Formula 1: Ο Στρολ με την Aston Martin στην κορυφή των πρώτων δοκιμών της Σαγκάης
Στην πρώτη και μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του τριημέρου του GP Κίνας, τον πρώτο χρόνο σημείωσε ο Λανς Στρολ με την Aston Martin AMR24, με διαφορά 0,3'' από τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren και τις δύο Red Bull των Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ.
Το 5ο τριήμερο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, ενόψει του GP Κίνας της Κυριακής, ξεκίνησε κάτω από τον βαρύ ουρανό της Σαγκάης με την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών - η οποία, πάντως, έμεινε στεγνή σε όλη τη διάρκειά της.
Το κύριο μέλημα των ομάδων ήταν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα για τη διαχείριση των ελαστικών και τη ρύθμιση των μονοθεσίων, μιας και το υπόλοιπο τριήμερο δεν έχει άλλες ελεύθερες δοκιμές. Σήμερα στις 10:30 ακολουθεί το Sprint Qualifying, οι κατατακτήριες του αυριανού αγώνα Sprint - που είναι πολύ πιθανόν ότι θα διεξαχθούν υπό βροχή.
Κατά συνέπεια, οι ομάδες δεν ξεδίπλωσαν την πλήρη δυναμική τους. Μετά από 45 λεπτά που έκαναν συστοιχίες γύρων με τη σκληρή και τη μέση γόμα, και με μια μικρή διακοπή λόγω φωτιάς (!) που ξέσπασε για άγνωστο λόγο στο γρασίδι στην άκρη ενός σημείου της πίστας, μόλις στο τελευταίο 15λεπτο έκαναν προσμομοίωση δοκιμών κατάταξης, με έναν γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα.
Σε αυτή την προσομοίωση αρχικά οι Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ ανέβηκαν στην κορυφή των χρόνων με τις δύο Red Bull RB20, αλλά στο τέλος απάντησε αρχικά ο Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren MCL38 και τέλος ο Λανς Στρολ με την Aston Martin AMR24, που έγραψε τον τελικό ταχύτερο γύρο στο 1:36.302.
Ο Λάντο Νόρις στο τέλος επέλεξε να ματαιώσει έναν ταχύτατο γύρο που έδειχνε να οδεύει προς την κορυφή των χρόνων, ενώ οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, όπως και ο Φερνάντο Αλόνσο με την έτερη Aston, επέλεξαν να μην ξεδιπλώσουν την πλήρη δυναμική τους με τη μαλακή γόμα.
Καθώς οι Haas, Williams, RB και Sauber μπήκαν μέσα στην πρώτη δεκάδα, οι δύο οδηγοί της Ferrari έμειναν στις θέσεις 13-14, κι ο Αλόνσο έμεινε στην 19η έχοντας πετύχει τον ταχύτερο γύρο του με τη σκληρή γόμα.
Ο Ισπανός βρέθηκε λίγο πίσω από τις δύο Mercedes, των Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον, με τις δύο Mercedes W15. Η απόδοση της τελευταίας παραμένει ένα αίνιγμα εδώ, αλλά δεν είναι ενθαρρυντικά τα λόγια του Λιούις ότι “το αυτοκίνητο δίνει αληθινά κακή αίσθηση”.