X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Οι δύο πιο περιζήτητοι οδηγοί της F1 για το 2025

McLaren driver Lando Norris of Britain celebrates his second place after the British Formula One Grand Prix race at the Silverstone racetrack, Silverstone, England, Sunday, July 9, 2023. (AP Photo/Luca Bruno) AP

Το 2025 ανοίγουν τρία -ή και περισσότερα- κόκπιτ των κορυφαίων ομάδων της Formula 1, και τα «κλειδιά» του μεταγραφικού «πυρετού» που θα έρθει κρατούν δύο νεαροί Βρετανοί οδηγοί: ο Λάντο Νόρις και ο Άλεξ Άλμπον.

Με μια σειρά από αγωνιστικές υπερβάσεις στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, ο 23χρονος Λάντο Νόρις της McLaren και ο 27χρονος Άλεξ Άλμπον της Williams δείχνουν να είναι οι πλέον περιζήτητοι οδηγοί για τις τουλάχιστον τρεις θέσεις που θα ανοίξουν στις κορυφαίες ομάδες του σπορ το 2025.

Οι κορυφαίες ομάδες της F1 συνηθίζουν να ολοκληρώνουν τις συμφωνίες με τους οδηγούς τους περίπου ενάμισι έως έναν χρόνο νωρίτερα, που σημαίνει πιθανότατα είναι βάσιμες αρκετές από τις πληροφορίες και φήμες που κυκλοφορούν αυτόν τον καιρό.

Αρχικά, και οι δύο οδηγοί φέρεται να ενδιαφέρουν τη Ferrari. Ο ιταλικός Τύπος θεωρεί σχεδόν βέβαιο ότι ο Κάρλος Σάινθ θα αποχωρήσει το 2025 για τη Sauber/Audi, αναζητώντας στην ελβετο-γερμανική ομάδα το ρόλο του ηγέτη που δεν μπορεί -λόγω της παρουσίας του Σαρλ Λεκλέρ- να του εγγυηθεί η Scuderia.

Η ιταλική ομάδα προσέγγισε και τον Λιούις Χάμιλτον, αλλά σύμφωνα με όσα γράφονται στην Ιταλία αυτό έγινε με τη βεβαιότητα του διευθυντή της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, ότι ο Βρετανός δεν θα αποδεχόταν την πρόταση. Σκοπός της κίνησης ήταν να δείξει η Ferrari την πηγμή της διεκδίκησης του πιο επιτυχημένου οδηγού της ιστορίας του σπορ.

Όμως, οι αληθινοί πρωταγωνιστές της μεταγραφολογίας για το 2025 δεν είναι ούτε ο Σάινθ, ούτε ο Χάμιλτον - καθώς ο Λιούις θα ανανεώνει με τη Mercedes, ο Λεκλέρ με τη Ferrari και ο Μαξ Φερστάπεν είναι 'δεμένος' στη Red Bull ως το 2028. Οι πρωταγωνιστές είναι ο Άγγλος Λάντο Νόρις και ο Αγγλο-Ταϊλανδός Άλεξ Άλμπον.

Ξεκινώντας με τον Νόρις, ο 24χρονος -που διανύει ήδη την πέμπτη του σεζόν στη F1- αξιοποίησε την πρόσφατη σημαντική αναβάθμιση της McLaren για να ανέβει εντυπωσιακά στο βάθρο τόσο του GP Βρετανίας όσο και του GP Ουγγαρία, προσθέτοντας αυτές στις πολλές εντυπωσιακές του εμφανίσεις του παρελθόντος.

Ο επικεφαλής του προγράμματος εξέλιξης οδηγών της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, εθεάθη πρόσφατα να συζητά με τον μάνατζερ του Νόρις, Μαρκ Μπέριμαν, και παραδέχθηκε δημοσίως ότι ο 24χρονος οδηγός της McLaren είναι το κορυφαίο νέο ταλέντο της F1 και θα ταίριαζε πολύ καλά στη φιλοσοφία της ομάδας της Red Bull. Η ομάδα του Μίλτον Κινς έχει συμβόλαιο με τον Σέρτζιο Πέρεζ μέχρι το τέλος του 2024.

Βεβαίως, η RBR ενδεχομένως να μην είναι ένας τόσο ελκυστικός προορισμός για τον Νόρις, δεδομένου ότι η ομάδα του Μίλτον Κινς είναι εξ ολοκλήρου χτισμένη πάνω στον Μαξ Φερστάπεν. Η McLaren θα προσπαθήσει φυσικά να τον κρατήσει, αλλά από την άλλη πλευρά έχει και την εφεδρεία του εξίσου εντυπωσιακού Όσκαρ Πιάστρι για να χτίσει πάνω του το μέλλον της.

Από την άλλη, η McLaren πιθανότατα μπορεί να εγγυηθεί στον Νόρις το ρόλο του ηγέτη που δεν θα έχει στη Ferrari, αν τυχόν επιλέξει τη Scuderia που ξεκάθαρα πλέον δομείται με πυρήνα τον Λεκλέρ. Μερίδα του ιταλικού Τύπου γράφει ότι ο Νόρις είχε ήδη επαφές με τη Ferrari, και μάλιστα γίνεται λόγος ακόμα και για κάποιου είδους προσύμφωνο. Το συμβόλαιο του Νόρις με τη McLaren λήγει μέσα στο 2025, και δεν έχει κανέναν όρο πρόωρης απελευθέρωσής του.

Ο Άλεξ Άλμπον, από την πλευρά του, αναδύθηκε ξανά -χάρη στις επιδόσεις του- τον τελευταίο ενάμισι χρόνο ως κορυφαίο ταλέντο της F1, και σε έναν σφαιρικά ολοκληρωμένο οδηγό με φαινομενική σταθερότητα στο 100% των ικανοτήτων του, μετά την καταστροφική του επιλογή να καθίσει δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν στη Red Bull και την αποδέσμευσή του από τη RBR στο τέλος του 2020.

Οι υπερβάσεις του με τα μη ανταγωνιστικά μονοθέσια της Williams είναι αναρίμθητες, τόσο που ήδη τράβηξαν την προσοχή αρκετών διευθυντών άλλων ομάδων. Το 2023 ο Αγγλο-Ταϊλανδός ενδιέφερε ενεργά τόσο την Alpine όσο και τη Haas, αλλά οι νέες φετινές του υπερβάσεις φέρεται να τον έχουν φέρει στο στόχαστρο και άλλων -κορυφαίων- ομάδων.

Το συμβόλαιο του Άλμπον με τη Williams λήγει στο τέλος του 2024 και είναι δεδομένο ότι ο νέος διευθυντής της ομάδας, Τζέιμς Βάουλς, θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να τον κρατήσει στο Γκροβ. Όμως, η Williams θα χρειαστεί πολύ χρόνο για να καταφέρει να πρωταγωνιστεί και πάλι στη F1 - αν τα καταφέρει.

Ο Άλμπον, αν μείνει θα χάσει τα επόμενα τέσσερα ή πέντε χρόνια περιμένοντας, χρόνια που θα είναι -όπως όλα δείχνουν- τα καλύτερά του. Από την άλλη, η Williams μπορεί να του εγγυηθεί το ρόλο του ηγέτη που δύσκολα θα βρει σε κάποια άλλη ομάδα, να του εγγυηθεί ότι θα είναι εκείνος ο πυρήνας πάνω στον οποίο θα επανοικοδομηθεί όλη η ομάδα.

Ωστόσο, το ενδιαφέρον από άλλες ομάδες είναι μεγάλο. Πολλοί μηχανικοί της RBR φέρεται να έχουν τον Άλμπον σε μεγάλη εκτίμηση, και ακούγεται ότι ο μάνατζερ του 27χρονου έχει ήδη συζητήσεις τουλάχιστον με τις μισές ομάδες της F1.

Ο Νόρις και ο Άλμπον, λοιπόν, είναι οι πρωταγωνιστές της μεταγραφολογίας του 2025, που θα είναι εκτεταμένη. Όλες οι ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των κορυφαίων του σπορ, έχουν τουλάχιστον μία θέση ανοικτή για τη μεθεπόμενη σεζόν.


TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ