Formula 1: Ποινή και κριτική στον Μπότας για το ατύχημα της Ουγγαρίας
Ο Βάλτερι Μπότας δέχθηκε ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου GP, στο Βέλγιο (28/8), ως υαπαίτιος του ατυχήματος της πρώτης στροφής στο σημερινό αγώνα της Βουδαπέστης – και γνώρισε την κριτική από τον Λάντο Νόρις και τον Σέρχιο Πέρεθ.
Ο Βαλτερί Μπότας της Mercedes, μετά την κακή του εκκίνηση στη βρεγμένη άσφαλτο της Ουγγαρίας, έχασε τα φρένα για την πρώτη στροφή, προσέκρουσε στη McLaren του Νόρις (η οποία και έβγαλε εκτός πίστας τον Μαξ Φερστάπεν) και στη συνέχεια παρέσυρε και την έτερη RBR, του Σέρχιο Πέρεθ. Οι Μπότας, Νόρις και Πέρεθ εγκατέλειψαν, εκείνη τη στιγμή ή λίγο αργότερα, ενώ ο Φερστάπεν συνέχισε με πληγωμένο μονοθέσιο και τερμάτισε δέκατος.
Πριν πέσει η καρό σημαία στο Hungaroring οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επιβάλλουν στον Μπότας ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα - αλλά πιθανότατα η πιο πικρή ποινή για τον Φινλανδό ήρθε από τους Νόρις και Πέρεθ.
Ο Πέρεθ είπε ότι το συμβάν ήταν "απίστευτο" και συνέχισε: "Ήταν τόσο κρίμα. Είχα ανέβει ήδη στην τρίτη θέση. Είχα πάρει τα φρένα από τη McLaren και πίστευα ότι ήμουν αρκετά μπροστά πια, αλλά τότε ατυχώς ο Μπότας έκανε ένα μεγάλο λάθος και κατέστρεψε τον αγώνα μας. Δεν ξέρω τι άλλο να πω. Όλα τελείωσαν. Ο κινητήρας έχει ζημιά. Έφτασε μέχρι το ψυγείο", κατέληξε ο Μεξικανός.
Ο Νόρις, από την πλευρά του, που είχε τιμωρηθεί στην Αυστρία για τη μάχη του με τον Πέρεθ, πήρε θέση υπέρ της τιμωρίας του Μπότας για το συμβάν. "Δεν έχω και πολλά να πω. Είμαι ενοχλημένος, υποθέτω. Ήταν ο πρώτος γύρος, δεν ξέρω γιατί έπρεπε να γίνει αυτό, γιατί πρέπει να ρισκάρεις κάνοντας τόσο ανόητα πράγματα. Αλλά δεν υπήρχε τίποτα να κάνω" είπε ο Άγγλος, λίγο μετά την έξοδό του από το κόκπιτ της McLaren.
Αργότερα, ο Νόρις συμπλήρωσε: "Όλοι μας είμαστε στη F1 για κάποιο λόγο, επειδή είμαστε καλοί οδηγοί και ξέρουμε πότε να φρενάρουμε, ειδικά όταν η άσφαλτος είναι βρεγμένη, ειδικά στον πρώτο γύρο του αγώνα. Αλλά προφανώς κάποιοι κάνουν εντελώς λάθος εκτιμήσεις.
Αυτό είναι το ενοχλητικό, περιμένεις κάτι περισσότερο όταν αγωνίζεσαι με τους κορυφαίους για τις μπροστινές θέσεις. Από την άλλη, εκείνοι δεν αγωνίζονται τόσο συχνά, κάνουν μοναχικούς αγώνες, δεν βρίσκονται συχνά στο 'βρώμικο' αέρα μπροστινών αυτοκινήτων όσο εμείς. Οπότε, ίσως πρέπει να το μάθουν αυτό λίγο περισσότερο", συμπλήρωσε ο Βρετανός της McLaren.
Τέλος, είπε ότι ο Μπότας απολογήθηκε μετά το συμβάν, αλλά παρόλα αυτά ζήτησε την τιμωρία του: "Μου είπε συγγνώμη. Φυσικά αυτό δεν αλλάζει τίποτα τώρα, αυτό είναι το κακό, και φυσικά πρέπει να δεχθεί ποινή. Εγώ τιμωρήθηκα με τον Πέρεθ [στην Αυστρία] όταν ένα αεράκι τον έσπρωξε έξω από την πίστα. Είναι πολύ πιο επικίνδυνο, απ' ό,τι όταν ένας τύπος βγαίνει στην αμμοπαγίδα. Ναι, φυσικά του αξίζει μια τιμωρία, φυσικά".
Στο μεταξύ, ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν αρκετά επικριτικός απέναντι στον Λανς Στρολ: Ο Καναδός, σε ένα διαφορετικό συμβάν της πρώτης στροφής, έχασε τα φρένα της Aston Martin και προσέκρουσε στη Ferrari του Μονεγάσκου και στη McLaren του Ρικιάρντο, με αποτέλεσμα οι δύο πρώτοι να εγκαταλείψουν. "Ήταν ένα παιχνίδι μπόουλινγκ, τόσο εκνευριστικό", έγραψε ο Λεκλέρ στο twitter.