X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Το "μυστικό" της Red Bull RB19 και γιατί είναι δύσκολο να αντιγραφεί

RED BULL CONTENT POOL

Οι τεχνικοί διευθυντές των Aston Martin και Mercedes, Νταν Φάλοους και Τζέιμς Άλισον αντίστοιχα, εξηγούν ότι το μυστικό της κυριαρχίας του φετινού μονοθεσίου της RBR δεν βρίσκεται σε σχεδιαστικές "λεπτομέρειες" όπως οι πλευρικοί αεραγωγοί.

Επιγραμματικά, ο Φάλοους υποστηρίζει ότι το μυστικό είναι ο συνδυασμός χαμηλής αντίστασης στον αέρα στις ευθείες και υψηλής παραγωγής άντωσης στις στροφές - ένας συνδυασμός που επινοήθηκε εν τη γεννέσει της RB19 και ακριβώς επειδή είναι αφομοιωμένος στο μονοθέσιο του Μίλτον Κινς, είναι δύσκολο να αντιγραφεί από τις άλλες κορυφαίες ομάδες της Formula 1.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι τα εις βάθος ανασχεδιασμένα νέα εξαρτήματα που παρουσίασαν οι Aston Martin, Mercedes -καθώς και η Ferrari- στα τρία τελευταία GP του Μονακό, της Ισπανίας και του Καναδά, δεν μπορούν να έχουν τεράστια επίδραση στην αεροδυναμική απόδοση των AMR23, W14 και SF-23 αντίστοιχα στην προσπάθειά τους να κλείσουν από φέτος το χάσμα απόδοσης από τη RB19.

Για παράδειγμα, οι Mercedes και Ferrari παρουσίασαν στα τελευταία GP τους ριζικά ανασχεδιασμένους πλευρικούς τους αεραγωγούς -όπως είχε κάνει και η Aston Martin από πέρσι, επίσης στη Βαρκελώνη- αλλά οι Φάλοους και Άλισον συμφωνούν ότι το σχήμα των αεραγωγών δεν έχει παρά μικρή και συμπληρωματική επίδραση στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου.

"Θα έλεγα ότι ο λόγος που η Red Bull κερδίζει όλους εμάς τους υπόλοιπους δεν βρίσκεται στις λεπτομέρειες των πλευρικών της αεραγωγών, ούτε αυτοί εξηγούν τη βελτίωση της απόδοσης της Mercedes. Δεν είναι κάτι που εξαρτάται από τους αεραγωγούς, δεν είναι τόσο μεγάλης σημασίας το σχέδιό τους", τόνισε ο Άλισον, λίγες εβδομάδες μετά την επιστροφή του στη θέση του τεχνικού διευθυντή της Mercedes F1.

Ο τεχνικός διευθυντές της Mercedes, Τζέιμς Άλισον MERCEDES-AMG F1 MEDIA

Και ο Φάλλους συμπλήρωσε: "Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι πλευρικοί αεραγωγοί είναι συσκευές κατεύθυνσης του αέρα. Καθορίζουν τη ροή προς την ουρά του αυτοκινήτου και επίσης βοηθούν το δάπεδο να δουλεύει. Η φιλοσοφία που υιοθετήσαμε, η οποία γνωρίζει ευρύτερη απήχηση στις ομάδες τώρα, βοηθάει στην απόδοση και του δαπέδου. Αν και από μόνες τους οι βελτιώσεις του αμαξώματος δεν έχουν και τόσο μεγάλη επίδραση, βοηθούν όλα τα άλλα να δουλεύουν. Οπότε είναι ένα αρκετά μεγάλο θέμα στο αυτοκίνητό μας", πρόσθεσε ο Βρετανός.

Κατά συνέπεια, το μυστικό της επιτυχίας της RB19 βρίσκεται στο αρχικό αεροδυναμικό της «εύρημα», σε αυτό που πετυχαίνει το συνδυασμό χαμηλής αντίστασης / υψηλής άντωσης, το οποίο όταν επινοήθηκε οδήγησε την ομάδα του Άντριαν Νιούι στο Μίλτον Κινς να σχεδιάσει κάθε λεπτομέρεια του μονοθεσίου γύρω του για να το κάνει να δουλέψει.

Εξάλλου, το επιβεβαίωσε και ο τεχνικός διευθυντής της RBR, Πιέρ Βασέ: "Σε διαφορετικές πίστες είμαστε σε θέση να παράγουμε άντωση χωρίς να έχουμε τεράστια αντίσταση στον αέρα" τόνισε, μιλώντας για τη αεροδυναμικά διαστημική RB19.

Αυτό είναι ένα δομικό θέμα, που χτίζεται πάνω στον εν λευκώ σχεδιασμό του μονοθεσίου, και πιθανότατα δεν μπορεί να επιτευχθεί με ημίμετρα αναβαθμίσεων διαφορετικής φιλοσοφίας μονοθεσίων στη διάρκεια μιας αγωνιστικής χρονιάς. Κι όσο εύκολο είναι να εντοπιστεί από τον ανταγωνισμό, τόσο δύσκολο είναι να αντιγραφεί.

Ο τεχνικός διευθυντές της Aston Martin, Νταν Φάλοους ASTON MARTIN F1 MEDIA

"Όλοι μπορούμε να δούμε ότι το αυτοκίνητό τους έχει πολύ υψηλή αεροδυναμική αποδοτικότητα, έχουμε κι εμείς αυτά τα δεδομένα", συνέχισε ο Φάλοους. "Οπότε, ξεκάθαρα αυτός είναι ένας τομέας στον οποίον δουλεύουμε. Όμως, ειλικρινά, αυτό δεν είναι κάτι που έρχεται εν μία νυκτί.

Είναι αφομοιωμένο εξ αρχής στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου. Είναι προφανώς μεγάλος στόχος για εμάς να κάνουμε το αυτοκίνητό μας να γλιστρά στον αέρα αλλά να είναι μαζί και γρήγορο στις στροφές", συνέχισε ο Βρετανός, "δεξί χέρι" του Νιούι στη RBR μέχρι το 2021.

Συνεπώς η Aston Martin, που πέρασε ένα χρόνο νωρίτερα από τις Mercedes, Ferrari στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Red Bull, έχει ξεκινήσει τη διαδικασία υιοθέτησης στην AMR23 και κυρίως στην AMR24 της επόμενης χρονιάς του μυστικού που κάνει τη RB19 τόσο ανάλαφρη στον αέρα στις ευθείες και τόσο πανίσχυρη στην παραγωγή άντωσης στις στροφές.

Εδώ υπάρχει μια μεγάλη απορία: έχοντας ξεκινήσει νωρίτερα, η RBR θα βρίσκεται πάντοτε ένα βήμα μπροστά μέχρι το τέλος αυτών των κανονισμών, στο τέλος του 2025; Ή μήπως η Aston Martin, έχοντας μόλις ξεκινήσει αυτή τη διαδικασία -και φτάνοντας πιο κοντά από ποτέ στη Red Bull στο πρόσφατο GP Καναδά, με τις σημαντικές αναβαθμίσεις της AMR23- έχει μεγαλύτερο περιθώριο εξέλιξης;

ASTON MARTIN F1 MEDIA

Στόχος της ομάδας του Σίλβερστοουν με την αναβάθμιση του Μόντρεαλ ήταν να κάνει την AMR23 πιο αποδοτική σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, και συνεπώς πιο ανταγωνιστική σε περισσότερες και διαφορετικές πίστες. H RB19 είναι, προς το παρόν, αποδοτική σε όλες.

"Η αλήθεια είναι πως αν έχεις ένα αυτοκίνητο που είναι καλό σε ένα σετ στροφών από ό,τι σε κάποιο άλλο, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνεις συμβιβασμούς στη ρύθμισή του σε συγκεκριμένες πίστες", εξήγησε ο Φάλοους. "Οπότε, διαπιστώνεις πως σε πίστες με μεγαλύτερος εύρος στροφών πρέπει να κάνεις αυτούς τους συμβιβασμούς. Αυτό είναι που εντοπίσαμε, και σε αυτό είναι που δουλεύουμε".

Ο διευθυντής της Aston Martin F1, Μάικ Κρακ, συμπλήρωσε: "Είδαμε ότι οι τελευταίες μας αναβαθμίσεις αποδίδουν. Τώρα έρχονται ορισμένες πίστες που έχουν αρκετές στροφές υψηλής ταχύτητας, και πιστεύω ότι έχουμε βελτιωθεί σε αυτές. Δεν είχαμε πολλές τέτοιες στον Καναδά. Συνεπώς, ανυπονομώ για αυτές. Διότι σε τέτοιες πίστες πιστεύω ότι θα δούμε την αληθινή δύναμη της Red Bull, και επίσης θα έχουμε καλύτερες ενδείξεις για την απόσταση που μας χωρίζει".

Με λίγα λόγια, οι πίστες που έρχονται μέχρι το καλοκαιριό διάλειμμα και έχουν πολύ γρήγορες στροφές -ειδικά το Σίλβερστοουν και το Σπα- θα δείξουν πόσο έχει βελτιωθεί με την πρόσφατη ανανέωσή της η AMR23 - η οποία έτσι κι αλλώς ήταν ήδη εξαιρετικά αποδοτική στις αργές στροφές, που θα έχουμε στους αγώνες της Αυστρίας και -σε υπερθετικό βαθμό- της Ουγγαρίας.

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL ASTON MARTIN MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ