Formula 1: Τα 5 Hot Info για την πίστα του GP Άμπου Ντάμπι
Το πρωτάθλημα της F1 ρίχνει αυλαία την Κυριακή, με τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στο Άμπου Ντάμπι. Δείτε τις σημαντικότερες πληροφορίες για την πίστα της Γιας Μαρίνα.
GP Άμπου Ντάμπι: εδώ έγινε ο πιο δραματικός αγώνας της περσινής σεζόν, με τον Μαξ Φερστάπεν να “κλέβει” τον τίτλο από τον Λιούις Χάμιλτον, στον τελευταίο γύρο και με πολλά να έχουν ειπωθεί για τους χειρισμούς των αγωνοδικών που έφεραν τη μεγάλη ανατροπή.
Η φετινή σεζόν της Formula 1 φτάνει στο Άμπου Ντάμπι με τους τίτλους να έχουν κριθεί, αλλά να εκκρεμούν ακόμη οι δεύτερες θέσεις στις βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών. Μετά τον τελευταίο αγώνα για φέτος, την Τρίτη, οι ομάδες θα κάνουν μια μέρα δοκιμών εξέλιξης με σλικ ελαστικά του 2023, τα οποία έχουν βελτιστοποιηθεί μετά τις παρατηρήσεις που καταγράφηκαν στις δοκιμές σε ΗΠΑ και Μεξικό.
Ας δούμε τις 5 πιο σημαντικές πληροφορίες για την πίστα της Γιας Μαρίνα.
GP Άμπου Ντάμπι 2022
- Πρώτο F1 GP: 2009
- Μήκος πίστας: 5,281 km
- Γύροι: 58
- Συνολική διαδρομή: 306,183 km
- Ρεκόρ γύρου: Μαξ Φερστάπεν, 1:26.103 (2021)
- Νικητής 2021: Μαξ Φερστάπεν
5 Hot Info για την πίστα της Γιας Μαρίνα
- Η πίστα βρίσκεται ανατολικά του Άμπου Ντάμπι, στο νησί Γιας και ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2009. Εκτός από την πίστα, το νησί διαθέτει 7 ξενοδοχεία, ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο της Ferrari, εμπορικό κέντρο, υδάτινο πάρκο, γήπεδο γκολφ και πολλά άλλα…
- Η πίστα της Γιας Μαρίνα έχει 16 στροφές και μερικά πολύ γρήγορα τμήματα. Η αεροδυναμική απόδοση παίζει σημαντικό ρόλο στις επιδόσεις αλλά και στη διαχείριση των ελαστικών. Η ευθεία μήκους 1,2 km μεταξύ των κλειστών στροφών 5 και 6 αποτελεί ιδανικό σημείο για προσπεράσεις. Δυνατό φρενάρισμα απαιτείται ακόμη στις στροφές 10, 11 και 12. Υπάρχουν δύο ζώνες DRS.
- Οι περσινές αλλαγές σε κάποιες ευθείες και στροφές έκαναν τη διαδρομή ταχύτερη. Ταυτόχρονα ισορρόπησαν τις απαιτήσεις από τα ελαστικά στο διαμήκη και στον εγκάρσιο άξονα. Τα πίσω ελαστικά χρειάζονται προσοχή ώστε να συνεχίσουν να προσφέρουν την καλύτερη πρόσφυση μετά από αρκετή απόσταση.
- Η άσφαλτος δεν έχει μεγάλη τραχύτητα οπότε μπορούν να χρησιμοποιηθούν πιο μαλακές γόμες. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η πτώση της θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια του αγώνα της Κυριακής καθώς η καρό σημαία πέφτει αργά το βράδυ.
- Η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της για τον αγώνα του Άμπου Ντάμπι: η C3 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C4 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C5 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα.
ΠΗΓΕΣ: FORMULA1.COM, PIRELLI