X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Tο πρόγραμμα του GP Σαουδικής Αραβίας και τα μυστικά της Τζέντα

Ο Σέρτζιο Πέρεζ, νικητής του GP Σαουδικής Αραβίας 2023 με τη Red Bull RB19 RED BULL CONTENT POOL

Η Formula 1 επιστρέφει για το δεύτερο φετινό της αγώνα αμέσως μετά την πρεμιέρα του Μπαχρέιν, στη γειτονική Σαουδική Αραβία -αλλά στην αντίπερα όχθη, της Ερυθράς Θάλασσας- και στους δρόμους της προβλήτας (Corniche) της Τζέντα. Δείτε τις αναλυτικές ώρες των ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών, και του GP που θα διεξαχθεί ξανά το Σάββατο (9/03).

Θυμίζουμε ότι οι δύο πρώτοι αγώνες του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 διεξάγονται Σάββατο, διότι την προσεχή Κυριακή (10/03) ξεκινά το ραμαζάνι των μουσουλμάνων. Κατά συνέπεια, για λόγους προγραμματισμού, διεξήχθη το (προηγούμενο) Σάββατο και ο πρώτος αγώνας του Μπαχρέιν.

Παρότι η φετινή χρονιά ξεκίνησε στο Σακίρ όπως τελείωσε η προηγούμενη, με την απόλυτη κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν, το σιρκουί της Τζέντα προβάλλει μια διαφορετική πρόκληση για τις ομάδες, που ενδέχεται να αλλάξει λίγο τις ισορροπίες - αν όχι στην κορυφή, τουλάχιστον στη μάχη των Ferrari, Mercedes, McLaren και Aston Martin, πίσω από την RBR.

Οι μεγάλες ευθείες και πολύ γρήγορες στροφές στην προβλήτα της αραβικής πόλης καλούν τις ομάδες να κάνουν στα μονοθέσια ρυθμίσεις χαμηλής άντωσης, συνεπώς αυτό το τριήμερο θα δούμε πώς αποδίδουν σε πολύ διαφορετικές συνθήκες από ό,τι στο Σακίρ.

Στρατηγική
Η Pirelli προσφέρει στις ομάδες για αυτό τον αγώνα τις τρεις μεσαίες γόμες της: συγκεκριμένα, τη C2 (σκληρή), τη C3 (μέση) και τη C4 (μαλακή), λόγω της μικρότερης καταπόνησης των ελαστικών σε σχέση με την πίστα του Μπαχρέιν.

Τα ελαστικά της Pirelli στο GP Σαουδικής Αραβίας 2024 PIRELLI F1 MEDIA

Η στρατηγική, σύμφωνα με τον πρώην εργαζόμενο της Aston Martin F1 στον τομέα αυτόν Μπεν Κόλινς, επηρεάζεται εν πολλοίς από το πολύ πιθανό ενδεχόμενο της εισόδου του οχήματος ασφαλείας κάποια στιγμή στη διάρκεια του αγώνα - όπως συμβαίνει σε κάθε σιρκουί δρόμων, και ειδικά σε ένα τόσο γρήγορο σαν της Τζέντα.

Δεν προγραμματίζεις απαραίτητα τη στρατηγική σου βάσει αυτού, αλλά για να προσπαθήσεις να πάρεις την ευκαιρία [του οχήματος ασφαλείας] και να περιορίσεις το χαμένο χρόνο στα πιτς. Για παράδειγμα, μπαίνοντας λίγο πριν βγει το όχημα ασφαλείας”, λέει ο Κόλινς.

Προσπαθείς να επεκτείνεις όσο μπορείς τα διαστήματα μεταξύ των αλλαγών ελαστικών [stints], αλλά αυτό είναι κάτι αρκετά δύσκολο διότι δεν θέλεις να δεχθείς το undercut από κάποιον άλλο οδηγό που θα μπει έναν γύρο νωρίτερα από σένα. Εξίσου, όμως, δεν θέλεις να χάσεις και την ευκαιρία του οχήματος ασφαλείας.

Ως αποτέλεσμα, η στρατηγική σου είναι ένα παιχνίδι της γάτας-με-το-ποντίκι, προσπαθώντας να αποφασίσεις αν πρέπει να μπεις πρώτος για να κάνεις το undercut στον μπροστινό σου ή αν θα πρέπει να ρισκάρεις περιμένοντας να βγει το όχημα ασφαλείας για να το εκμεταλλευτείς.

Ενώ λοιπόν στο Μπαχρέιν το αποτέλεσμα προκύπτει από το ρυθμό αγώνα, στη Τζέντα μπορεί εύκολα να καθοριστεί από έναν πιτ-στοπ σε κακό χρονισμό διότι είναι δύσκολο να προσπεράσεις. Όλα έχουν να κάνουν με τη θέση που βρίσκεσαι στην πίστα”, κατέληξε ο Κόλινς.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 2ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, από σήμερα Πέμπτη (7/3) μέχρι το Σάββατο (9/3), μαζί με πολλές άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το GP της Σαουδικής Αραβίας:

Πρόγραμμα GP Σαουδικής Αραβίας 2024

  • Πέμπτη 7 Μαρτίου
    15:30-16:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
    19:00-20:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)
  • Παρασκευή 8 Μαρτίου
    15:30-16:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
    19:00-20:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)
  • Σάββατο9 Μαρτίου
    19:00: Αγώνας (GP)
Το σιρκουί της Τζέντα στη Σαουδική Αραβία MERCEDES-BENZ AG

GP Σαουδικής Αραβίας 2023 / Τζέντα, 7-9 Μαρτίου 2024

  • Πρώτο GP: 2021
  • Μήκος πίστας: 6,174 km
  • Γύροι: 50
  • Συνολική διαδρομή: 308,45 km
  • Ρεκόρ γύρου: Λιούις Χάμιλτον, 1:30.734 (2021)
  • Νικητής 2023: Σέρτζιο Πέρεζ / Red Bull Racing
  • Περισσότερες νίκες: 1 (Χάμιλτον, Φερστάπεν, Πέρεζ)
  • Προσπεράσεις στο GP του 2023: 136
  • Πιθανότητα οχήματος ασφαλείας: 100%
  • Συνολικό κόστος χρόνου του πιτ-στοπ: 20,1 δευτερόλεπτα

Δες όλες τις πίστες του πρωταθλήματος F1 2024 στο Μεγάλο Αφιέρωμα του SPORT24.

5 HOT πληροφορίες για το GP Σαουδικής Αραβίας 2023

  • Το σιρκουί της Τζέντα είναι η ταχύτερη πίστα σε δρόμους πόλης και η δεύτερη ταχύτερη της Formula 1, μετά τη Μόντσα. Η μέση ωριαία ταχύτητα εδώ κυμαίνεται στα 250 km/h, ενώ η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τα 300 km/h. Ο αγώνας εκεί είναι βραδινός - όπως και του Μπαχρέιν, της Σιγκαπούρης και του Άμπου Ντάμπι.

  • Το Γκραν Πρι της Σαουδικής Αραβίας έχει 50 γύρους, ενώ είναι το GP της F1 με τις περισσότερες στροφές: 27. Η στροφή 13 έχει κλίση 12 μοιρών και αυτό βοηθά την συνεχή ροή της διαδρομής που δίνει τον δεύτερο ταχύτερο ρυθμό στο γύρο, μετά τη Μόντσα.

  • Η πίστα σχεδιάστηκε πριν από 4 χρόνια και βελτιώνεται συνεχώς από τότε. Πέρσι άλλαξε η θέση συγκεκριμένων τειχίων (όπως στις στροφές 8 και 10) ώστε να βελτιωθεί η ορατότητα στην είσοδο, αλλά και στη στροφή 23 για να μειωθεί η ταχύτητα διέλευσης. Επίσης, άλλαξε το σημείο που βρίσκεται ο αισθητήρας ο οποίος καθορίζει αν θα ανοίξει το τρίτο DRS, στην τελευταία φουρκέτα πριν την κύρια ευθεία, έτσι ώστε να μην το εκμεταλλεύονται οι οδηγοί και φρενάρουν επικίνδυνα σε σημείο που θα έπρεπε να επιταχύνουν.

  • Η άσφαλτος είναι μέσης πρόσφυσης, όμως η άμμος που φέρνει ο αέρας από την παραλία της Κόκκινης Θάλασσας επηρεάζει την επιφάνειά της. Όσο καθαρίζει από το πέρασμα των μονοθεσίων και στρώνεται με γόμα στη διάρκεια του τριημέρου, τόσο μεγαλύτερη πρόσφυση προσφέρει. Η πίστα δεν είναι ιδιαίτερα για τα φρένα.

  • Πρόκειται για μια πίστα χαμηλής αεροδυναμικής άντωσης, που θα ευνοήσει όσα μονοθέσια είναι αποδοτικότερα σε τέτοιου είδους ρυθμίσεις, ενώ η στρατηγική είναι ιδιαίτερα περίπλοκη - και καθόλου ξεκάθαρη όπως ήταν στο Μπαχρέιν. Ο χρονισμός των πιτ-στοπς με την πολύ πιθανή είσοδο του οχήματος ασφαλείας κάποια στιγμή στον αγώνα μπορεί να είναι καθοριστικός για το αποτέλεσμα ακόμα και των κορυφαίων συνδυασμών.
TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΣΑΟΥΔΙΚΗΣ ΑΡΑΒΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ