FORMULA 1

Formula 1: Pole position ο Φερστάπεν στον Καναδά σε μία χαοτική διαδικασία

Red Bull's Max Verstappen is shown during the Formula One Miami Grand Prix auto race at the Miami International Autodrome, Sunday, May 7, 2023, in Miami Gardens, Fla. (AP Photo/Rebecca Blackwell)
Max Verstappen / Red Bull, GP MIAMI 2023 AP PHOTO/REBECCA BLACKWELL

Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε την pole position στον Καναδά σε μία διαδικασία που κυριάρχησε το χάος που δημιούργησε η βροχή. Δεύτερο καλύτερο χρόνο ο Χούλκενμπεργκ, τρίτο ο Αλόνσο.

Χαοτική εξαιτίας της βροχής ήταν η διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών στον Καναδά. Ο Μαξ Φερστάπεν βγήκε αλώβητος κατακτώντας την pole position με 1:28.858. Δεύτερο καλύτερο χρόνο είχε ο Χούλκενμπεργκ (αλλά τιμωρήθηκε) και τρίτο ο Αλόνσο.

Θύμα της όλης υπόθεσης έπεσε ο Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος θα εκκινήσει τον αγώνα την Κυριακή από την 11η θέση.

Οι καλύτεροι χρόνοι:

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Οι εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες άλλαζαν διαρκώς τα δεδομένα στις δοκιμές κατάταξης του GP Καναδά, 8ου φετινού γύρου της Formula 1. Και πάντοτε σε τέτοιες συνθήκες δεν παίζει τον κύριο ρόλο η ταχύτητα, αλλά η επιλογή να βρίσκεσαι στην πίστα με τα σωστά ελαστικά τη σωστή στιγμή.

Οι δοκιμές κατάταξης στο Μόντρεαλ ξεκίνησαν σε βρεγμένη πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής, και η πρώτη περίοδος ολοκληρώθηκε με αυτά. Η ιδανική γραμμή στέγνωνε διαρκώς, οι οδηγοί διαρκώς κατέβαζαν τους χρόνους τους καθώς η πρόσφυση βελτιωνόταν – κι έτσι η μοναδική έκπληξη ήταν ο αποκλεισμός του Πιέρ Γκασλί με την Alpine.

Ο Γάλλος εμποδίστηκε από τον Κάρλος Σάινθ στο τελευταίο σικέιν προσπαθώντας να προλάβει να ξεκινήσει έναν τελευταίο γύρο πριν την καρό σημαία. Για την κίνηση αυτή ο Ισπανός τώρα απειλείται με ποινή από τους αγωνοδίκες, που ενδεχομένως να του στερήσει την 8η θέση της εκκίνησης που εντέλει κατέκτησε.

Στη δεύτερη περίοδο τα πράγματα ήταν πολύ πιο περίπλοκα. Η βροχή σταμάτησε, αλλά σχεδόν όλοι οι οδηγοί μπήκαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής. Ο πρώτος που ρίσκαρε να βάλει τα σλικς (μαλακή γόμα) ήταν ο Άλεξ Άλμπον, που έκανε τρεις διαδοχικούς γρήγορους γύρους και ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων.

Ήταν μια χρονική στιγμή που όλοι αμφιταλαντεύονταν αν έπρεπε να μείνουν με τα ενδιάμεσα βροχής ή να βάλουν τα σλικς για στεγνό, καθώς οι χρόνοι ήταν παρεμφερείς και με τους δύο τύπος γόμας. Τελικά πολλοί επέλεξαν το δεύτερο σετ, της μαλακής γόμας. Όσοι το έκαναν νωρίς δικαιώθηκαν, ενώ ο Άλμπον έχοντας θερμάνει τα σλικς του δεν είχε αντίπαλο.

Σε αυτές τις συνθήκες έπεσαν θύματα του εναλλασσόμενου καιρού οι Σαρλ Λεκλέρ, Σέρτζιο Πέρεζ και Λανς Στρολ με τρία από τα κορυφαία φετινά μονοθέσια -Ferrari, Red Bull και Aston Martin- καθώς δεν μπήκαν στην πίστα με τα σλικς της σωστή στιγμή.

Ειδικά η Scuderia δεν είχε έτοιμο το σετ ελαστικών του Λεκλέρ όταν τον κάλεσε στα πιτς, προκαλώντας τον εκνευρισμό του Μονεγάσκου και χάνοντας έτσι μια μεγάλη ευκαιρία για το βάθρο σε μία από τις πλέον ταιριαστές πίστες όλης της σεζόν για την SF-23.

Στην προσπάθεια των Λεκλέρ, Πέρεζ και Στρολ στο τέλος με τα σλικς η βροχή έκανε την επανεμφάνισή της, και άρχιζε να δυναμώνει. Τόσο πολύ που ο Μεξικανός ματαίωσε τον γρήγορο γύρο του, και οι Λεκλέρ και Στρολ επίσης έχασαν κάθε ελπίδα να προκριθούν, έχοντας μείνει νωρίτερα στην πίστα πέραν του δέοντος με τα λάθος ελαστικά.

Στο ξεκίνημα της τρίτης περιόδου η βροχή είχε πλέον δυναμώσει αρκετά, και δεν υπήρχε αμφιβολία ότι η σωστή γόμα ήταν η ενδιάμεση βροχής. Επειδή, όμως, γινόταν όλο και πιο δυνατή, έγινε σαφές πως οι πρώτοι γρήγοροι γύροι των οδηγών θα ήταν και εκείνοι που θα καθόριζαν την σειρά της πρώτης δεκάδας.

Ο Φερστάπεν, αλάνθαστος τόσο στην οδήγηση όσο και στις επιλογές του σε αυτές τις συνθήκες, σημείωσε τον πρώτο χρόνο και ο Αλόνσο τον ακολούθησε στα περίπου 2 δέκατα. Φυσικά, όλοι οι οδηγοί θα συνέχιζαν τους γρήγορους γύρους τους χωρίς καμία διακοπή, κι έτσι ο Ολλανδός με τη δεύτερη προσπάθειά του μείωσε κινήθηκε ακόμα ταχύτερα.

Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ ανέβηκε στη δεύτερη θέση, ενώ ο Αλόνσο ερχόταν με αρκετά υαχύ ρυθμό -έχοντας γράψει το ταχύτερο χρόνο στο δεύτερο τμήμα της πίστας- όταν ο Όσκαρ Πιάστρι έχασε τον έλεγχο της McLaren και προσέκρουσε τον τοίχο της πίστας του Μόντρεαλ.

Το γεγονός αυτό έφερε τις κόκκινες σημαίες, 7 λεπτά και 11 δευτερόλεπτα πριν το τέλος της τρίτης περιόδου. Οι οδηγοί επέστρεψαν στα πιτς, και όταν απομακρύνθηκε η McLaren από την πίστα και άναψε πάλι το πράσινο φως, το νερό ήταν πλέον τόσο πολύ που θα ήταν αδύνατον να βελτιωθούν οι χρόνοι.

Μάλιστα, ο Χάμιλτον και ο Σάινθ είπαν ότι οι συνθήκες ήταν πλέον για πλήρως βρόχινα (extreme wets) ελαστικά, που σημαίνει ότι κανείς δεν είχε την παραμικρή ελπίδα να γράψει καλύτερο χρόνο σε σχέση με εκείνους που είχε πετύχει πριν το ατύχημα του Πιάστρι.

Έτσι, τα 3-4 τελευταία λεπτά κύλησαν σαν τυπική διαδικασία για να πέσει η καρό σημαία και να επικυρωθεί η 25η pole position της καριέρας του Μαξ Φερστάπεν, με την οποία ισοφάρισε τις poles του Νίκι Λάουντα, καθώς και η αναπάντεχη πρώτη σειρά της εκκίνησης για τον Νίκο Χούλκενμπεργκ και τη Haas, την οποία εν τέλει έχασε.

Για το αυριανό GP Καναδά, που ξεκινά στις 21:00 το βράδυ ώρα Ελλάδας (με LIVE κάλυψη από το SPORT24) προς το παρόν το μετεωρολογικό δελτίο δεν προβλέπει βροχή. Συνεπώς, δεν αποκλείεται να δούμε μια εντελώς διαφορετική συνθήκη από τη σημερινή στο Μόντρεαλ.

TAGS FORMULA 1 F1 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ GP ΚΑΝΑΔΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ