Formula 1: Οι Porsche και Audi θέλουν να μπουν με δικές τους ομάδες το 2026
Οι δύο γερμανικές εταιρείες του ομίλου Volkswagen φέρεται να θέλουν να μπουν στη Formula 1 το 2026 όχι μόνο ως απλοί προμηθευτές κινητήρων, αλλά με ομάδες που θα φέρουν αποκλειστικά το όνομά τους - και βρίσκονται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις Red Bull και McLaren.
Στη Γερμανία πληθαίνουν οι φήμες ότι η Audi αποσκοπεί να αγοράσει τη McLaren και η Porsche να εμπλακεί σε μια εις βάθος συνεργασία με τη Red Bull Racing, η οποία θα μετονομάσει σε Porsche είτε την ίδια την RBR είτε τη θυγατρική της ομάδα, Alpha Tauri.
Η Frankfurter Allgemeine Zeitung αναφέρει πως "οι Audi και Porsche δεν επιθυμούν να είναι απλοί προμηθευτές κινητήρων, αλλά να αγωνιστούν με τις δικές τους ομάδες" στη Formula 1, από το 2026.
Τον περασμένο Νοέμβριο η McLaren χαρακτήρισε «ολοκληρωτικά ανακριβείς» της φήμες ότι έχει δεχθεί πρόταση εξαγοράς της από τον όμιλο Volkswagen, για λογαριασμό της Audi. Όμως, οι φήμες εξακολουθούν να υφίστανται, και να εντείνονται, καθώς το γερμανικό κανάλι «n-tv» αναφέρει πως "οι διαπραγματεύσεις με τη McLaren και τη Red Bull είναι σε προχωρημένο στάδιο".
Βέβαια, η συμμετοχή στη F1 με δύο ομάδες θα χρειαστεί πολύ υψηλότερο προϋπολογισμό - παρότι οι Porsche και Audi θα μοιράζονται το κόστος εξέλιξης των υβριδικών μονάδων ισχύος και την τεχνογνωσία τους.
Σύμφωνα με το δίκτυο RTL, η διοίκηση του ομίλου VW θα συσκευθεί για το θέμα στο τέλος του Φεβρουαρίου, και βάσει των αποφάσεών της θα ακολουθήσει η ανακοίνωση που θα αποσαφηνίζει, μετά από μήνες φημολογίας, τα επίσημα πλάνα των Γερμανών για τη F1.
Οι σχέσεις της RBR με τη Honda
Την ίδια στιγμή, η ενδεχόμενη ανακοίνωση μιας πιθανής συνεργασίας της RBR με την Porsche το 2026 δεν αποκλείεται να προκαλέσει τριγμούς στις σχέσεις της ομάδας του Μίλτον Κινς με τη Honda.
Η Honda έχει επισήμως αποχωρήσει από τη F1, μετά το τελευταίο GP του Άμπου Ντάμπι, αλλά εξακολουθεί να εξελίσσει τον κινητήρα του 2022 για λογαριασμό της νεοσύστατης εταιρείας Red Bull Powertrains - χαρίζοντας όλα τα πνευματικά δικαιώματα του κινητήρα στην αυστριακή εταιρεία.
Έχει συμφωνήσει, επίσης, να παρέχει σημαντική τεχνογνωσία στην RBP τα επόμενα τρία χρόνια, καθώς και να προχωρά στην κατασκευή των μονάδων ισχύος. Απομένει, λοιπόν, να φανεί πώς θα επηρεάσει αυτή την εγκάρδια σχέση των δύο πλευρών μια ενδεχόμενη συμφωνία με την Porsche, παρότι αυτή θα αφορά στο 2026.