X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Τι σημαίνουν για τις Mercedes και Ferrari τα μέτρα της FIA για τις αναπηδήσεις των μονοθεσίων

Η Ferrari του Κάρλος Σάινθ στη διάρκεια του γκραν πρι στο Μπακού | 10 Ιουνίου 2022 © 2022 AP PHOTO/SERGEI GRITS

H FIA παρενέβη με μια σειρά από τεχνικές ντιρεκτίβες για να λύσει το πρόβλημα των αναπηδήσεων (porpoising) των μονοθεσίων, για "λόγους ασφάλειας". Πώς επηρεάζει αυτή η απόφαση τη Mercedes και τη Ferrari, και γιατί δεν είναι απαραίτητα καλό για εκείνες.

Η απόφαση της FIA να παρέμβει για να επιλύσει το πρόβλημα των αναπηδήσεων έρχεται μετά από τα έντονα ή ηπιότερα παράπονα πληθώρας οδηγών στο τέλος του τελευταίου GP στο Αζερμπαϊτζάν - με κυριότερα του Λιούις Χάμιλτον και της Mercedes.

Η δυσκολία με την οποία ο 37χρονος Βρετανός βγήκε από τη Mercedes W13 το τέλος του αγώνα του Μπακού ερμηνεύτηκε από πολλούς ως μια κίνηση που εμπεριείχε το βαθμό της υπερβολής, παρότι ήταν εμφανέστατες οι αναπηδήσεις του μονοθεσίου στη διάρκεια του αγώνα, ώστε να ασκηθεί πίεση στη Διεθνή Ομοσπονδία να παρέμβει -προκειμένου να προστατεύσει την υγεία των πιλότων- και έτσι να συμβάλλει στην προσπάθεια της Mercedes να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα που εκείνη σε μεγαλύτερο βαθμό από όλους αντιμετωπίζει.

Παρόλα αυτά, ήταν τόσοι οι πιλότοι -ακόμα και οι πιο διακριτικοί σε τέτοιου είδους δηλώσεις- που μίλησαν για τις καταπονήσεις που δέχονται κατά κύριο λόγο στη μέση και τον αυχένα τους από τις αναπηδήσεις στις ευθείες, που η FIA έκρινε σκόπιμο να λάβει ορισμένα μέτρα με τα οποία αποσκοπεί τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα να συμβάλλει στη λύση του προβλήματος.

Οι νέες αυτές τεχνικές οδηγίες της FIA δεν θα εφαρμοστούν στο GP Καναδά το προσεχές τριήμερο. Είναι απλώς ντιρεκτίβες προς τις ομάδες για να τις προετοιμάσει για τα σχετικά μέτρα που θα εφαρμόσει σε δεύτερο χρόνο.

Η Mercedes του Λιούις Χάμιλτον στη διάρκεια του γκραν πρι στο Μπακού | 11 Ιουνίου 2022 © 2022 AP PHOTO/SERGEI GRITS


Η πρώτη είναι ο προσεκτικότερος τεχνικός έλεγχος από την πλευρά της του δαπέδου κάθε μονοθεσίου, τόσο από άποψη σχεδιασμού όσο και από άποψη φθοράς κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η δεύτερη είναι μια λεπτομερής ειδική μέτρηση των κάθετων πιέσεων που ασκούνται -από την αεροδυναμική- στο μονοθέσιο, η οποία θα καθορίσει ένα ορισμένο όριο κάθετων ταλαντώσεων.

Στο σιρκουί του Μόντρεαλ η Ομοσπονδία θα συλλέξει αναλυτικότερες και λεπτομερείς πληροφορίες για το θέμα. Όπως ανακοίνωσε, "για λόγους ασφάλειας, [η FIA] αποφάσισε ότι είναι απαραίτητο να παρέμβει ώστε να διασφαλίσει πως οι ομάδες θα κάνουν τις αναγκαίες ρυθμίσεις για να περιορίσουν ή να εξαλείψουν αυτό το φαινόμενο".

Η FIA εξήγησε ότι έλαβε τις αποφάσεις της σε συνεργασία με εξειδικευμένους ιατρούς κυρίως για να αντιμετωπίσει τη διαταραχή της προσοχής που επιφέρει το πρόβλημα του porpoising. Διότι "οδηγώντας σταθερά με ταχύτητες άνω των 300 km/h η υπέρμετρη εξάντληση και ο πόνος που βιώνει ένας οδηγός μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις αν επιφέρουν απώλεια αυτοσυγκέντρωσης".

Το γεγονός ότι οι αποφάσεις αυτές έρχονται για λόγους ασφαλείας σημαίνει ότι οι αποφάσεις και οι νέες τεχνικές οδηγίες της δεν απαιτούν την ομόφωνη υποστήριξη από τις ομάδες.

Εκ πρώτης όψεως η παρέμβαση της FIA φαίνεται να βοηθά τη Mercedes και τη Ferrari, που αντιμετωπίζουν μέχρι στιγμής τα εντονότερα προβλήματα αναπηδήσεων των μονοθεσίων τους. Όμως, στην πράξη, ο έλεγχος και περιορισμός της βύθισης του μονοθεσίου από την κάθετη δύναμη της άντωσης μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες για εκείνες.

Ο λόγος είναι ότι -όπως πολλές ομάδες, έτσι και- οι Mercedes και Ferrari προτιμούν να ρυθμίζουν τα μονοθέσια με χαμηλό ύψος από το έδαφος και με σκληρότερο στήσιμο της ανάρτησης προκειμένου να κερδίζουν σε απόδοση - παρά τις καταπονήσεις στον οδηγό.

Αν η FIA βάλει περιορισμούς στις κάθετες ταλαντώσεις του μονοθεσίου, δηλαδή αν αυξήσει υποχρεωτικά το ύψος από το έδαφος και βάλει όρια στη σκληρότητα της ανάρτησης, φαντάζει ως λογική συνέπεια ότι οι Mercedes και Ferrari θα το πληρώσουν σε απόδοση.

Μεγαλύτερο ύψος του δαπέδου από το έδαφος σημαίνει λιγότερη παραγωγή άντωσης, άρα λιγότερη πρόσφυση στις -γρήγορες, κυρίως- στροφές, άρα απώλεια χρόνου. Την ίδια στιγμή η RBR, που έχει επιλύσει από νωρίς το πρόβλημα των αναπηδήσεων, θα συνεχίσει ανεπηρέαστη ό,τι έκανε.

TAGS FORMULA 1 F1 MERCEDES F1 FERRARI RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ