Formula 1: Οι οδηγοί με τις περισσότερες αποδοχές όλων των εποχών
Παρά τα μυθικά του συμβόλαια επί σειρά ετών με τη Mercedes, και με πλειάδα χορηγών, ο Λιούις Χάμιλτον δεν είναι ο οδηγός με τις μεγαλύτερες αποδοχές όλων των εποχών στη Formula 1. Για την ακρίβεια, απέχει πολύ από τον πρώτο.
Από την εποχή της γιγάντωσης της Formula 1, που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1990, γιγαντώθηκε σε εκείνη του 2000 και πλέον έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη δισεκατομμυρίων δολαρίων, οι μεγάλοι πρωταγωνιστές του σπορ συμπεριλαμβάνονται στους καλύτερα αμοιβόμενους αθλητές του πλανήτη.
Με την αγορά της F1 από την αμερικανική Liberty Media, πριν από πέντε χρόνια, οι μπίζνες στο σπορ έχουν ανέβει στο υψηλότερο οικονομικό επίπεδο όλων των εποχών, και αυτό αντανακλάται και στις αμοιβές των δημοφιλέστερων αστέρων και κορυφαίων οδηγών του.
Παρόλα αυτά, ο πλέον ακριβοπληρωμένος όλων την τελευταία δεκαετία, Λιούις Χάμιλτον, δεν βρίσκεται στην πρώτη θέση των οδηγών που κέρδισαν τα περισσότερα χρήματα στην ιστορία της Formula 1. Αυτή η θέση ανήκει στον Μίκαελ Σουμάχερ, σύμφωνα με δεδομένα που παρουσίασε η ιστοσελίδα Sport Bible.
Ας δούμε τους οδηγούς που βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα:
10. Ραλφ Σουμάχερ & Μάρτιν Μπραντλ: 100 εκατομμύρια δολάρια
Ο μικρός αδελφός του Μίκαελ Σουμάχερ, Ραλφ, μοιράζεται τη 10η θέση με τον πρώην οδηγό της F1 και νυν σχολιαστή του βρετανικού Sky Sports, Μάρτιν Μπραντλ. Ο Ραλφ αγωνιζόταν στη F1 παράλληλα με τον θρυλικό Μίκαελ, την περίοδο 1997-07, οδηγώντας για τις Jordan, Williams και Toyota, αλλά δεν κέρδισε πολλά περισσότερα από 6 νίκες σε GP και μια 4η θέση στο πρωτάθλημα. Όσο για τον Μπραντλ, μπήκε στη F1 μαζί με τον Άιρτον Σένα (με τον οποίο μονομάχησε για τον τίτλο της βρετανικής F3) το 1984 και έμεινε στο σπορ ως το 1996.
8. Αλέν Προστ: 100 εκατομμύρια δολάρια
Παραδόξως, ο Αλέν Προστ είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος των πλουσιότερων οδηγών της F1 από τη δεκαετία του 1990. Μην ξεχνάμε ότι το σπορ είχε τότε λιγότερο πλούτο από τις μέρες μας, ενώ ο Άιρτον Σένα χάθηκε πρόωρα, πάνω στο απόγειό του. Ο Προστ συμμετείχε για σχεδόν μιάμιση δεκαετία στη F1, από το 1981 έως και το 1993, κερδίζοντας 4 πρωταθλήματα, σημειώνοντας το ρεκόρ των 51 νικών πριν το σπάσει ο Μίκαελ Σουμάχερ. Επιπλέον, ο Προστ είχε και τη δική του ομάδα επί σειρά ετών τη δεκαετία του 2000, και έχει συμμετάσχει στη διοίκηση των Renault και Alpine.
7. Έντι Ιρβάιν: 120 εκατομμύρια δολάρια
Ο δαιμόνιος Ιρλανδός απολύθηκε από την ομάδα της Jaguar στις αρχές της δεκαετίας του 2000 όταν ο διευθύνων σύμβουλος της Ford δήλωσε ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρχει υπάλληλος της (μητρικής) Ford που να αμοίβεται με μεγαλύτερο μισθό από εκείνον. Η αλήθεια όμως είναι ότι η Jaguar και ο Ιρβάιν ποτέ δεν έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα της μεγάλης επένδυσης του μπλε οβάλ, καθώς ο Ιρβάιν εξαργύρωσε εκεί τη μεγάλη φήμη που απέκτησε δίπλα στον Μίκαελ Σουμάχερ στη Ferrari μέχρι το 1999, όταν και έχασε οριακά τον τίτλο από τον Μίκα Χάκινεν.
6. Σεμπάστιαν Φέτελ: 140 εκατομμύρια δολάρια
Δεκαπέντε χρόνια μετά το ντεμπούτο του με τη BMW Sauber το 2007, ο Σεμπάστιαν Φέτελ αποχώρησε από την F1 στο τέλος του 2022 με περιουσία 140 εκατ. δολαρίων. Ο Γερμανός την απέκτησε κερδίζοντας στην πορεία 4 παγκόσμια πρωταθλήματα με τη Red Bull, και ένα μυθικό συμβόλαιο με τη Ferrari το 2015. Βρίσκεται, με 53 νίκες, τρίτος στον αντίστοιχο πίνακα όλων των εποχών, και βρέθηκε επικεφαλής σε συνολικά 3.501 γύρους στην καριέρα του στη F1.
5. Τζένσον Μπάτον: 150 εκατομμύρια δολάρια
Ο πρωταθλήτής του 2009 αγωνίστηκε στη F1 για 17 χρόνια, πριν κρεμάσει τα γάντια του στο τέλος του 2017. Μπήκε στο σπορ στις αρχές του 2000 ως ένα από τα νέα μεγάλα βρετανικά ταλέντα του σπορ, αλλά τα πρώτα του χρόνια ενεπλάκη σε αντιδικίες σχετικά με τα συμβόλαιά του με τη Williams και τη BAR/Honda. Εντέλει έμεινε στη Honda, όπου έγινε πρωταθλητής όταν η τελευταία μετονομάστηκε σε Brawn GP. Τώρα, συνεργάζεται με τη βρετανική TV και είναι σύμβουλος της Williams F1.
4. Κίμι Ράικονεν: 250 εκατομμύρια δολάρια
Με ένα διάλειμμα δύο ετών, που οδηγούσε κυρίως στο WRC, ο "Iceman" πέρασε δύο δεκαετίες στη F1 από το ντεμπούτο του με τη Sauber το 2001 ως την τελευταία του σεζόν με την Alfa Romeo F1, το 2021. Στο μεσοδιάστημα έγινε, το 2007, ο τελευταίος μέχρι σήμερα πρωταθλητής της Ferrari, από την οποία έφυγε και επέστρεψε το 2014.
3. Φερνάντο Αλόνσο: 260 εκατομμύρια δολάρια
Ο Ισπανός εισήλθε με κρότο στη Formula 1 στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και μέσα σε τέσσερα χρόνια κατάφερε να σπάσει την παντοκρατορία του Μίκαελ Σουμάχερ και της Ferrari, κερδίζοντας τον τίτλο του 2005. Μετά τον τίτλο του 2006, επίσης με τη Renault, μια σειρά από ατυχείς επιλογές -της McLaren αρχικά, της Ferrari έπειτα, της McLaren και πάλι- τον άφησαν μόνο με δύο τίτλους, αλλά δεν του στέρησαν τίποτα από τη φήμη του, που πληρωνόταν ανέκαθεν αδρά. Και ακόμα πιο αδρά, για τα επόμενα δύο χρόνια, από την Aston Martin F1.
2. Λιούις Χάμιλτον: 285 εκατομμύρια δολάρια
Ο Λιούις είναι, από άποψη στατιστικής, ο πιο επιτυχημένος οδηγός της ιστορίας της F1, κερδίζοντας έξι πρωταθλήματα με τη Mercedes μετά το πρώτο του με τη McLaren, το 2008. Τα συμβόλαιά του με τη Mercedes είναι επί μία δεκαετία τα κορυφαία στο σπορ, ενώ προσθέτει στον πλούτο του και με πολλές παράλληλες δραστηριότητες, από χορηγούς ή δικές του επιχειρήσεις.
1. Μίκαελ Σουμάχερ: 600 εκατομμύρια δολάρια
Ο "Σούμι" διαδέχθηκε τον Άιρτον Σένα στο θρόνο της Formula 1, χτίζοντας από το 1991 τη φήμη του μοναδικού του ταλέντου - το οποίο ιδιαίτερα περίτεχνα εκμεταλλεύτηκε ο περίφημος "κύριος 20 τοις εκατό", ο μάνατζερ Βίλι Βέμπερ. Οι μαγικές ικανότητες του Μίκαελ στο κόκπιτ μαζί με την αναγέννηση της Ferrari έπειτα από δύο δεκαετίες, στην οποία ο Γερμανός συνέβαλλε καίρια, έδωσαν την ευκαιρία στον Βέμπερ να εκμεταλλευτεί κάθε είδους ευκαιρία για να γιγαντώσει τον πλούτο του Μίκαελ Σουμάχερ.