FORMULA 1

Formula 1: Οι TOP 5 προκλήσεις των Ferrari, Red Bull και Mercedes

Formula 1: Οι TOP 5 προκλήσεις των Ferrari, Red Bull και Mercedes
Κάρλος Σάινθ, Ferrari SF-23 FERRARI.COM

Αυτές είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που καλούνται να διαχειριστούν οι κορυφαίες ομάδες της Formula 1 για το πρωτάθλημα του 2023.

Λίγες μέρες έμειναν μέχρι την έναρξη του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1. Νέα σεζόν, νέα μονοθέσια, νέες ελπίδες για νίκες και τίτλους. Η Red Bull από τη μία καλείται να υπερασπιστεί την κυριαρχία του 2022, οι Ferrari και Mercedes από την άλλη ποθούν να ξαναβρεθούν σε ρόλο πρωταγωνιστή. Και οι τρεις ομάδες, ωστόσο, έχουν να διαχειριστούν μεγάλες προκλήσεις για το 2023. Αυτές είναι οι πέντε πιο σημαντικές.

  • 01. Ferrari: Το στοίχημα της απόδοσης
Formula 1: Οι TOP 5 προκλήσεις των Ferrari, Red Bull και Mercedes
Ferrari SF-23 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Στο πρώτο μισό του περσινού πρωταθλήματος η Ferrari ήταν η μόνη που κατάφερε να ανταγωνιστεί την Red Bull και διεκδίκησε τον τίτλο, παίρνοντας και αρκετές νίκες. Στη συνέχεια ωστόσο η ιταλική ομάδα μείωσε ελαφρώς την ισχύ του κινητήρα της προς όφελος της αξιοπιστίας, ενώ φάνηκε πως το μονοθέσιό της υστερούσε μετά το καλοκαίρι και σε αεροδυναμική απόδοση, με άμεσο αντίκτυπο στην διαχείριση της φθοράς των ελαστικών.

Αυτά είναι τα τρία σημεία στα οποία εστίασαν οι μηχανικοί της Scuderia για φέτος. Μην ξεχνάμε πως η εξέλιξη της φετινής SF-23 ξεκίνησε πολύ νωρίς το ‘22, ενώ ήδη γίνεται μεγάλη συζήτηση για την υψηλή ισχύ του κινητήρα της Ferrari. Μένει να δούμε αν οι βελτιώσεις έπιασαν τόπο και αν η SF-23, εκτός από όμορφη, είναι και κερδοφόρα.

  • 02. Mercedes: Το μεγάλο ρίσκο με την W14
Formula 1: Οι TOP 5 προκλήσεις των Ferrari, Red Bull και Mercedes
Mercedes W14 2023 MERCEDES-AMG F1 MEDIA

Στο ξεκίνημα του 2022, η πρωταθλήτρια των 8 προηγούμενων ετών βρέθηκε ξαφνικά από το ζενίθ στο ναδίρ. Έμεινε μακριά από κάθε ελπίδα για τη διεκδίκηση νικών, καθώς προσπαθούσε να κατανοήσει που υστερούσε το μονοθέσιό της.

Η ομάδα του Μπράκλεϊ έφτασε εντέλει στο συμπέρασμα ότι το πρόβλημα της W13 είχε τις ρίζες του στο σχεδιασμό του δαπέδου. Λόγω του ορίου προϋπολογισμών όμως η Mercedes F1 δεν μπορούσε να προχωρήσει στην αλλαγή του δαπέδου πέρσι. Το έκανε φέτος με την καινούρια W14.

Η γερμανική ομάδα πήρε τη γενναία απόφαση - ή το μεγάλο ρίσκο αν θέλετε - να επιμείνει στη σχεδιαστική φιλοσοφία της αποτυχημένης W13, μετεξελίσσοντάς τη στη W14. Βάσει αυτού, τόσο ο Λιούις Χάμιλτον όσο και επικεφαλής της ομάδας, Τότο Βολφ, ήταν πολύ επιφυλακτικοί στις δηλώσεις τους ενόψει της νέας σεζόν. Με λίγα λόγια, η επιμονή στη σχεδιαστική φιλοσοφία της W13 αφήνει και την ίδια την ομάδα στην αβεβαιότητα.

Για το λόγο αυτό, η Mercedes φέρεται να έχει έτοιμο και ένα σχέδιο Β: ένα εκτεταμένα ανασχεδιασμένο -σε σχέση με τη W14- μονοθέσιο, όπως αναφέρει το βρετανικό Sky Sports. Αν όντως ισχύει αυτό, πότε είναι η ιδανική στιγμή για να πάρει ο Τότο Βολφ την απόφαση για την αλλαγή; Πότε θα είναι αρκετά νωρίς, και πότε πολύ αργά;

  • 03. Red Bull: Οι συνέπειες της τιμωρίας για παράβαση στο budget cap
Formula 1: Οι TOP 5 προκλήσεις των Ferrari, Red Bull και Mercedes
Red Bull RB19 AP IMAGES

Η Πρωταθλήτρια ομάδα τιμωρήθηκε για παραβίαση του ορίου δαπανών (budget cap) το 2021. Η Red Bull πιστεύεται πως ξεπέρασε το ετήσιο όριο των 145 εκατομμυρίων δολαρίων το 2021.

Αναγκάστηκε έτσι να έρθει σε συμβιβασμό πέρσι με την FIA, ο οποίος αφορά σε πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων αλλά και σε περιορισμό κατά 10% στον επιτρεπόμενο χρόνο για τις δοκιμές αεροδυναμικής του φετινού μονοθεσίου της.

Μην ξεχνάμε πως, ως πρωταθλήτρια, η αυστριακή ομάδα είχε ήδη τον μικρότερο διαθέσιμο χρόνο για δοκιμές στην αεροσήρραγγα, οπότε ίσως αυτό δώσει ένα πλεονέκτημα στις Ferrari και Mercedes. Απάντηση γι’ αυτό θα πάρουμε σε λίγες μέρες, στον πρώτο αγώνα της σεζόν.

  • 04: Θα έπρεπε η Ferrari να ορίσει Νο1 οδηγό;
Formula 1: Οι TOP 5 προκλήσεις των Ferrari, Red Bull και Mercedes
Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η αλλαγή σε ηγετικό επίπεδο είναι πολύ πιθανό να επηρεάσει τη λειτουργία της Ferrari. Το μεγάλο στοίχημα για τον Φρεντερίκ Βασέρ είναι να πείσει πως είναι άξιος αντικαταστάτης του Ματία Μπινότο και πως έχει τις ικανότητες να δώσει στη Ferrari πρωταγωνιστικό ρόλο μέσα στην πίστα.

Ένα μεγάλο αγκάθι που καλείται να διαχειριστεί ο νέος επικεφαλής, αφορά τους οδηγούς: σε ποιον θα δώσει το βάρος της η ομάδα; Στον Σαρλ Λεκλέρ ή τον Κάρλος Σάινθ; Ο ίδιος δήλωσε πως έχει αποφασίσει να δώσει στην αρχή της σεζόν ίσες ευκαιρίες στους δύο οδηγούς της ομάδας, για να κυνηγήσουν το φετινό πρωτάθλημα.

Πολλοί ωστόσο έχουν διαφορετική άποψη. Σε πρόσφατο podcast του S24AUTO για τη Formula 1, σας καλέσαμε να ψηφίσετε αν συμφωνείτε ή όχι με την απόφαση του Βασέρ. Το αποτέλεσμα ήταν ξεκάθαρο: το 51% ψηφίσατε πως ο Λεκλέρ θα πρέπει να είναι ο Νο1 οδηγός της Scuderia. Για να δούμε, τελικά, ποιος έχει δίκιο και πώς αυτό θα επηρεάσει την απόδοση της Ferrari στο Πρωτάθλημα του 2023;

  • 05. Το δίλημμα του Βολφ: Χάμιλτον ή Ράσελ;
Ο Τότο Βολφ
Ο Τότο Βολφ Ⓒ 2022 LUCA BRUNO/ ASSOCIATED PRESS

Ένα αντίστοιχο δίλημμα θα κληθεί να απαντήσει ο Τότο Βολφ, αν και όταν η Mercedes καταφέρει να διεκδικεί νίκες: σε ποιον οδηγό θα πρέπει να εστιάσει η ομάδα. Από τη μία ο Βολφ θα θέλει να ευχαριστήσει τον Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος από πρωταγωνιστής των προηγούμενων ετών, πέρσι έπεσε απρόσμενα από τον θρόνο του. Έκανε όμως υπομονή και πάλεψε με ένα διόλου ανταγωνιστικό μονοθέσιο, και αναμφίβολα ο Βολφ νιώθει μεγάλη ευθύνη γι’ αυτό.

Από την άλλη, ο Τζορτζ Ράσελ ήρθε στην Mercedes για να κερδίζει και με απώτερο στόχο να διεκδικήσει τον πρώτο του τίτλο οδηγών. Μη σας ξεγελά το χαμογελαστό του ύφος. Δεν είναι σε καμιά περίπτωση διατεθειμένος να υποχωρήσει, ενώ όταν νιώσει ότι αδικείται, ξεσπαθώνει. Και να είστε σίγουροι πως δεν πρόκειται να δεχθεί τον ρόλο του δεύτερου οδηγού στην Mercedes.

Γεμάτη προκλήσεις λοιπόν η νέα χρονιά στη Formula 1. Έχουμε πολλές κόντρες να δούμε, εντός και εκτός πίστας.

TAGS FORMULA 1 RED BULL FERRARI MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ