Formula 1: O Σάινθ εμπρός από τις McLaren στις βροχερές πρώτες δοκιμές του Σπα
Η πρόβλεψη για βροχή όλο το τριήμερο του GP Βελγίου επιβεβαιώθηκε από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, μην επιτρέποντας στους οδηγούς να κάνουν ουσιώδεις γύρους. Με τα πλήρως βρόχινα ελαστικά ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari ήταν ταχύτερος με διαφορά 0,5'' από τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren.
Η πρώτη και μοναδική περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Βελγίου, 12ου φετινού γύρου της Formula 1 στην πίστα του Σπα στην καρδιά του δάσους των Αρδεννών, ξεκίνησε υπό βροχή που όμως εξασθενούσε σταδιακά, σε σημείο που αρκετοί οδηγοί ρίσκαραν να μπουν στην πίστα με τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά.
Όμως, το ρίσκο τους δεν απέδωσε, και σύντομα επέστρεψαν και πάλι στα πλήρως βρόχινα (με τη μπλε περίμετρο στα τοιχώματά τους) καθώς ο καιρός επιδεινώθηκε και πάλι στο δεύτερο ημίωρο της ωριαίας διαδικασίας.
Θυμίζουμε ότι αυτό το τριήμερο έχει αγώνα Sprint, που σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει άλλη περίοδος ελεύθερων δοκιμών. Για σήμερα το απόγευμα (28/7, 18:00) είναι προγραμματισμένες οι δοκιμές κατάταξης, αλλά είναι άγνωστο προς το παρόν αν οι καιρικές συνθήκες θα επιτρέψουν τη διεξαγωγή τους.
Αν δεν την επιτρέψουν, η FIA εξετάζει το ενδεχόμενο να καθοριστεί η σειρά εκκίνησης του GP της Κυριακής όχι βάσει των χρόνων που σημειώθηκαν σε αυτή την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, αλλά βάσει της βαθμολογικής κατάταξης.
Στην αρχή οι Άλεξ Άλμπον και Λόγκαν Σάρτζεαντ ρίσκαραν να βγουν στην πίστα με την ενδιάμεση γόμα, όμως ο Λιούις Χάμιλτον επέλεξε τα πλήρως βρόχινα για τους πρώτους του γύρους με την εκ νέου αναβαθμισμένη Mercedes W14.
Ο Άλμπον κρατούσε αρχικά τον ταχύτερο χρόνο με 2:08.394, τον οποίο ο Κάρλος Σάινθ δεν κατάφερε να καταρρίψει στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τα πλήρως βρόχινα, ενώ ο Χάμιλτον ήταν 1,9'' πιο αργός με την ίδια γόμα. Ο Άλμπον θα βελτίωνε το χρόνο του αλλά γλίστρησε στο τελευταίο σικέιν Bus Stop, ενώ αντίστοιχα εκτός δρόμου βρέθηκε ο Γιούκι Τσουνόντα στη Radillon.
Τότε οι συνθήκες βελτιώθηκαν λίγο και ο Πιέρ Γκασλί ήταν ο πρώτος που επέλεξε μετά τα αρχικά λεπτά τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής στις τέσσερις γωνίες της Alpine. Ο Γάλλος θα σημείωνε τον πρώτο χρόνο αν δεν έχανε τα φρένα επίσης στο Bus Stop, αλλά σύντομα το πέτυχε ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari με τα πλήρως βρόχινα.
Πολύ σύντομα με τα ενδιάμεσα ο Λάντο Νόρις ήταν 3,7'' του Λεκλέρ με την ενδιάμεση γόμα, αλλά ο ομόλογός του με την έτερη McLaren ήρθε με χρόνο περίπου 8 δέκατα ταχύτερο και ανέβηκε εκείνος στην κορυφή. Ο Αυστραλός έμεινε εκεί ώσπου ο Σάινθ, με την ενδιάμεση γόμα τώρα, βρήκε ακόμη μισό δευτερόλεπτο και σημείωσε τον πρώτο χρόνο - που θα κρατούσε μέχρι τέλους.
Λίγα λεπτά αργότερα βγήκαν οι κόκκινες σημαίες και οι οδηγοί επέστρεψαν στα πιτς, εξαιτίας της ακινητοποίησης της Williams του Λόγκαν Σάρτζεαντ στη Les Combes. Ο Αμερικανός ενημέρωσε την ομάδα του ότι κάτι συνέβαινε με το σύστημα διεύθυνσης και δεν ήταν εφικτό να στρίψει το τιμόνι.
Η πίστα άνοιξε και πάλι για το τελευταίο 20λεπτο, αλλά παρότι η βροχή άρχισε να επιδεινώνεται οι Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ μπήκαν στην πίστα με τις δύο Red Bull RB19 με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής. Όμως, στο τέλος του γύρου εξόδου τους επέστρεψαν στο γκαράζ της ομάδας, ενώ λίγο αργότερα ο Γκουάνιου Τσόου βγήκε με την Alfa Romeo στη Malmedy και είχε μια οριακή επαφή με τη μπαριέρα.
Στο τέλος έκαναν έναν γρήγορο γύρο μια σειρά οφηγών, συμπεριλαμβανομένων των Σάινθ, Λεκλέρ και Χάμιλτον, αλλά πέντε οδηγοί εντέλει δεν συμπλήρωσαν ούτε έναν γρήγορο γύρο. Οι τρεις πρώτοι χρόνοι έγιναν με την ενδιάμεση γόμα βροχής, ενώ ταχύτερος με τα πλήρως βρόχινα ήταν ο Λεκλέρ, πέντε δευτερόλεπτα μακριά από τον Σάινθ.