FORMULA 1

Formula 1: Ο θρίαμβος του Σάινθ που ίσως φέρει πόλεμο στη Ferrari, το σκωτσέζικο ντους της Red Bull και το comeback του Χάμιλτον

Ferrari driver Carlos Sainz of Spain celebrates after winning the British Formula One Grand Prix at the Silverstone circuit, in Silverstone, England, Sunday, July 3, 2022. (AP Photo/Matt Dunham)
Carlos Sainz, Silverstone 2022 AP

Τα TOP-5 συμπεράσματα από το επικό GP Μ. Βρετανίας στο οποίο οι ανατροπές και οι εκπλήξεις είχαν τον πρώτο λόγο.

Ο αγώνας στο Σίλβερστοουν είχε μια τρομακτική εκκίνηση και ένα επικό τερματισμό, με απίστευτες μάχες για τις πρώτες θέσεις στους τελευταίους γύρους. Ένα Grand Prix με πολλές ανατροπές και εκπλήξεις.

Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP Μ. Βρετανίας.

1. Η ασφάλεια πάνω απ’ όλα

Οι εικόνες με το μονοθέσιο του Γκουανγιού Τσόου να σέρνεται ανάποδα αμέσως μετά την εκκίνηση, μας έκοψαν την ανάσα. Ευτυχώς, το κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας που προσφέρουν τα σύγχρονα μονοθέσια αποδείχτηκε για μια ακόμη φορά, ειδικά το “χάλο” που στην περίπτωση του Κινέζου άντεξε και τον προστάτεψε υποδειγματικά.

Εδώ να εξαίρουμε και τη στάση του Τζορτζ Ράσελ που πετάχτηκε από το πληγωμένο του μονοθέσιο κι έτρεξε στην αναποδογυρισμένη Alfa Romeo για να δει αν ο Τσόου είναι καλά. Το ότι στη συνέχεια γύρισε ήρεμος για να δει τη ζημιά στη Mercedes του, ήταν η πρώτη ένδειξη πως ο Κινέζος ήταν καλά, μιας και μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε καμία απολύτως ενημέρωση.

2. Η Ferrari χάρισε τη νίκη στον Σάινθ και χαντάκωσε τον Λεκλέρ

Πρώτη pole position και πρώτη νίκη, στον 150ό αγώνα της καριέρας του στη Formula 1!Όπως ακριβώς έκανε το 2010 στο πρωτάθλημα Formula BMW. Ο Κάρλος Σάινθ έδωσε συνέχεια στις καλές εμφανίσεις που μας έχει συνηθίσει τελευταία και έσπασε το ρόδι στο Σίλβερστοουν.

Εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία του safety car, αψήφισε τις εντολές της ομάδας του, που του ζήτησε στην επανεκκίνηση του αγώνα να αφήσει απόσταση από τον Λεκλέρ και να αμυνθεί ουσιαστικά του Χάμιλτον, προσπέρασε πανεύκολα τον team mate του και πήρε την πολυπόθητη καρό σημαία. Άξιζε όμως τη νίκη;

Σε όλο τον αγώνα ο Ισπανός ήταν πιο αργός από τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος είχε τον πρώτο λόγο για τη νίκη, παρά την πληγωμένη του εμπρός πτέρυγα, μέχρι τη στιγμή που εμφανίστηκε το safety car. Γιατί λοιπόν η Ferrari δεν τον έβαλε και αυτόν στα πιτς για να του βάλει φρέσκα μαλακά ελαστικά;

Αυτή την απάντηση μας τη χρωστάει η Scuderia, η οποία γενικότερα έδειξε απροετοίμαστη για τη μάχη στην οποία ενεπλάκησαν οι δύο πιλότοι της στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Η ιταλική ομάδα δείχνει φέτος χαμένη στρατηγικά.

Στον αγώνα πότε κρατούσε τον Λεκλέρ πίσω λέγοντας στον Σάινθ που προηγούταν να πιέσει περισσότερο, έπειτα έδινε το ΟΚ στους δύο οδηγούς να δώσουν μάχη μεταξύ τους, και τελικά έδωσαν εντολή στον Σάινθ να αφήσει τον Σαρλ να περάσει. Φτάνοντας στο μεγάλο φάουλ με τη (μη) αλλαγή ελαστικών στον Μονεγάσκο. Ο Μπινότο έχει πολλά να εξηγήσει στον Λεκλέρ και θα περιμένουμε με ανυπομονησία τις αντιδράσεις.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος όμως για τη Ferrari, είναι ένας πιθανός εσωτερικός πόλεμος, μεταξύ Λεκλέρ και Σάινθ.

3. Το μεγάλο comeback του Χάμιλτον μάλλον δεν θα έχει συνέχεια

Ξέραμε ότι η Mercedes είχε έρθει στο Σίλβερστοουν σημαντικά βελτιωμένη, αλλά ποιος περίμενε αλήθεια πως θα διεκδικήσει ακόμη και τη νίκη; Ο Λιούις Χάμιλτον φαίνεται πως το διασκέδασε και πάλεψε σαν λύκος για ένα καλό αποτέλεσμα μέχρι το τέλος.

Είναι πραγματικά ευχάριστο να βλέπουμε τον 7άκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή να τρέχει με όρεξη και να τα δίνει όλα. Θα έδινε ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα αν είχε συνέχεια η άνοδος της Mercedes. Το πιθανότερο είναι ωστόσο πως δεν θα δούμε τα γερμανικά μονοθέσια να κυνηγούν σύντομα νίκες.

Το Σίλβερστοουν είναι μια πίστα που βολεύει τη Mercedes και ο Χάμιλτον ανέβηκε στο βάθρο εκμεταλλευόμενος και τις συγκυρίες, Είδαμε άλλωστε πως στη μάχη με τον Πέρεζ, ο Χάμιλτον έμεινε πίσω.

4. Το σκωτσέζικο ντους της Red Bull

Ο Φερστάπεν θα κέρδιζε αν δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα με το μονοθέσιό του. Ο Ολλανδός είχε την ταχύτητα και το έδειξε τόσο στην πρώτη εκκίνηση που – με μαλακά βέβαια ελαστικά – προσπέρασε τον Σάινθ, όσο και στον αγώνα μετά. Ήταν όμως άτυχος - αλλά όχι εντελώς!

Η Ferrari τον ωφέλησε με την επιλογή της να μην αλλάξει ελαστικά στον Λεκλέρ όταν εμφανίστηκε το safety car, κι έτσι η διαφορά που έχει ο Μαξ στη βαθμολογία δεν μειώθηκε σημαντικά, όντας μετά τη Μεγάλη Βρετανία στους 47 βαθμούς.

Όσο για την ομάδα του, τι να πρωτοπούμε! Είδε τον Φερστάπεν από πρώτος να αντιμετωπίζει πρόβλημα, αλλά τελικά να μην εγκαταλείπει και να τερματίζει έστω καιέβδομος.

Είδε και τον Σέρτζιο να ξεκινά δυνατά στη δεύτερη εκκίνηση, να σπάει όμως την πτέρυγά του, να πέφτει πολύ πίσω όταν μπήκε να την αλλάξει και τελικά να φτάνει και πάλι ψηλά και να δίνει λυσσαλέα μάχη για να τερματίσει δεύτερος.

Πραγματικό σκωτσέζικο ντους. Αλλά, πώς τελείωσε; Ζεστό ή κρύο; Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να βλέπαμε τις πραγματικές αντιδράσεις της Red Bull πίσω από τις κάμερες.

5. Ο πρωτάρης Μικ και η δύσκολη συνέχεια

Ο Μικ Σουμάχερ έχει κάθε λόγο να είναι τρισευτυχισμένος από το αποτέλεσμα του αγώνα. Ο Γερμανός πήρε τον πρώτο του βαθμό σε μια δύσκολη χρονική περίοδο γι’ αυτόν, καθώς είναι στριμωγμένος από την ομάδα του, λόγω των κακών εμφανίσεων και των πολλών ατυχημάτων που έχει κάνει. Θα έχει συνέχεια η θετική εικόνα του Μικ; Θα δείξει, αν και δεν το νομίζουμε.

Το επίπεδο φέτος στο πίσω τμήμα του γκριντ είναι πολύ υψηλό και δεν είναι το μόνο που έχει να αντιμετωπίσει ο Σουμάχερ. Πρέπει επίσης να διαχειριστεί την πίεση από την ομάδα του, αλλά και τη φανέλα με το βαρύ όνομα που κουβαλά. Δύσκολη η εξίσωση για τον μικρό.

TAGS FORMULA 1 GP ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ