FORMULA 1

Formula 1: “Τάκλιν” της Honda στη συμφωνία Red Bull - Porsche

Red Bull driver Max Verstappen, of the Netherlands, steers his car during a practice session at the Interlagos race track in Sao Paulo, Brazil, Friday, Nov. 12, 2021. The Brazilian Formula One Grand Prix will take place on Sunday. (AP Photo/Andre Penner)
Max Verstappen, Red Bull Honda, 2021 AP

Το τρελό σενάριο που θέλει τη Honda να συνεχίζει με τη Red Bull και μετά το 2025.

Εδώ και μερικούς μήνες κυκλοφορούσε η φήμη πως ο όμιλος Volkswagen σκοπεύει να μπει στη Formula 1 με ομάδα της Audi και με την Porsche ως προμηθευτή κινητήρων, το 2026, όταν θα αλλάξουν ριζικά οι κανονισμοί σχετικά με τα συστήματα κίνησης των μονοθεσίων.

Το πρώτο σκέλος επιβεβαιώθηκε. Είναι πλέον επίσημο πως σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια η Audi θα έχει τη δική της ομάδα στην F1, αποκτώντας κατά πάσα πιθανότητα το πλειοψηφικό μερίδιο της Sauber. Θυμίζουμε πως η ελβετική ομάδα τρέχει σήμερα στη Formula 1 ως Alfa Romeo, καθώς η μιλανέζικη μάρκα είναι χορηγός της Sauber μέχρι και το τέλος του 2023.

Τι γίνεται όμως με την Porsche; Η γερμανική εταιρία υποτίθεται πως είναι κοντά σε συμφωνία με τη Red Bull. Υπάρχει όμως περίπτωση κάτι τέτοιο να μη συμβεί και να δούμε τελικά τη Honda να επιστρέφει επίσημα στο πλευρό της Red Bull το 2026.

Τα δεδομένα, οι φήμες και τα εμπόδια

Υπάρχουν όντως προχωρημένες διαπραγματεύσεις της Porsche με τη Red Bull για συνεργασία το 2026. Η Red Bull έχει ωστόσο ιδρύσει την Red Bull Powertrains (RBPT) με σκοπό να κατασκευάζει η ίδια τους κινητήρες με τους οποίους θα εξοπλίζει τα μονοθέσιά της από το 2026 και μετά.

Αν και επίσημα δεν έχει τεθεί τέτοιο ζήτημα, αυτό έρχεται σε αντίθεση με την πρόθεση της Audi να κατασκευάζει τους κινητήρες της στο εργοστάσιό της στο Νόιμπουργκ της Γερμανίας. Και είναι μάλλον απίθανο Audi και Porsche να κατασκευάζουν διαφορετικά μοτέρ η κάθε μία. Τον ίδιο κινητήρα θα χρησιμοποιούν και οι δύο, με διαφορετική ονομασία και ρυθμίσεις.

Οπότε, αν υποθέσουμε πως οι RBR και Porsche έρθουν τελικά σε συμφωνία, τι θα γίνει με την επένδυση της Red Bull Powertrains στο Μίλτον Κέινς;

Το θέμα περιπλέκεται ακόμη περισσότερο με τη Honda. Η ιαπωνική εταιρία, παρότι κέρδισε το πρωτάθλημα το 2021 με τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull αποχώρησε επίσημα από το σπορ. Συνεχίζει όμως να υποστηρίζει την RBR μέχρι το 2025 κατασκευάζοντας τους κινητήρες της Αυστριακής ομάδας, οι οποίοι έτσι κι αλλιώς βασίζονται στους περσινούς της Honda.

Τώρα, φήμες θέλουν τους Ιάπωνες να επιθυμούν την επιστροφή τους και να πιέζουν για επέκταση της συνεργασίας με τη Red Bull και μετά το 2025. Όπως αποκαλύπτει ο Ντίτερ Ρένκεν στο racingnews365.com, ο ίδιος ο Χέλμουτ Μάρκο, σύμβουλος επικοινωνίας της RBR, του είπε ότι είναι περίπλοκο το ζήτημα και πως όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, καθώς τίποτε δεν έχει ακόμη συμφωνηθεί.

Το ίδιο παραδέχτηκε αργότερα και ο Κρίστιαν Χόρνερ, σε σχετική ερώτηση στη συνέντευξη τύπου, επιμένοντας πάντως ότι η ανεξαρτησία της Red Bull είναι απολύτως αναγκαία. Τι σημαίνουν όλα αυτά;

Τα πιθανά σενάρια

Θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο πως η Red Bull θα εξελίξει και θα κατασκευάζει η ίδια τους κινητήρες της από το 2026 και μετά, στο Μίλτον Κέινς, όπου ήδη δημιουργεί τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και μια ομάδα 300 ανθρώπων.

Βέβαια, οι κινητήρες αυτοί θα μπορούσαν να έχουν διάφορες ταμπέλες: RBPT, Honda, Porsche... Θα ήταν όμως ανούσιο για τον όμιλο VW να επενδύει από τη μία στην Audi για να κατασκευάζει τους κινητήρες της στη Γερμανία, και να πληρώνει από την άλλη τη Red Bull για να ονομάζει τα αυστριακά μοτέρ ως Porsche. Ούτε το σενάριο να δούμε την Porsche να μπαίνει ως μέτοχος στην Red Bull Powertrains έχει πολύ μεγάλη βάση, για τους ίδιους λόγους.

Είναι λοιπόν πολύ πιθανόν οι διαπραγματεύσεις της Αυστριακής ομάδας με την Porsche να μην έχουν μέλλον. Αν συμβεί αυτό, δεν αποκλείεται να δούμε το όνομα της Honda να επιστρέφει επίσημα στη Formula 1 και πάνω στα μονοθέσια της RBR, μέσω μιας συνεργασίας ή εξαγοράς μεριδίου της Red Bull Powertrains.

Για να το πάμε ακόμη παραπέρα, μην εκπλαγείτε αν δούμε στο μέλλον την δεύτερη ομάδα της Red Bull, την Alpha Tauri να μετονομάζεται σε Honda, είτε ως χορηγία αλά Alfa Romeo-Sauber είτε με εξαγορά, αφού φήμες θέλουν την ιαπωνική εταιρία να θέλει τη δική της ομάδα στη Formula 1.

TAGS FORMULA 1 HONDA PORSCHE RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ