντας σοβαρή ζημιά στην πίσω πτέρυγα και στις αναρτήσεις των πίσω τροχών. Η πρόσκρουση δεν είχε ιδιαίτερη σφοδρότητα, αλλά χρειάστηκαν περισσότερα από 20 λεπτά για να ανασυρθεί η Ferrari από το σημείο και να επισκευαστεί η μπαριέρα.
Πριν το ατύχημα του Λεκλέρ, η δεύτερη περίοδος δοκιμών είχε ξεκινήσει με τον πρώτο χρόνο του Ράσελ -με τη μέση φετινή γόμα- στον 12ο λεπτό, τρία λεπτά πριν ανέβει στην κορυφή ο Φερστάπεν με την πειραματική του 2023. Σύντομα ο Σέρτζιο Πέρεζ έκλεψε την πρωτοπορία από τον Ολλανδό ομόλογό του στην RBR, πάντα με την ίδια γόμα, και με διαφορά μόλις 9 χιλιοστών του δευτερολέπτου.
Τότε, στα 20 λεπτά τη διαδικασίας, ο Ράσελ μπήκε στην πίστα με τη μαλακή φετινή γόμα και -απολύτως αναμενόμενα- με χρόνο 1:19.970 ανέβηκε σην κορυφή, ακολουθούμενος -με τα ίδια ελαστικά- από τους Τσουνόντα και Οκόν. Παρόλα αυτά, ο Βρετανός της Mercedes άφησε να εννοηθεί ότι το Σάββατο (29/10) οι χρόνοι θα πέσουν κι άλλο, καθώς είπε στη ραδιοεπικοινωνία πως είχε «πολλά γλιστρήματα, τα ελαστικά δεν ήταν στο σημείο που έπρεπε».
Πριν τη διακοπή του Λεκλέρ ο Χάμιλτον είχε πετύχει τον ταχύτερο χρόνο όλων με τα πειραματικά ελαστικά του 2023, με διαφορά 1,5'' από τον Ράσελ και με 70 και 79 χιλιοστά ταχύτερο από τις δύο Red Bull RB18 των Πέρεζ και Φερστάπεν. Η Ferrari περιορίστηκε, πάντα με τα ελαστικά του '23, στην 7η και 8η θέση με τους Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ.
Όταν ξεκίνησαν και πάλι οι δοκιμές, και οι 19 οδηγοί (του Λεκλέρ απόντος) είχαν πια υποχρεωτικά τις γόμες της νέας σεζόν - και όπως ήταν αναμενόμενο δεν υπήρξαν βελτιώσεις στους χρόνους και αλλαγές στην κατάταξη, παρότι οι πειραματικές γόμες του '23 ήταν η μέση και η μαλακή (οι C3 και C4).
Μιλώντας για τις δοκιμές αυτές και για τις προτεραιότητες του 2023, ο διευθυντής της Pirelli F1 Μάριο Ίζολα τόνισε: «Στις δοκιμές των ελαστικών αυτών [οι οδηγοί] δεν πιέζουν στο όριο. Αυτές οι δοκιμές θα τους μειώσουν την υποστροφή, αυτή είναι μία από τις προτεραιότητες για τη νέα σεζόν. Τους ζητούμε να μην αλλάξουν τις ρυθμίσεις [των μονοθεσίων], ώστε να συγκρίνουμε τα πρωτότυπα ελαστικά μεταξύ διαφορετικών ομάδων.
»Θέλουμε να κλείσουμε τη διαφορά μεταξύ των [σκληρών γομών] C1 και C2. Η [μέση] C3 είναι πιο κοντά στη [μαλακή] C4, θέλουμε τη C3 πιο κοντά στο κέντρο. Θέλουμε να πετύχουμε τις ίδιες διαφορές μεταξύ κάθε τύπου γόμας», κατέληξε ο Ιταλός.
Η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών στο Autodromo Hermanos Rodriguez έκλεισε λίγα λεπτά πρόωρα, όπως και η πρώτη, όταν -δύο λεπτά πριν την καρό σημαία- ο Γκουάνιου Τσόου κατ' εντολή της ομάδας σταμάτησε την Alfa Romeo του στο χώρο του σταδίου, λόγω προβλήματος στο υδραυλικό σύστημα.
Πέραν αυτών, στο ξεκίνημα των δοκιμών η Haas αναγκάστηκε αλλάξει τμήματα της μονάδας ισχύος του Κέβιν Μάγκνουσεν μετά το μηχανικό πρόβλημα που παρουσίασε η VF-22 στα χέρια του Πιέρο Φιτιπάλντι στις πρώτες δοκιμές. Έτσι, ο Δανός θα δεχθεί ποινή θέσεων στην εκκίνηση για τον αγώνα της Κυριακής. Επίσης, τρεις θέσεις θα χάσει και ο Λανς Στρολ, ως ποινή για την υπαιτότητα του ατυχήματος με τον Φερνάντο Αλόνσο στο Όστιν.
To Σάββατο 29/10, το 20ό φετινό αγωνιστικό τριήμερο της F1 συνεχίζεται στις 20:00 το βράδυ (ώρα Ελλάδας) με την τρίτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών, και στις 23:00 τη νύχτα με τις κατατακτήριες δοκιμές. Ο αγώνας θα εκκινήσει στις 22:00 το βράδυ της Κυριακής (30/10).