Formula 1: Τι προκάλεσε τα στρατηγικά λάθη της Ferrari στο Μονακό
Ο Κάρλος Σάινθ έδειξε δυσαρεστημένος από την απόφαση της Ferrari για το πρόωρο πρώτο πιτ-στοπ του, ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ την υπερασπίστηκε για το γεγονός ότι άργησε πολύ να τοποθετήσει στις δύο SF-23 τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής.
Σε ένα τριήμερο που έδειξε να έχει την ταχύτητα για το βάθρο, στο σημερινό GP του Μονακό η Ferrari έμεινε με την 6η θέση του Σαρλ Λεκλέρ και τη μόλις 8η του Κάρλος Σάινθ έπειτα από δύο αμφιλεγόμενες στρατηγικές της αποφάσεις.
Παρότι και οι δύο οδηγοί εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα, η Scuderia κάλεσε αρκετά νωρίς τον Κάρλος Σάινθ -με την αιτιολογία ότι προσπαθεί να αμυνθεί από τον Λιούις Χάμιλτον- την ώρα που ο Ισπανός μάχονταν με τον Εστεμπάν Οκόν για την 3η θέση του βάθρου.
Το γεγονός αυτό προκάλεσε τον εκνευρισμό του Σάινθ, που τον έκανε σαφή στα ραδιοεπικοινωνία όταν βγαίνοντας από τα πιτς είδε την Alpine του Οκόν να περνά με ταχύτητα δίπλα του στην ευθεία και να στρίβει μπροστά του στη Σαν Ντεβό.
Νωρίτερα, η Scuderia ετοιμάστηκε δύο φορές να καλέσει τον Σάινθ στα πιτς, αλλά το ακύρωσε τελευταία στιγμή, δείχνοντας να είναι αναποφάσιστη. Έτσι, ο Σάινθ ήταν από τους πρώτους που μπήκαν στα πιτς έχοντας εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, σε αντίθεση με τον Λεκλέρ που έμεινε για πολλούς γύρους ακόμα στην πίστα.
"Η στιγμή του πρώτου πιτ-στοπ με εξέπληξε, διότι ήμουν πολύ γρήγορος με τη σκληρή γόμα, ελπίζοντας να μείνω στην πίστα και να κάνω το overcut στον Εστεμπάν (Οκόν, που είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα)", εξήγησε ο Σάινθ. "Μπήκαμε στα πιτς και βγήκαμε ένα δευτερόλεπτο πίσω του, που δεν το κατάλαβα. Θα συζητήσω με την ομάδα τώρα. Με τη βροχή να έρχεται, πίστευα ότι θα χρησιμοποιούσαμε τα σκληρά ελαστικά για περισσότερο", συμπλήρωσε ο Ισπανός.
Όταν άρχισε να βρέχει, ένα λάθος του Σάινθ με τα σλικς τον έριξε ακριβώς πίσω από τον Λεκλέρ, και τότε ήρθε η δεύτερη λανθασμένη απόφαση της Ferrari: κάλεσε τους δύο οδηγούς της για τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά πολύ αργά, ένα γύρο αργότερα από τις άλλες ομάδες.
Όμως, για την απόφαση αυτή ο Λεκλέρ υπερασπίστηκε τη Scuderia: "Έχουμε κάνει λάθη στρατηγικής στο παρελθόν, αλλά δεν νομίζω ότι αυτό ήταν λάθος", είπε ο Μονεγάσκος. "Σε αυτές τις συνθήκες, είναι μεγαλύτερες οι πιθανότητες για ένα όχημα ασφαλείας με τόσους πολλούς οδηγούς με τα σλικς στη βροχή".
"Περιμέναμε μέχρι την τελευταία στιγμή μήπως υπάρξει ένα όχημα ασφαλείας από το λάθος κάποιου. Ήταν εύκολο να κάνεις το λάθος. Αυτό δεν συνέβη. Με την πολυτέλεια της εκ των υστέρων γνώσης, ίσως θα ήταν σωστή η απόφαση να σταματήσουμε νωρίτερα", πρόσθεσε ο 25χρονος.
Σχετικά με αυτό, ο Σάινθ είπε: "Το δεύτερο πιτ-στοπ έγινε έναν γύρο πιο αργά [από όσο θα έπρεπε], αλλά μάλλον αυτό ήταν δικό μου λάθος, προσπαθούσα να καλύψω τον εκνευρισμό μου για το πρώτο πιτ-στοπ δοκιμάζοντας κάτι διαφορετικό και έκανα λάθος".
Όσο για την ταχύτητα της Ferrari SF-23 αυτό το τριήμερο, ο Λεκλέρ είπε: "Έχουμε ένα δύσκολο αυτοκίνητο στο κυκλοφοριακό. Η ταχύτητά μας ήταν καλύτερη από αυτή που δείξαμε σήμερα. Δεν μπορούσα να κάνω πολλά περισσότερα, το αυτοκίνητο ήταν δύσκολο να οδηγηθεί στο βρεγμένο. Θα έχουμε κάποια νέα εξαρτήματα [στη Βαρκελώνη], ελπίζω ότι θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν περιμένουμε θαύματα".