Formula 1: Πώς θα εξελιχθεί ο πυρετός της εξέλιξης των Ferrari F1-75 και Red Bull RB18
Τα δύο μέχρι στιγμής κορυφαία μονοθέσια της F1 έφτασαν σε οριακή σύγκλιση απόδοσης στη Τζέντα, και παρότι στο GP Αυστραλίας την Κυριακή (10-/4) δεν θα αλλάξουν πολλά, θα ακολουθήσει ένας λυσσαλέος «πόλεμος» εξέλιξής τους που θα καθορίσει την έκβαση των τίτλων του 2022.
Η Ferrari και η Red Bull Racing ακολούθησαν διαφορετική στρατηγική πριν φτάσουν στην οριακά παρεμφερή τους απόδοση στο τελευταίο GP της Σαουδικής Αραβίας, που έκρινε για μισό δευτερόλεπτο τη νίκη του Μαξ Φερστάπεν της RBR έναντι του -νικητή στην πρεμιέρα στο Μπαχρέιν- Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari.
Η Ferrari επέλεξε να μην κάνει καμία αναβάθμιση της F1-75 από τη στιγμή της παρουσίασής της μέχρι και τον τρίτο αγώνα της σεζόν, έχοντας σε πρώτη προτεραιότητα την πλήρη κατανόηση του νέου της μονοθεσίου και κατά συνέπεια τη βέλτιστη δυνατή ρύθμισή της για να βγάλει στην επιφάνεια όσο το δυνατόν περισσότερη από τη δυναμική της. Η μόνη αλλαγή της ήταν απλώς μια λίγο τροποποιημένη πίσω πτέρυγα -με λίγο μεγαλύτερη καμπυλότητα στο κέντρο της- που χρησιμοποίησε στη Τζέντα.
Αντίθετα, η RBR παρουσίασε την τελευταία ημέρα των χειμερινών δοκιμών (12/3) στο Μπαχρέιν ένα πακέτο βαρέας αναβάθμισης της RB18, που την έκανε σημαντικά ταχύτερη χωρίς να προκαλέσει γρίφους ρυθμίσεων για τους μηχανικούς της ομάδας του Μίλτον Κινς.
Στο GP Αυστραλίας, 3ο φετινό γύρο της F1 το προσεχές τριήμερο (8-10 Απριλίου) καμία από τις δύο ομάδες δεν θα παρουσιάσει κάποια αξιοσημείωτη αναβάθμιση του μονοθεσίου της. Η RBR σίγουρα θα φέρει πολλά και σημαντικά νέα εξαρτήματα στον αμέσως επόμενο αγώνα, της Ίμολα το Πάσχα, ενώ η Scuderia -διά στόματος του διευθυντή της, Ματία Μπινότο- λέει ότι η εξέλιξη της F1-75 θα βασιστεί στη σοφή διαχείριση των δαπανών, βάσει του φετινού ορίου προϋπολογισμού (140 εκατ. δολάρια) που έχει επιβληθεί σε κάθε ομάδα του σπορ.
«Δεν είναι θέμα πότε θα είμαστε έτοιμοι, αλλά θέμα του ορίου προϋπολογισμού. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι δεν θα ξοδέψουμε όλα τα χρήματά μας στους πρώτους αγώνες», τόνισε ο Μπινότο. «Δεν περιμένουμε κάποια αξιοσημείωτη αναβάθμιση στον επόμενο αγώνα της Μελβούρνης, αλλά μόλις είμαστε σε θέση να φέρουμε κάτι, θα το κάνουμε. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα ακολουθήσουμε τη σωστή τακτική, διότι αυτό μπορεί να αλλάξει εντελώς τα δεδομένα στη μάχη της εξέλιξης».
Πάντως, ο Ιταλός εκτιμά ότι πλέον η Ferrari είναι εξίσου καλά προετοιμασμένη για τη μάχη της εξέλιξης, όπως η RBR και η Mercedes: «Είναι μια πρόκληση να παραμένεις σε αυτό το επίπεδο σε μια μεγάλη χρονιά, όχι μόνο για εμάς αλλά και για όλες τις ομάδες. Είναι αλήθεια ότι οι ανταγωνιστές μας έχουν πολύ ισχυρό ρυθμό εξέλιξης. Το 2017 και '18 χάσαμε λίγο έδαφος. Όμως, έκτοτε, για το σχεδιασμό των αυτοκινήτων βελτιώσαμε την αεροσήραγγά μας, τις τεχνολογίες μας, τις διαδικασίες και τις προσομοιώσεις μας, κι έτσι σήμερα είμαι πολύ καλύτερα προετοιμασμένοι από όσο στο παρελθόν για να κάνουμε καλή δουλειά στην εξέλιξη του αυτοκινήτου», είπε.
Όσο για τη Red Bull Racing, στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Μπαχρέιν φάνηκε να μην μπορεί να ακολουθεί το ρυθμό αγώνα της Ferrari - ασχέτως των προβλημάτων τροφοδοσίας που την ανάγκασαν στη διπλή εγκατάλειψη στους δύο τελευταίους γύρους.
Στη Τζέντα η βρετανική ομάδα έλυσε τα προβλήματα αξιοπιστίας με επιτυχία, και υιοθετώντας αεροδυναμικές ρυθμίσεις χαμηλότερης άντωσης -χρησιμοποιώντας τις αντίστοιχες πίσω πτέρυγες, όπως συνήθιζε να κάνει και πέρσι- απέκτησε ένα ισχνό, αλλά αρκετό για να κερδίσει, προβάδισμα από τη Ferrari.
Η RBR δεν έχει αφήσει να εννοηθεί ότι ο Μαξ Φερστάπεν και ο Σέρχιο Πέρεθ θα έχουν στη Μελβούρνη κάποιες σημαντικές βελτιώσεις στα μονοθέσιά τους, αλλά αυτό θα αλλάξει στον αμέσως επόμενο αγώνα, στην Ίμολα (24/4). Για τον πρώτο ευρωπαϊκό αγώνα της χρονιάς, η ομάδα προγραμματίζει να λύσει ένα μεγάλο ποσοστό του κυριότερου φετινού της προβλήματος: του βάρους.
Συγκεκριμένα, θα τοποθετήσει στην RB18 νέο δάπεδο -που θα γίνει ελαφρύτερο με τον ολικό, δομικό του ανασχεδιασμό- και τροποποιημένες αναρτήσεις και μέρη του αμαξώματος, με σκοπό το μονοθέσιο να παρουσιαστεί στην πίστα της Εμίλια Ρομάνια κατά 8 κιλά ελαφρύτερο. Αυτή η μείωση φέρεται να χαρίζει σε μια F1 περίπου 0,25 δευτ. στο γύρο. Και αυτή θα είναι μόνο η αρχή, για τις δύο ομάδες που διεκδικούν το φετινό τίτλο της Formula 1.