FORMULA 1

Formula 1: Τι κρύβει η απρόσμενη εμφάνιση της Ferrari F1-75 στη Monza

Ferrari driver Charles Leclerc of Monaco races during the Formula One Miami Grand Prix auto race at the Miami International Autodrome, Sunday, May 8, 2022, in Miami Gardens, Fla. (AP Photo/Wilfredo Lee)
Ferrari driver Charles Leclerc of Monaco races during the Formula One Miami Grand Prix auto race at the Miami International Autodrome, Sunday, May 8, 2022, in Miami Gardens, Fla. (AP Photo/Wilfredo Lee) © 2022 WILFREDO LEE / AP IMAGES

Η Scuderia χρησιμοποίησε τη δεύτερη και τελευταία φετινή της ημέρα βιντοσκόπησης χθες στον ιταλικό "ναό της ταχύτητας", γράφοντας στο Twitter πως "η προσοχή μας τώρα εστιάζεται στη Βαρκελώνη την επόμενη εβδομάδα".

Οι ομάδες της Formula 1 έχουν το δικαίωμα δύο ημερών βιντεοσκόπησης, για τις ανάγκες προβολής των χορηγών τους, στη διάρκεια κάθε έτους - και η Scuderia Ferrari μόλις χρησιμοποίησε τη δεύτερη από αυτές, στην πίστα της Μόντσα στη βόρεια Ιταλία. Η ιταλική ομάδα ανέβασε στο twitter μια φωτογραφία με τον Σαρλ Λεκλέρ στο κόκπιτ, συνοδεύοντάς την με τη λεζάντα "Ημέρα βιντεοσκόπησης. Η προσοχή εστιάζεται τώρα στη Βαρκελώνη το επόμενο Σαββατοκύριακο".

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA, σε μια ημέρα βιντεοσκόπησης κάθε ομάδα έχει το δικαίωμα κάλυψης μέχρι και 100 χιλιομέτρων, που μεταφράζεται σε 17 γύρους στην πίστα της Μόντσα. Επίσης, δεν έχει το δικαίωμα χρήσης των κανονικών αγωνιστικών ελαστικών, αλλά ειδικών ελαστικών με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά που έχει κατασκευάσει για την περίσταση η Pirelli.

Η Scuderia δεν έδωσε άλλες πληροφορίες για την ημέρα βιντεοσκόπησης στη Μόντσα, αλλά έχει ήδη επιβεβαιώσει -δια στόματος του διευθυντή της Ματία Μπινότο- ότι θα έχει μια σειρά σημαντικών αναβαθμίσεων της F1-75 στο Ισπανικό GP της Βαρκελώνης το επόμενο Σαββατοκύριακο (22-23 Μαΐου).

Η εισαγωγή των αναβαθμίσεων αυτών αποκτά ακόμα πιο επείγοντα χαρακτήρα, δεδομένης της προόδου της Red Bull RB18 στους δύο τελευταίους αγώνες. Όπως είπε ο Μπινότο, οι αναβαθμίσεις του μονοθεσίου της μεγάλης αντιπάλου της Ferrari, με τις οποίες εκτός των άλλων μείωσαν και το αυξημένο βάρος της RB18, έχουν κάνει αυτή τη στιγμή την τελευταία 1-2 δέκατα ταχύτερο στο γύρο από τη Ferrari F1-75.

Η Scuderia δεν έχει κάνει σχεδόν καμία ουσιώδη αλλαγή του μονοθεσίου της μέχρι στιγμής, από τις πρώτες χειμερινές δοκιμές της F1 τον περασμένο Φεβρουάριο. Παρόλα αυτά, σε πολλές από τις ελεύθερες δοκιμές των πέντε φετινών GP μέχρι στιγμής δοκίμασε μια προσθήκη που τροποποιεί το δάπεδο για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο των αναπηδήσεων (porpoising).

Ο "πόλεμος" της εξέλιξης των φετινών μονοθεσίων των RBR και Ferrari έχει το μεγάλο εμπόδιο του ορίου ετήσιου προϋπολογισμού -140 εκατομμυρίων ευρώ- κάθε ομάδας. Η Ferrari εκτιμά ότι ο ρυθμός των δαπανών της Red Bull Racing μέχρι στιγμής δεν μπορεί να συνεχιστεί με το όριο αυτό στις δαπάνες, αλλά ο Χέλμουτ Μάρκο ισχυρίζεται ότι η ομάδα του Μίλτον Κινς δεν ανησυχεί για κάτι τέτοιο.

Ο Ματία Μπινότο παραδέχθηκε πως "για να κρατήσουμε αυτό το ρυθμό πρέπει να εξελιχθούμε και να εισάγουμε αναβαθμίσεις" στη F1-75, και η στιγμή αυτή θα έρθει στον επόμενο, 6ο αγώνα της χρονιάς, στην πίστα της Καταλονίας. Μια από τις αναβαθμίσεις αυτές είναι το ανασχεδιασμένο πίσω μέρος του δαπέδου, που αναμένεται να λύσει μεγάλο μέρος του προβλήματος των αναπηδήσεων - που είναι ιδιαίτερα έντονες στη F1-75, αν και όχι χρονοβόρες όσο στη Mercedes.

"Στους επόμενους αγώνες θα είναι η δική μας σειρά να προσπαθήσουμε να εξελίξουμε [το αυτοκίνητο] όσο περισσότερο μπορούμε, εισάγωντας αναβαθμίσεις του. Στη Βαρκελώνη θα έχουμε ένα σύνολο αναβαθμίσεων που θα είναι σημαντικό για εμάς", είπε ο Μπινότο. Το πόσο σημαντικό είναι, πιθανώς φάνηκε από την επιλογή της ομάδας να χρησιμοποιήσει τώρα τη μία ημέρα βιντεοσκόπησης που της είχε απομείνει.

Όπως δήλωσε ο Σαρλ Λεκλέρ μετά το Μαϊάμι, είναι σημαντικό για τη Scuderia να βρει τον τρόπο καλύτερης διαχείρισης της μαλακής και της μέσης γόμας στους αγώνες - διότι αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο η RBR και ο Μαξ Φερστάπεν υπερτερούν ξεκάθαρα. Συνεπώς, δεν αποκλείεται οι αναβαθμίσεις της Βαρκελώνης να προσανατολίζονται και προς τη διευθέτηση του θέματος αυτού.

Η εξέλιξη της Βαρκελώνη ενδέχεται να επικεντρωθεί και σε ένα ακόμη σημείο που η F1-75 μειονεκτεί: στην πίσω πτέρυγα. Η τωρινή της ευθύνεται εν πολλοίς για τη σημαντική υστέρηση τελικής ταχύτητας από την RB18 στις ευθείες. "Η Red Bull είναι πολύ καλή από αυτή την άποψη, και ήταν πολύ καλή με τη μεσαία γόμα δεδομένου ότι ήταν γρήγορη όσο και εμείς στις πολύ αργές στροφές", είπε ο Μπινότο μετά το GP του Μαϊάμι.

"Πρέπει να αναλύσουμε και να καταλάβουμε το λόγο που συμβαίνει αυτό. Και πιστεύω πολύ απλά ότι είχαν αναβαθμίσεις στους τελευταίους αγώνες που έκαναν το αυτοκίνητό τους ταχύτερο", κατέληξε ο Ιταλός.

TAGS FORMULA 1 FERRARI ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ