X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Τα πειράματα και η τελευταία ευκαιρία της Mercedes στο Μαϊάμι

Η Mercedes AP IMAGES

Ο χρόνος εξαντλείται, όπως και οι τελευταίες ευκαιρίες της πρωταθλήτριας και του Λιούις Χάμιλτον να μπουν στη μάχη των φετινών τίτλων της F1, κι έτσι η Mercedes θα πειραματιστεί στο GP του Μαϊάμι αυτό το τριήμερο με μια σειρά από νέες ρυθμίσεις της W13.

Το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ομάδα του Μπράκλεϊ από τα ξεκινήματα της χρονιάς είναι το θέμα των πολύ έντονων αναπηδήσεων (porpoising) της W13, που -σε αντίθεση με τη Ferrari- δεν περιορίζονται μόνο στις ευθείες αλλά συνεχίζονται και στις γρήγορες στροφές της πίστας. Το αποτέλεσμα είναι να διαταράσσεται η αεροδυναμική ισορροπία του μονοθεσίου στις στροφές, κι έτσι να υστερεί σε ταχύτητα.

Η Mercedes έχει δοκιμάσει πολλές εναλλακτικές λύσεις μέχρι στιγμής, αλλά η μοναδική που αποδίδει σχετικά, η αύξηση του ύψους του δαπέδου από το έδαφος, επιφέρει σημαντική απώλεια στην παραγωγή άντωσης - κι έτσι στερεί αρκετή από την ταχύτητα της W13.

Η Mercedes AP IMAGES

Τώρα, η πρωταθλήτρια θα δοκιμάσει στις τρεις ωριαίες ελεύθερες δοκιμές του GP Μαϊάμι ορισμένες νέες, πειραματικές ιδέες για τη ρύθμιση του αυτοκινήτου, με την ελπίδα κάποια να της δώσει μια κατεύθυνση για να αρχίσει να λύνει το porpoising.

Με δεδομένο ότι το Miami International Autodrome είναι ένα σιρκουί με τεράστια ευθεία (2 χιλιομέτρων) και πολλά γρήγορα τμήματα, η Mercedes θα έχει επιπλέον στην πόλη της Φλόριντα για πρώτη φορά φέτος τις εμπρός και πίσω πτέρυγες χαμηλής άντωσης (όπως και τη beam wing κάτω από την πίσω πτέρυγα).

Μιλώντας για τους πειραματισμούς της Mercedes, που θα ξεκινήσουν από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές απόψε στις 21:30 (ώρα Ελλάδας) στο Μαϊάμι, ο διευθυντής της ομάδας Τότο Βολφ είπε: "Προσπαθούμε να βρούμε μια λύση που να μην επιλύει μόνο το θέμα των αναπηδήσεων. Μπορείς να ανασηκώσεις το δάπεδο, να το κάνεις πιο άκαμπτο και να περιορίσεις την άντωση, αλλά τουλάχιστον θα έχεις κάνει το αυτοκίνητο πιο σταθερό. Αυτή δεν είναι η κατεύθυνση που ακολουθούμε".

Ο διευθυντής της Mercedes, Τότο Βολφ AP IMAGES


Ο Αυστριακός συνέχισε: "Δυστυχώς, χωρίς δοκιμές, κάθε αγωνιστικό τριήμερο είναι λίγο σαν ένα πείραμα σε πραγματικό χρόνο. Δεν μπορούμε να αναπαράγουμε στην αεροσήραγγα τις αναπηδήσεις που βλέπουμε στην πίστα. Οπότε, είναι λίγο σαν τις παλιές μέρες: δοκιμάζουμε τι επίδραση έχει (κάθε αλλαγή) στην πίστα. Αναζητούμε κάποιες κατευθύνσεις που πιστεύουμε ότι θα μας βοηθήσουν να λύσουμε το πρόβλημα μακροχρόνια, χωρίς να χάσουμε τα οφέλη της άντωσης απλά και μόνο ανεβάζοντας το ύψος".

Παρόλα αυτά, ο Βολφ δεν πιστεύει ότι η W13 θα ανέβει σύντομα σε επίπεδο διεκδίκησης νικών απέναντι στη Ferrari F1-75 και στη Red Bull RB18: "Θα κάνουμε αλλαγές αυτό το τριήμερο που πιστεύουμε ότι θα μπορέσουν να μας δείξουν κάποια κατεύθυνση. Αλλά την ταχύτητα του αυτοκινήτου δεν θα την ξεκλειδώσουμε από τον έναν αγώνα στον άλλον.

Μετά το Μαϊάμι, θα δοκιμάσουμε κάτι και στη Βαρκελώνη. Εκεί είχαμε πολύ λιγότερες αναπηδήσεις στις δοκιμές του χειμώνα, σε σχέση με τις επόμενες (στο Μπαχρέιν) Η σύγκριση δεδομένων θα μας φέρει ένα βήμα πιο κοντά".

Η Mercedes AP IMAGES


Μιλώντας νωρίτερα σε αυστριακή εφημερίδα ο ισχυρός άνδρας της Mercedes F1, είπε: "Δεν μπορείς να κερδίζεις δέκα χρόνια στη σειρά χωρίς να φας τα μούτρα σου κάποια στιγμή. Τώρα προσπαθούμε να ανακάμψουμε, και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να αναδιοργανώσουμε την ομάδα".

Και αρνήθηκε ότι ο σχεδιασμός της W13 είναι εκ γενετής λανθασμένος, ώστε να χρειάζεται η δημιουργία ενός εν λευκώ νέου μονοθεσίου: "Δεν ισχύει αυτό. Θα έχουμε τα ίδια αυτοκίνητα το 2023, που σημαίνει πως θα χρησιμοποιήσουμε όλα όσα μάθουμε φέτος στο αυτοκίνητο της επόμενης χρονιάς. Όσο πιο γρήγορα βγούμε από αυτό, τόσο το καλύτερο. Αλλά είμαστε ακόμα μακριά από τις νίκες, δυστυχώς".

Τέλος, για μία ακόμη φορά προσέφερε τη στήριξή του στον Λιούις Χάμιλτον, για τον οποίο τα πράγματα δείχνουν να είναι πιο δύσκολα από τον έτερο οδηγό της ομάδας, Τζορτζ Ράσελ: "Για την κατάσταση αναμφίβολα αυτοί που δεν φταίνε είναι οι οδηγοί. Ο Λιούις είναι ο καλύτερος οδηγός του κόσμου, απλώς δεν έχει το αυτοκίνητο για να το δείξει προς στιγμήν. Αλλά μιλάμε για έναν επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Δεν ξέρω κανέναν σπουδαίο οδηγό που να μην πέρασε μια δύσκολη φάση. Θα μας βοηθήσει να βγούμε από όλο αυτό", κατέληξε ο Βολφ.

TAGS FORMULA 1 F1 MERCEDES F1 GP ΜΑΪΑΜΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ