X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Το κρυφτούλι της Red Bull, ο πρώιμος εμφύλιος της Mercedes, το ευχέλαιο της Ferrari και το ρόλερ κόστερ του Αλόνσο

Μαξ Φερστάπεν, Red Bull, GP Αυστραλίας 2023 AP PHOTO/ASANKA BRENDON RATNAYAKE

Αυτά είναι τα TOP 5 συμπεράσματα από το GP Αυστραλίας, όπου ο Φερστάπεν πήρε τη δεύτερη νίκη του, οι Mercedes έδειξαν αναβαθμισμένες και οι Ferrari ήταν για μια ακόμη φορά στην αφάνεια.

Ο Μαξ Φερστάπεν και οι κόκκινες σημαίες ήταν οι πρωταγωνιστές του GP Αυστραλίας, έναν αγώνα που διακόπηκε και επανεκκίνησε δύο φορές και χαρακτηρίστηκε από εκπλήξεις και ανατροπές. Ακολουθούν τα TOP 5 συμπεράσματα από το τρίτο Γκραν Πρι της χρονιάς, όπου ο Φερστάπεν κέρδισε και πήρε προβάδισμα στην βαθμολογία, οι Mercedes έδειξαν σημάδια βελτίωσης και οι Ferrari ήταν για μια ακόμη φορά αργές και άτυχες.

01. Red Bull: Ο άπιαστος Φερστάπεν και ο απλά καλός Τσέκο

Μαξ Φερστάπεν, Red Bull, GP Αυστραλίας 2023 AP PHOTO/SCOTT BARBOUR

Δεν υπάρχουν και πολλά να πει κανείς για τον κορυφαίο συνδυασμό του φετινού Πρωταθλήματος. Μόνο από τύχη μπορεί αυτή τη στιγμή να κερδίσει κάποιος τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull-Honda του. Θα σταθούμε μόνο στην ωριμότητα του Ολλανδού και στην ασύλληπτη διαφορά σε απόδοση της RB19 από τα υπόλοιπα μονοθέσια, η οποία φάνηκε σε ένα και μόνο σημείο του αγώνα - οι “μύστες” της F1 σίγουρα το αντιλήφθηκαν...

Ο Μαξ έχασε την πρωτοπορία στην εκκίνηση του αγώνα από τον Τζορτζ Ράσελ, και ίσως αυτό δείχνει τη μόνη αδυναμία της Red Bull φέτος – την είχε τονίσει και ο Σέρτζιο Πέρεζ στο προηγούμενο GP: τις εκκινήσεις. Ο Ολλανδός φάνηκε ωστόσο ώριμος όταν προτίμησε στη συνέχεια να χάσει και τη δεύτερη θέση από τον Λιούις Χάμιλτον, αντί να χτυπήσουν μεταξύ τους. Όπως δήλωσε και ο ίδιος μετά τον τερματισμό, είχε μόνο να χάσει από μια τέτοια εξέλιξη αντίθετα με τις Mercedes που είχαν πολλά να κερδίσουν - γι’ αυτό άλλωστε και ο Λιούις πήρε αυτό το ρίσκο.

Ο Φερστάπεν όμως ήξερε... Ήξερε ότι ήταν απλώς θέμα χρόνου να ξαναβρεθεί στην πρώτη θέση και να πάρει τη δεύτερη φετινή του νίκη. Στην επανεκκίνηση, μετά τις πρώτες κόκκινες σημαίες, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής έκανε την κίνησή του μόλις ενεργοποιήθηκε το DRS και προσπέρασε τον Χάμιλτον σαν σταματημένο. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ο τρόπος με τον οποίο άνοιξε τη διαφορά στα 2+ δευτερόλεπτα μέσα σε μισό γύρο μόλις!

Τι μας δείχνει αυτό; Μα, το μεγαλείο της RB19 φυσικά, το οποίο στη Red Bull προσπαθούν να κρύψουν. Παρατηρήστε τι έχει συμβεί μέχρι σήμερα, στα τρία πρώτα GP της σεζόν. Οι Red Bull βρίσκονται ή ανεβαίνουν αρκετά εύκολα στην κορυφή και μετά απλώς ελέγχουν το ρυθμό του αγώνα, μη φανερώνοντας στο 100% τις δυνατότητές τους. Το “κρυφτούλι” που λέγαμε στον τίτλο...

Όσο για τον Σέρτζιο Πέρεζ, ο αγώνας του ήταν απλώς ένας περιορισμός των συνεπειών από το λάθος που έκανε στο qualifying. Ο Τσέκο εκκίνησε τελευταίος από το pit lane, μας χάρισε αρκετές εντυπωσιακές προσπεράσεις για να τερματίσει τελικά στην 5η θέση. Σίγουρα γρήγορος, αναμφίβολα μαχητής, αλλά για να διεκδικήσει ο Μεξικανός τον τίτλο από τον κυρίαρχο Φερστάπεν δεν αρκούν η ίσια αντιμετώπιση από την ομάδα και η τύχη. Χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια και από τον ίδιο, για να φτάσει στο οδηγικό επίπεδο του Μαξ.

02. Mercedes: Τα ανάμεικτα συναισθήματα και ο κίνδυνος του εμφυλίου που ελοχεύει

Τζορτζ Ράσελ, Mercedes, GP Αυστραλίας 2023 SIMON BAKER/POOL VIA AP

Στην αρχή του αγώνα, μέχρι και την πρώτη επανεκκίνηση, είδαμε μια εικόνα από το μέλλον της Mercedes: ανταγωνιστικά μονοθέσια, ικανά να κυνηγήσουν τη νίκη, αλλά και δύο οδηγοί σε εμφύλιο πόλεμο, για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι στην ομάδα.

Το team radio του Τζορτζ Ράσελ στον έκτο γύρο, ενώ προηγούταν στον αγώνα και δεχόταν επίθεση από τον Λιούις Χάμιλτον, επιβεβαιώνει περίτρανα αυτό που λέμε από πέρσι εδώ στο S24AUTO: όταν η Mercedes καταφέρει να φτιάξει ένα καλό μονοθέσιο, ο Ράσελ δεν θα αρκεστεί σε ρόλο Νο2 αλλά θα κοντράρει στα ίσια τον 7άκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή F1.

Ο θυμός στο team radio του νεαρού είναι ολοφάνερος στην επικοινωνία με την ομάδα του: “Μου ζητάτε να διαχειριστώ τον ρυθμό μου και δέχομαι επίθεση από τον team mate μου”! Για να ακολουθήσει δύο γύρους μετά το παράπονο του Χάμιλτον στον ασύρματο, που η Mercedes κάλεσε τον Ράσελ για αλλαγή ελαστικών υπό καθεστώς saferty car και όχι τον ίδιο: “Αυτό με βάζει σε σημαντικά μειονεκτική θέση”…

Κατά τα άλλα, με μια δεύτερη θέση του Χάμιλτον και μια εγκατάλειψη του Ράσελ από κινητήρα, τα συναισθήματα στη Mercedes είναι σίγουρα ανάμεικτα. Η γερμανική ομάδα θα πρέπει ωστόσο να κάνει focus στο νέο μονοθέσιο που θα φέρει στη Μόντσα, αν θέλει να καταφέρει προς το τέλος της χρονιάς να γίνει αξιόμαχη. Και εφόσον το καταφέρει, το 2024, θα πρέπει φυσικά να διαχειριστεί την κόντρα Λιούις – Τζορτζ που σιγοβράζει...

03. Ferrari: Ευχέλαιο επειγόντως στη Scuderia και ηρεμιστικά για τον Σάινθ

Σαρλ Λεκλέρ, Ferrari, GP Αυστραλίας 2023 AP PHOTO/SCOTT BARBOUR

Μας έχει κουράσει η εικόνα της Ferrari. Περιμέναμε φέτος να έχει κλείσει την ψαλίδα από τη Red Bull, αλλά αντί γι’ αυτό βλέπουμε τα κόκκινα μονοθέσια να δυσκολεύονται απέναντι στις Mercedes και Aston Martin.

Ναι, φταίει η αλλαγή στην ηγεσία της ομάδας. Αλλά είναι μόνο αυτό; Φέτος η Scuderia μπορεί να μην κάνει λάθη στρατηγικής, αλλά δεν έχει την απαιτούμενη ταχύτητα. Βέβαια, ο άτυχος Σαρλ Λεκλέρ εγκατέλειψε τη μάχη νωρίς (όχι, δεν φταίει ο Στρολ γι' αυτό), αλλά δεν νομίζουμε πως ήταν σε θέση να κάνει την έκπληξη. Σε τρεις αγώνες, οι SF-23 γυρίζουν στην πίστα αδιάφορα, αθόρυβα, άνοστα. Αν μας ρωτάτε, προτιμούμε να βλέπουμε μια Ferrari που διεκδικεί νίκες και κάνει λάθη, από μια Ferrari που παραπαίει αγωνιστικά.

Μετά το GP Σαουδικής Αραβίας, λέγαμε πως η Ιταλική ομάδα θέλει ξεμάτιασμα. Αλλά μάλλον ευχέλαιο και προσευχές από τους απανταχού Τιφόζι χρειάζονται, γιατί λύση από τον Φρεντ Βασέρ και το επιτελείο του, δεν βλέπουμε άμεσα… Και ηρεμιστικά στον Κάρλος Σάινθ φυσικά, που θεωρεί άδικη την ποινή των 5’’ για το χτύπημα στον Αλόνσο στη δεύτερη επανεκκίνηση, η οποία τον έριξε από την τέταρτη θέση στην τελευταία και εκτός της βαθμολογούμενης δεκάδας.

Έχει δίκιο; Βλέποντας το replay, μάλλον ναι είναι η απάντηση. Ο Ισπανός δεν έκανε κάποια επιθετική κίνηση, όπως π.χ. αυτή του Χάμιλτον στον Φερστάπεν στον πρώτο γύρο που πέρασε απαρατήρητη από τους αγωνοδίκες. Ήταν ένα απλό αγωνιστικό συμβάν, μια επαφή η οποία είχε ως συνέπεια το τετ-α-κε του - άτυχου αλλά όχι αδικημένου – Αλόνσο.

04. Aston Martin: Το ρόλερ κόστερ και η τεράστια ευφυΐα του Αλόνσο

Φερνάντο Αλόνσο, Aston Martin, GP Αυστραλίας 2023 AP PHOTO/ASANKA BRENDON RATNAYAKE

Τρία στα τρία για τον Φερνάντο Αλόνσο που ζει δεύτερη νιότη με την εκπληκτική Aston Martin φέτος. Ο Ισπανός ανέβηκε για τρίτη συνεχόμενη φορά στο βάθρο, βγαίνοντας τελικά αλώβητος από το χαμό που προκλήθηκε στην δεύτερη επανεκκίνηση μετά την επαφή του με τον Σάινθ.

Θα σταθούμε στην τεράστια ευφυΐα και εμπειρία του Αλόνσο, ο οποίος μόλις επανήλθε στην πίστα αμέσως μετά το τετ-α-κε, φώναζε στην ομάδα του για τον κανονισμό που εφαρμόστηκε πέρσι στο Σίλβερστοουν, βάσει του οποίου αν μετά την επανεκκίνηση διακοπεί ο αγώνας ενώ κανένας οδηγός δεν έχει ολοκληρώσει τον πρώτο κομμάτι του γύρου, τότε ισχύει η προηγούμενη σειρά εκκίνησης.

Αυτό έγινε στο τέλος, και τελικά ο Αλόνσο επέστρεψε από 11ος στην τρίτη θέση, την οποία αναμφίβολα άξιζε με την επίδοσή του σε ολόκληρο τον αγώνα. Άλλο ένα ρόλερ κόστερ συναισθημάτων για τον Φερνάντο – παρόμοιο με αυτό που έζησε στον προηγούμενο αγώνα, όπου κατέκτησε, στη συνέχεια έχασε και στο τέλος ξανακέρδισε την τρίτη θέση.

Συγχαρητήρια αξίζει και ο Λανς Στρολ. Ο Καναδός τερμάτισε πίσω από τον Αλόνσο, στην 4η θέση, εκμεταλλευόμενος φυσικά την εξέλιξη του αγώνα με τις κόκκινες σημαίες.

05. Alpine: Ο Γκασλί σκόνταψε στις κόκκινες σημαίες και έσπασε την καρδάρα με τους βαθμούς

Πιέρ Γκασλί, Alpine, GP Αυστραλίας 2023 AP PHOTO/ASANKA BRENDON RATNAYAKE

Οι κόκκινες σημαίες στο GP Αυστραλίας σηκώνουν μεγάλη συζήτηση. Η πρώτη φορά που εμφανίστηκαν, μπορούν να δικαιολογηθούν καθώς η πίστα είχε γεμίσει χαλίκια από την έξοδο του - εκπληκτικού μέχρι εκείνο το σημείο – Άλεξ Άλμπον. Η δεύτερη όμως, μάλλον όχι. Έχουν δίκιο λοιπόν όσοι αναρωτιούνται, αν όλα αυτά γίνονται τελικά για το θέαμα.

Το θέμα είναι πως ο Πιέρ Γκασλί που είχε κάνει έναν εντυπωσιακό αγώνα και βρισκόταν στην 5η θέση, τα έχασε όλα μετά τη δεύτερη επανεκκίνηση. Στο χαμό που προκλήθηκε στην πρώτη στροφή βγήκε εκτός πίστας και όταν επανήλθε έπεσε πάνω στη δεύτερη Alpine του Εστεμπάν Οκόν, αναγκάζοντας και τα δύο μονοθέσια της Γαλλικής ομάδας σε εγκατάλειψη. Κρίμα, γιατί και ο Οκόν ήταν στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Όλα αυτά βέβαια ωφέλησαν μεταξύ άλλων τον Όσκαρ Πιάστρι, που τερμάτισε 8ος και πήρε τους πρώτους βαθμούς στην καριέρα του στην F1 μέσα στην έδρα του!

Το σίγουρο είναι πως στο GP Αυστραλίας έγιναν πάρα πολλά, τα οποία θα συζητιούνται μέχρι τον επόμενο αγώνα που θα γίνει στο Αζερμπαϊτζάν, στις 28-30 Απριλίου.

TAGS FORMULA 1 GP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΤΖΟΡΤΖ ΡΑΣΕΛ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ