Formula 1: Το μεγάλο comeback της Ferrari και η πετυχημένη συνταγή του Νικόλα Τομπάζη
Αυτά είναι τα πιο σημαντικά συμπεράσματα που βγήκαν από το Γραν Πρι του Σακχίρ, τον πρώτο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.
Το φώτα στην εντυπωσιακή πίστα του Μπαχρέιν έσβησαν, οι κινητήρες και τα ελαστικά κρύωσαν και οι ομάδες διαχειρίζονται το αποτέλεσμα και τα δεδομένα του αγώνα, καθεμία με πολύ διαφορετικό τρόπο.
Στη Ferrari πανηγυρίζουν ακόμα, στη Red Bull ψάχνουν να δουν από που τους ήρθε, στη Mercedes χαμογελούν προβληματισμένοι, Haas και Alfa Romeo κάνουν όνειρα για τη χρονιά. Το πρώτο Γκραν Πρι μας έδωσε πέντε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα για την εξαιρετικά συναρπαστική χρονιά που μόλις ξεκίνησε.
- 01. Το μεγάλο comeback της Ferrari
Όλα δείχνουν ότι η Scuderia είναι η πιο έτοιμη ομάδα για το πρωτάθλημα F1 του 2022. Ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος του αγώνα. Ακόμη και στις ελάχιστες φορές που τον κυνήγησε ο Μαξ Φερστάπεν, έδειξε περίσσεια αυτοκυριαρχία και εμπειρία και τον απώθησε με απόλυτη επιτυχία. Ακόμη και στη μεταξύ τους απίστευτη μονομαχία με τις απανωτές προσπεράσεις, ο Μονεγάσκος απάντησε σε κάθε κίνηση του Ολλανδού και δεν άφησε τελικά περιθώριο αμφισβήτησης. Το αποκορύφωμα ήταν η προσπέραση του Κάρλος Σάινθ προς το τέλος του αγώνα για τη δεύτερη θέση, λίγο πριν ο Μαξ εγκαταλείψει τελικά τον αγώνα, ολοκληρώνοντας ένα απίστευτο 1-2 για την ιταλική ομάδα!
- 02. Πετυχημένη η συνταγή του ΝικόλαΤομπάζη
Οι νέοι κανονισμοί για τη σχεδίαση των φετινών μονοθεσίων, έργο του Νικόλα Τομπάζη, έδειξε απόλυτα πετυχημένη εφόσον στόχος ήταν οι πιο εύκολες προσπεράσεις. Ήταν πραγματικά πολλές οι φορές που είδαμε κατά τη διάρκεια του αγώνα ένα μονοθέσιο να πλησιάζει το προπορευόμενο και να το περνάει πολύ πιο εύκολα συγκριτικά με πέρσι. Δείτε τα πάντα για τις αλλαγές στα φετινά μονοθέσια, στον Απόλυτο Οδηγό Formula 1 για το 2022 που έχουμε ετοιμάσει εδώ.
- 03. Ερωτηματικό με τα ελαστικά
Αν και η πίστα του Σακχίρ ήταν ανέκαθεν απαιτητική με τα ελαστικά, φέτος είδαμε αυξημένη φθορά σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Άγνωστο παραμένει αν αυτό οφείλεται στις συνθήκες που επικρατούσαν φέτος στην πίστα (π.χ. τραχειά άσφαλτος), ή στην αύξηση στη διάμετρό τους από 13’’ σε 18’’, ή τελικά στα ίδια τα μονοθέσια και στο βαθμό που αυτά καταπονούν τα ελαστικά. Περισσότερα δεδομένα γι’ αυτό θα έχουμε στους επόμενους αγώνες.
- 04. Καλύτερη η Red Bull, πιο τυχερή η Mercedes
Ήταν ξεκάθαρο όλο το τριήμερο ότι η Red Bull είναι πιο γρήγορη από τη Mercedes – το είχε δηλώσει άλλωστε και ο Λιούις Χάμιλτον. Ωστόσο, για να κερδίσεις έναν αγώνα πρέπει πρώτα να τερματίσεις, και η Red Bull ούτε τη νίκη διεκδίκησε σοβαρά, ούτε τερμάτισε! Η Αυστριακή ομάδα θα πρέπει να λύσει τα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετώπισε, καθώς είδε και τα δύο μονοθέσιά της να εγκαταλείπουν στους τελευταίους γύρους, ενώ διεκδικούσαν θέσεις στο βάθρο. Μην ξεχνάμε επίσης ότι και η Alpha Tauri του Πιέρ Γκασλί έμεινε από κινητήρα – τον ίδιο που χρησιμοποιεί η RBR και κατασκευάζει η Honda. Στη Mercedes όμως έχουν πολύ περισσότερο χαμένο δρόμο να διανύσουν. Είναι εμφανής η έλλειψη ταχύτητας που κατά 99% οφείλεται στο φαινόμενο του porpoising.
- 05. Haas και Alfa Romeo ανέβηκαν, στη McLaren ακόμη ψάχνονται
Φαίνεται πως η Ferrari έχει έναν πολύ δυνατό κινητήρα στο γκριντ – ίσως τον δυνατότερο! Δεν είναι μόνο η Scuderia που έδειξε δύναμη και ταχύτητα στις ευθείες, αλλά και οι άλλες δύο ομάδες που χρησιμοποιούν το ίδιο μοτέρ. Haas και Alfa Romeo είχαν καλό ρυθμό και ανέβηκαν ψηλά στην τελική κατάταξη, με τον Μάγκνουσεν (Haas) στην 5η θέση και τον Μπότας (Alfa Romeo) ακριβώς πίσω του.
Αξιοσημείωτη ήταν η επίδοση και του νεοεμφανιζόμενου Γουάνγιου Τσόου που τερμάτισε με την Alfa Romeo στη βαθμολογούμενη 10η θέση! Από εκεί και πέρα, η εμφάνιση των δύο McLaren ήταν σκέτη απογοήτευση, όλο το τριήμερο. Είναι ξεκάθαρο πως τους κόστισε πολύ το πρόβλημα που αντιμετώπισαν με τα φρένα στις χειμερινές δοκιμές, χάνοντας ουσιαστικά τη δυνατότητα να συλλέξουν δεδομένα για την εξέλιξη του μονοθέσίου. Μένει να δούμε αν οι μηχανικοί των Ρικιάρντο και Νόρις θα προλάβουν να βελτιώσουν κάτι μέχρι το δεύτερο Γκραν Πριν που θα γίνει την επόμενη Κυριακή 27 Μαρτίου, στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας.