FORMULA 1

Formula 1: Το "μυστικό" που θα κάνει τον κινητήρα της Ferrari ισάξιο των Mercedes, Honda το 2022

Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari σε στιγμιότυπο των πρώτων ελεύθερων δοκιμών του GP Κωνσταντινούπολης 2021 στο "Intercity Istanbul Park" | Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari σε στιγμιότυπο των πρώτων ελεύθερων δοκιμών του GP Κωνσταντινούπολης 2021 στο "Intercity Istanbul Park" | Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021 © 2021 FRANCISCO SECO/ASSOCIATED PRESS

Όλα δείχνουν πως η μονάδα ισχύος του "cavallino" θα είναι τα τέσσερα προσεχή χρόνια ισάξια των Mercedes και Red Bull, χάρη (και) σε μια καινοτομία της Shell στα νέα βιοκαύσιμα.

Για τους κατασκευαστές κινητήρων της Formula 1 αυτός ο χειμώνας είναι ο πιο κρίσιμος της προσεχούς τετραετίας. Οι μονάδες ισχύος που θα καταθέσουν για έγκριση στην αρχή της νέας σεζόν, το Μάρτιο, θα παραμείνουν αναλλοίωτες -χωρίς να επιτρέπεται καμία εξέλιξή τους- για τέσσερα χρόνια, μέχρι την έλευση των νέων κινητήρων το 2026.

Η Ferrari κατάφερε στη διάρκεια του 2021 να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της υστέρησης του κινητήρα της από εκείνους της Mercedes και της Honda. Ειδικά με την σημαντική αναβάθμιση της μονάδας ισχύος που εισήγαγε στις SF21 στα GP Τουρκίας και Ρωσίας, η υστέρησή της φημολογείται ότι μειώθηκε στους περίπου 15 ίππους.

Η καινούρια μονάδα του 2022, που σχεδίασαν οι μηχανολόγοι του Μαρανέλο, φέρεται πως εξανέμισε την υστέρηση αυτή - αλλά μια τελευταία πληροφορία αναφέρει ότι ένα πολύ σημαντικό όφελος ισχύος για τον ιταλικό κινητήρα θα προκύψει και από μια νέα τεχνολογική καινοτομία της Shell στα καύσιμα.

Από τη νέα σεζόν η F1 θα ξεκινήσει να χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα. Αρχικά, το 2022, αυτά θα αποτελούνται σε ποσοστό 90% από ορυκτά καύσιμα και 10% από αιθανόλη. Ο Ματία Μπινότο, διευθυντής της Scuderia, δήλωσε πρόσφατα πως αυτή η αλλαγή των καυσίμων ανάγκασε τις ομάδες να ανασχεδιάσουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης (V6 1.6 Turbo) και επιφέρει μείωση της ισχύος της τάξης των 20 ίππων.

Τώρα, όμως, πληροφορίες αναφέρουν πως η Shell βρήκε τον τρόπο να καλύψει αυτή την υστέρηση των 20 ίππων (λόγω αιθανόλης). Κι αυτό, αν συνδυαστεί με την πρόοδο όλης της μονάδας ισχύος από τον Βολφ Τσίμερμαν και υπό τον τεχνικό διευθυντή κινητήρων Ενρίκο Γκουαλτιέρι, αφήνει θετικές ενδείξεις για την ανταγωνιστικότητα του ιταλικού κινητήρα του χρόνου.

Στην απέναντι όχθη, μετά την αποχώρηση της Honda από τη F1 σε αυτό τον αγώνα ισχύος η Red Bull φαίνεται πως μειονεκτεί αυτό το χειμώνα - όμως αυτό δεν ισχύει. Οι Ιάπωνες μηχανολόγοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε στενή συνεργασία με τη RBR για την εξέλιξη της τελικής μονάδας που θα τοποθετείται στα μονοθέσια του Μίλτον Κινς τα τέσσερα προσεχή χρόνια. Οι μονάδες αυτές θα κατασκευάζονται από ένα καινούριο εργοστάσιο της Red Bull δίπλα σε εκείνο των σασί.

TAGS FORMULA 1 FERRARI MERCEDES F1 HONDA
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ