MERCEDES F1

Formula 1: Πρώτη αναπνοή για τη "διαφορετικού DNA" Mercedes W14 στο Μπράκλεϊ

Το μονοθέσιο της Mercedes
Το μονοθέσιο της Mercedes MERCEDES-BENZ AG

Η Mercedes F1 έγινε η πρώτη ομάδα που ανακοίνωσε ότι έθεσε σε λειτουργία το νέο της μονοθέσιο W14, τρεις μήνες πριν ξεκινήσουν οι πρώτες χειμερινές δοκιμές για τη σεζόν της F1 2023.

Η πρώην πρωταθλήτρια της F1 κατάφερε να θέσει σε λειτουργία το καινούριο της μονοθέσιο Mercedes W14, πυροδοτώντας για πρώτη φορά τον κινητήρα της, πριν κλείσουν τα εργοστάσια του Μπράκλεϊ (σασί) και του Μπρίξουορθ (κινητήρες) για τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Προς το παρόν, ούτε καν στο μικρό video που δημοσίευσε από την πρώτη ανάφλεξη της υβριδικής μονάδας ισχύος, η ομάδα δεν έχει αποκαλύψει κανένα στοιχείο για τη σχεδιαστική φιλοσοφία το μονοθεσίου που αντικαθιστά την πολύπλευρα προβληματική και δύστροπή σε κάθε είδους δοκιμές ρυθμίσεων Mercedes W13, με την οποία σημείωσε μόλις μία νίκη στη σεζόν του 2013.

Ο διευθυντής της Mercedes-AMG F1, Τότο Βολφ, έκανε λόγο για "αλλαγή του DNA" του μονοθεσίου, από τη W13 στη W14, χωρίς να δώσει περισσότερες εξηγήσεις. Η W13 είχε προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση όταν, στις αρχές Μαρτίου του 2022, είχε παρουσιάσει το καινοτομικό της σχέδιο των πολύ στενών και μικροσκοπικών πλευρικών αεραγωγών των ψυγείων.

Όμως, το πρόβλημα του αυτοκινήτου δεν ήταν αυτό. Η κύρια αιτία της ελλιπούς απόδοσής του ήταν το γεγονός ότι η φιλοσοφία του αεροδυναμικού σχεδιασμού της W13 προέβλεπε τη μέγιστη παραγωγή άντωσης σε όσο το δυνατόν μικρότερη απόσταση από το έδαφος - και αυτή σπανίως γινόταν εφικτή, με τα έντονα προβλήματα αναπηδήσεων (porpoising) στο πρώτο μισό της χρονιάς.

Η ομάδα του Μπράκλεϊ δοκίμασε αναρίθμητες διορθωτικές κινήσεις, αλλά καθεμία από αυτές προκαλούσε άλλα, παράπλευρα προβλήματα. Με εξαίρεση το τέλος της σεζόν, οπότε και οι λύσεις άρχισαν να αποδίδουν, και βοήθησαν τους Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον να πετύχουν το 1-2 στο GP Βραζιλίας, στη μοναδική νίκη της Mercedes το 2022.

Το πρώτο μεγάλο βήμα το κάναμε στη Βαρκελώνη, εκεί φάνηκε για πρώτη φορά ότι το αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερη δυναμική", εξήγησε ο Χάμιλτον. "Όμως, αποδείχθηκε ότι ήταν μια οφθαλμαπάτη - το αυτοκίνητο ήταν καλό εκεί, αλλά οι επόμενοι αγώνες ήταν δύσκολοι. Ήταν σαν να κρυβόταν ένα φάντασμα στο αυτοκίνητο, το οποίο διαρκώς επέστρεφε.

Μετά ήρθε η Γαλλία, που φάνηκε ότι κάναμε ένα καλό βήμα με το πρώτο μας διπλό βάθρο της χρονιάς. Κι έπειτα ήταν και το Όστιν, όπου οι αναβαθμίσεις μας δούλεψαν καλά. Πάντα πίστευα ότι μπορούσαμε να τα καταφέρουμε. Ποτέ δεν αμφέβαλλα ότι στο τέλος θα φτάναμε εκεί που έπρεπε, αλλά υπήρξαν πολλές δοκιμές και αποτυχίες φέτος", συμπλήρωσε ο Βρετανός.

Και κατέληξε: "Έτσι κύλησα η χρονιά φέτος. Είχε να κάνει με την αποτυχία, με τη συντριβή του εγωισμού μας, την ενίσχυση των σχέσεών μας, της επικοινωνίας μας. Από αυτή την άποψη ήταν μια χρονιά που μας ενδυνάμωσε. Ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για όλους. Για μένα, η πρόκληση ήρθε με τρόπους που ποτέ δεν περίμενα, αλλά είμαι απίστευα ευγνώμων για αυτό. Ένιωσα να μεγαλώνω φέτος ως άνθρωπος, από άποψη πνευματικής δύναμης, από ό,τι κάθε άλλη χρονιά".

Μετά από αυτά, και δεδομένης της προβληματικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας της W13, η Mercedes αναμένεται να είναι από τις (λίγες) ομάδες που θα κάνουν μεγάλες αλλαγές στο μονοθέσιό τους του 2023, σε σύγκριση με του 2022. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα αλλάξει και το ιδιόμορφο σχεδιασμό των πλευρικών του αεραγωγών.

"Είναι ξεκάθαρο ότι το DNA του αυτοκινήτου θα αλλάξει για τη νέα χρονιά", είπε, συγκεκριμένα, ο Τότο Βολφ. "Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το αμάξωμά του θα δείχνει και τόσο διαφορετικό. Αλλά σίγουρα η αρχιτεκτονική του, ότι συνινστά το DNA του, θα αλλάξει του χρόνου". Προς το παρόν η ομάδα του Μπράκλεϊ δεν έχει ανακοινώσει ποια μέρα του προσεχούς Φεβρουαρίου θα αποκαλύψει τη Mercedes W14.

TAGS MERCEDES F1 FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ