Formula 1: Στους αγωνοδίκες Χάμιλτον - Ράσελ, τι συνέβη στην τρομακτική επαφή τους
Οι αγωνοδίκες κάλεσαν σε απολογία τους Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον για την τρομακτική τους επαφή στην ευθεία της Βαρκελώνης στο τέλος του Q2 του GP Ισπανίας.
Στο τέλος της δεύτερης περιόδου των κατατακτήρωιν δοκιμών στη Βαρκελώνη, ο Ράσελ βρισκόταν πίσω από τον Κάρλος Σάινθ στην κεντρική ευθεία, και σε μια σχετική απόσταση ακολουθούσε ο Χάμιλτον με την έτερη Mercedes W14.
Λίγες στιγμές αργότερα, οι δύο Mercedes είχαν μια τρομακτική επαφή, που θα μπορούσε να είχε σοβαρές συνέπειες, καθώς ο Ράσελ προσπάθησε να εκμεταλλευτεί το κενό αέρος της Ferrari του Σάινθ και έπειτα συνέκλινε προς την εξωτερική πλευρά της πίστας – όπου ήδη κινούνταν ο Χάμιλτον.
Ο Χάμιλτον προσπάθησε να αποφύγει τον συμπατριώτη του, μπλόκαρε τα φρένα, αλλά οι δύο Mercedes ακούμπησαν με τις πλευρές τους, με πολύ υψηλή ταχύτητα - και ένα εξάρτημα του μονοθεσίου του Χάμιλτον εκτοξεύθηκε στον αέρα.
Τα χειρότερα αποφεύχθηκαν, καθώς οι δύο Mercedes συνέχισαν κανονικά την πορεία τους προς τη στροφή 1, όμως μετά το τέλος των δοκιμών οι Ράσελ και Χάμιλτον κλήθηκαν από τους αγωνοδίκες για την εξέταση του θέματος.
Αν κάποιος κριθεί υπαίτιος για επικίνδυνη οδήγηση, θα του επιβληθεί ποινή - ενδεχομένως και θέσεων στην αυριανή εκκίνηση του GP Ισπανίας. Ενδεχομένως αυτός που κινδυνεύει περισσότερο με μια ποινή να είναι ο Ράσελ, λόγω της αφύσικης και επικίνδυνης αλλαγής κατευθύνσεων στην ευθεία.
"Ήταν μια τεράστια παρανόηση" είπε ο Ράσελ, εξηγώντας μετέπειτα το συμβάν. "Κοίταζα εμπρός για να μπορέσω να εκμεταλλευτώ το κενό αέρος του Κάρλος και το πρώτο πράγμα που είδα αμέσως μετά ήταν ότι ο Λιούις ήταν εκεί.
Πρέπει να συζητήσουμε εσωτερικά πώς συνέβη αυτό, διότι δεν πρέπει ποτέ να συμβαίνει ανάμεσα σε δύο οδηγούς της ίδιας ομάδας. Δεν ήταν λάθος κανενός από εμάς. Τίποτα που να έκανε ο καθένας μας δεν ήταν απαραίτητα λανθασμένο, απλώς δεν πρέπει να συμβαίνει μέσα στην ομάδα και η συνεννόηση πρέπει να είναι καλύτερη", πρόσθεσε ο νεαρός Βρετανός.
Ο Χάμιλτον, στο μεταξύ, εξέφρασε τη δυσθυμία του στην ομάδα μέσω της ραδιοεπικοινωνίας τη στιγμή του συμβάντος, λέγοντας "ο Τζορτζ μόλις έκοψε [ταχύτητα]. Αυτό είναι αληθινά επικίνδυνο. Μπορεί να έχω κάποια ζημιά στο αυτοκίνητο".
Ο Ράσελ, από την πλευρά του, είπε την ίδια στιγμή στη ραδιοεπικοινωνία: "Δεν μου είπατε ότι υπήρχε ένα αυτοκίνητο πίσω μου", και λίγο μετά συμπλήρωσε "ναι, συγγνώμη παιδιά, δεν ξέρω τι στο διάβολο πήγε στραβά σε αυτή την περίοδο. Συνέβαιναν τα πάντα, είχα τεράστιες αναπηδήσεις με υψηλή ταχύτητα, δεν μπόρεσα να κάνω τα ελαστικά να δουλέψουν".
Αργότερα, ο διευθυντής επικοινωνίας της Mercedes Μπράντλεϊ Λορντ επιβεβαίωσε ότι το συμβάν προέκυψε από προβληματική επικοινωνία: "Ο Τζορτζ ματαίωσε έναν γύρο και προσπαθούσε να πάρει καλή θέση στην πίστα για τον γρήγορό του γύρο, ο Λιούις ήρθε πίσω του ξεκινώντας τον δικό του, και δεν υπήρξε καλή συνεννόηση μεταξύ των δύο".
Ο Ράσελ, εντέλει, αποκλείστηκε από το Q2 μένοντας με τον 12ο χρόνο και την αντίστοιχη θέση εκκίνησης, ενώ ο Χάμιλτον προχώρησε στην τρίτη περίοδο και -παρά τις χθεσινές ανησυχίες του- κατάφερε να φτάσει μέχρι την 5η θέση της εκκίνησης του αυριανού αγώνα στη Βαρκελώνη.
Μαζί με τους δύο Βρετανούς οδηγούς της Mercedes, στους αγωνοδίκες έχει κληθεί και ο Πιέρ Γκασλί της Alpine, λόγω παρεμπόδισης των γρήγορων γύρων των Σάινθ και Φερστάπεν σε δύο διαφορετικά συμβάντα στις κατατακτήριες. Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι ο Γάλλος θα χάσει, βάσει αυτών, την εξαιρετική 4η θέση που κατέκτησε σήμερα.