Formula 1: Πρεμιέρα για την Aston Martin AMR23 του Φερνάντο Αλόνσο
Η Aston Martin F1 παρουσίασε ίσως το πιο ριζοσπαστικό από τα μονοθέσια της Formula 1 του 2023 που έχουμε δει μέχρι στιγμής, στο νεότευκτο εργοστάσιό της στο Σίλβερστοουν εμπρός στον νέο της ηγέτη, Φερνάντο Αλόνσο.
Η καταπράσινη AMR23 επιβεβαίωσε τα λεγόμενα των μελών της ομάδας από τον περσινό Νοέμβριο, ότι δεν θα έχει καμία απολύτως σχεδιαστική ομοιότητα στο 95% των εξαρτημάτων της με την περσινή AMR22.
Σχεδιασμένη από τον πρώην στενό συνεργάτη του Άντριαν Νιούι στη Red Bull Racing και νυν τεχνικό διευθυντή της Aston Martin F1, Νταν Φάλοους, η AMR23 είναι ένα ιδιαίτερα τολμηρό μονοθέσιο, χωρίς συμβιβασμούς όπως είπε ο Βρετανός. Η τόλμη αυτή, εξήγησε, αποσκοπεί να κάνει την AMR23 μια δεκτική βάση εξέλιξης, και να βοηθήσει την ομάδα να ανελιχθεί στις μάχες των ομάδων μέσης δυναμικής της F1 και πλησιέστερα στις τρεις κορυφαίες.
Οι βασικές διαφορές του σχεδιασμού εκ πρώτης όψεως παρατηρούνται στους πλευρικούς αεραγωγούς, σε όλο το κάλυμμα του κινητήρα -συμπεριλαμβανομένου και του μεγαλύτερου κυκλικού αεραγωγού πάνω από κράνος του οδηγού- και στην εμπρός πτέρυγα.
Μιλώντας για την AMR23, ο Φερνάντο Αλόνσο εξέφρασε την ελπίδα του να αποτελέσει μια ισχυρή βάση ώστε η Aston Martin να αρχίσει να ασκεί πίεση στις τρεις κορυφαίες ομάδες της F1: "Πρέπει αναμφίβολα να είμαστε επικεφαλής της μάχης των ομάδων μέσης δυναμικής, και να πλησιάσουμε τις τρεις κορυφαίες", είπε ο Ισπανός.
"Το πιο σημαντικό για μένα φέτος είναι να διασφαλίσουμε ότι αυτό το αυτοκίνητο και αυτή η βάση που έχουμε είναι αυτή που θα εξελιχθεί για τα μελλοντικά αυτοκίνητα της Aston Μartin. Πιστεύω ότι πέρσι το αυτοκίνητο είχε κάποιες δυσκολίες, όπως όλοι είδαμε απ' έξω. Πιστεύω πως η ομάδα εξέτασε κάποιους τομείς (του αυτοκινήτου) στη διάρκεια της σεζόν και βελτιώθηκε σημαντικά προς το τέλος της χρονιάς. Αυτές οι δυσκολίες είναι πολύ καλές όταν τις καταλαβαίνεις.
Αυτό είναι το πρώτο πραγματικά νέο αυτοκίνητο με αυτό το σετ των κανονισμών το οποίο ευελπιστώ ότι η Aston Martin μπορεί να εξελίξει για το μέλλον. Συνεπώς, αυτό είναι το σημαντικότερο για μένα φέτος, να εξελιχθούμε στη διάρκεια της χρονιάς και να τελειώσουμε το 2023 γνωρίζοντας ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι η βάση για τις μελλοντικές Aston Martin", κατέληξε ο 41χρονος δις παγκόσμιος πρωταθλητής της F1.
Από την πλευρά του, ο Νταν Φάλοους είπε ότι η σχεδιαστική τόλμη στην AMR23 αποσκοπεί να πετύχει ακριβώς τους σκοπούς που ανέφερε ο Αλόνσο: "Η σχεδιαστική ομάδα μας ήταν απόλυτα βέβαιη ότι ήθελε να προσεγγίσει αυτούς τους κανονισμούς χωρίς συμβιβασμούς", είπε ο Φάλοους. "Θέλουμε να ανελιχθούμε στην εκκίνηση και να αρχίσουμε να απειλούμε τις ομάδες της κορυφής, και δεν μπορεί να κάνεις κάτι τέτοιο αν εφησυχάζεις και είσαι συντηρητικός.
Η AMR23 είναι σημαντική μετεξέλιξη του αυτοκινήτου που δουλεύαμε στο δεύτερο μισό του 2022, και την έχουμε βελτιώσει σε κάθε κρίσιμο τομέα. Βελτιστοποιήσαμε τις λύσεις που πιστεύαμε ότι θα μας προσέφεραν την περισσότερη απόδοση, και ενσωματώνει το κοινό μας όραμα που χτίσαμε όλοι μαζί τους τελευταίους μήνες.
Μπαίνουμε στη φετινή χρονιά θέλοντας να είμαστε τολμηροί και επιθετικοί, προσπαθώντας να πάρουμε μαθήματα από την περσινή. Σημειώσαμε αρκετή πρόοδο με την AMR22. Θέλαμε να διασφαλίσουμε ότι η AMR23 είναι μια λογική συνέχεια εκείνης, αλλά επίσης μας δινει και μια καλή πλατφόρμα για να την εξελίξουμε", κατέληξε ο Βρετανός
Η παρουσίαση της AMR23 έγινε στο πρώτο κτήριο του καινούριου εργοστασίου που κατασκευάζει η ομάδα στον ίδιο χώρο της στο Σίλβερστοουν, απέναντι από την πίστα του Βρετανικού GP.
Το εργοστάσιο της Aston Martin F1 είναι η μεγαλύτερη επένδυση που γίνεται αυτή της στιγμή στη Formula 1, και σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της ομάδας Λόρενς Στρολ "είναι ένα σοβαρό δείγμα των σκοπών μας", ώστε εν καιρώ "να γίνουμε ξεκάθαροι διεκδικητές του πρωταθλήματος".