Formula 1: Οι κινητήρες του 2026 θα κρίνουν την είσοδο της Volkswagen
Οι κατασκευαστές της Formula 1 διχάζονται αν το σπορ πρέπει να διατηρήσει τη βασική φιλοσοφία των V6 υβριδικών κινητήρων ή αν πρέπει να περάσει σε μια νέα τεχνολογική βάση το 2026 - καθώς η τελική επιλογή θα κρίνει την είσοδο του ομίλου Volkswagen σε αυτό.
Το μόνο σίγουρο, από τη σύσκεψη της Formula 1, της FIA και των κατασκευαστών που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στη Μόντσα, είναι ότι οι νέοι κινητήρες του σπορ μετατίθενται από το 2025 στο 2026 - καθώς η διχογνωμία τους δεν φαίνεται πως θα επιτρέψει την οριστικοποίηση των προδιαγραφών των νέων κινητήρων μέχρι τον Οκτώβριο, στην προθεσμία για να προλάβουν οι κατασκευαστές να σχεδιάσουν, κατασκευάσουν και εξελίξουν τις νέες μονάδες ισχύος.
Αυτό σημαίνει ότι τα επόμενα τέσσερα χρόνια θα χρησιμοποιούνται, χωρίς καμία δυνατότητα εξέλιξής τους, οι κινητήρες με τις προδιαγραφές που θα έχουν στις αρχές του 2022.
Δεδομένου ότι οι υβριδικοί V6 θα είναι του χρόνου στον ένατο χρόνο εξέλιξής τους, που σημαίνει ότι πλέον και όσοι υστερούσαν θα έχουν καλύψει το χαμένο έδαφος σχετικά με την απόδοσή τους, αυτό φαντάζει θετικό για το συναγωνισμό στην πίστα μέχρι και το 2025.
Για το 2026, όμως, τα πράγματα είναι ακόμη αβέβαια. Οι Mercedes-Benz και Renault επιθυμούν να παραμείνουν αναλλοίωτες οι βασικές προδιαγραφές των υπαρχόντων υβριδικών V6, ενώ η Red Bull συντάσσεται με τις απόψεις του ομίλου Volkswagen (καθώς στη σύσκεψη εκπροσωπήθηκαν οι Audi και Porsche) να υπάρξει ένας εν λευκώ σχεδιασμένος ολοκαίνουριος κινητήρας. H Ferrari δεν φέρεται να κλίνει προς κάποια από τις δύο πλευρές, και ίσως παίξει συμβιβαστικό ρόλο.
Ο Ζαν Τοντ, πρόεδρος της FIA, παρευρέθη στη σύσκεψη της Μόντσα -την επομένη της επίσκεψής του στη χώρα μας για το Ράλλυ Ακρόπολις- και δήλωσε κατηγορηματικά ότι οι νέοι κινητήρες της F1 θα πρέπει να γίνουν περισσότερο «βιώσιμοι» - δηλαδή να υιοθετήσουν ακόμα πιο πολλές τεχνολογίες περιορισμού των ρύπων, βαδίζοντας στο δρόμο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
"Η αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα δεν είναι πλέον απιοδεκτή. Χρειάζεται επείγουσα λύση για τη F1 και τις χαμηλότερες κατηγορίες, με ένα ενδιάμεσο βήμα προς τη βιώσιμη κινητικότητα του μέλλοντος. Ο δρόμος που θα βαδίσουμε είναι οι υβριδικοί κινητήρες με οικολογικά καύσιμα", τόνισε ο Γάλλος.
Η Mercedes, κυρίαρχη της υβριδικής εποχής της Formula 1 που ξεκίνησε το 2014, φέρεται πάντως διατεθειμένη να δεχθεί την προτεινόμενη ενδιάμεση λύση για τον περιορισμό του κόστους και για την προσέλκυση της Volkswagen: την αφαίρεση ενός εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων, του MGU-H, του ιδιαίτερα δαπανηρού συστήματος ανάκτησης και χρήσης της θερμικής ενέργειας από το turbo.
Αν προκριθεί αυτή η λύση, τότε η μείωση της ισχύος που θα προκύψει από την αφαίρεση της MGU-H, καθώς και από τη χρήση σημαντικού ποσοστού βιοκαυσίμων, μπορεί να καλυφθεί από την αύξηση του επιτρεπόμενου ρυθμού ροής της βενζίνης και από την αύξηση της ηλεκτρικής ισχύος.
Ο Τότο Βολφ, διευθυντής της Mercedes F1, είπε: "Η Mercedes είναι έτοιμη να συμβιβαστεί με σκοπό να υποδεχθεί τον όμιλο Volkswagen στη Formula 1. Μπορεί να αφαιρεθεί η MGU-H αν συμφωνήσουμε σε άλλα ζητήματα.
Δεν μπορώ να μιλήσω για τους άλλους, αλλά στη Mercedes θα άρεσε να δει τον όμιλο VW στη F1. Ωστόσο, πρέπει ακόμα να συμφωνήσουμε σε πολλά άλλα σημεία".
Ένα από αυτά φέρεται να είναι και η επιθυμία της Volkswagen να γίνουν τετρακίνητα τα μονοθέσια του 2026, ίσως για λόγους προβολής της τεχνολογίας quattro, της Audi, στην εποχή της εμπορικής παντοκρατορίας των SUV.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ομοφωνία μεταξύ των κατασκευαστών, τότε η F1 και η FIA κατά πάσα πιθανότητα θα συντάξουν την αναλυτική τους πρόταση για τους κανονισμούς των κινητήρων του 2026 και θα την θέσουν προς διαβούλευση στις ομάδες.